Teinini ei ole nätti :(
Tyttö parka perinyt isänsä kasvonpiirteitä :( miten vousi naisellisuutta korostaa?
Kommentit (68)
Kaikista parastahan olisi, jos ap voisi mennä terapiaan. Tarvittaessa vaikka käyntejä miehenkin kanssa sitten, mutta ensin yksin. Siellä voit sitten miettiä asioita, kun ei tässä voi tuntemattomalle ja tilannetta kokonaan tietämättä kyllä lähteä kauheasti mitään neuvomaan.
Jos terapia on ihan poissuljettu vaihtoehto (ei pitäisi olla, ihan lapsen takia edes) niin koita vaikka kirjoittaa pahimmat kaunat pois. Eli et jää vatvomaan, vaan kirjoitat kuin kirjoittaisit miehellesi kirjettä (jota hän ei koskaan näe). Esim "silloin minua loukkasi asia x ja x, tunsin tunnetta y" ja sitten joko poltat tai silppuat paperin -> asia loppuunkäsitelty, ei vatvomista, vaan käsittely ja unohdus. Ei niissä vanhoissa asioissa kannata roikkua.
Muuta ajatusmalliasi ihan tiedostaen, kun mies ärsyttää, mieti miksi ja mitä asialle voi tehdä, sitten tee. Jos yhteiselo ei toimi, ei yhdessä kannata vain lapsen/lasten takia olla, mutta älä eroa hetken mielijohteeata ja ilman kunnollista ja aikuista juttelua miehen kanssa.
Ja ennenkaikkea, tiedosta ettet inhoa lastasi tai hänen ulkonäköään, hän ei ole miehesi. Muuta ajatusmaailmaa tiedostamalla, eli älä keskity lapsen ulkonäköön eläkä ainakaan vertaa lapsen piirteitä miehesi piirteisiin. Jos huomaat noin käyvän, ajattele yksi ihana asia lapsessasi ja sen jälkeen siirrä ajatus aivan muualle.
Mitä mieltä teini itse on omasta ulkonäöstään?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:34"]Tyttö parka perinyt isänsä kasvonpiirteitä :( miten vousi naisellisuutta korostaa? [/quote] Mitä jos opettaisit lapsellesi tervettä itsetuntoa ja keskittyisit hänen seurassaan hieman muihin asioihin kuin hänen ulkonäköönsä. Media antaa jo ihan tarpeeksi ulkonäköpaineita, anna lapsen olla edes oman vanhempansa seurassa hyväksytty sellaisena kuin on!
[/quote]
Vai opetetaan tervettä itsetuntoa opettamalla...
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:26"]Mitä mieltä teini itse on omasta ulkonäöstään?
[/quote]
On se tyytyväinen vaikka joskus valittaa pituudestaan ja tummista kulmakarvoistaan. Ap
Mä oon isän näköinen, mutta ei kukaan oo sen takia rumaks haukkunut. Pikkuveljet näyttääkin äidiltä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:26"]Mitä mieltä teini itse on omasta ulkonäöstään? [/quote] On se tyytyväinen vaikka joskus valittaa pituudestaan ja tummista kulmakarvoistaan. Ap
[/quote]
Silloin ei sinullakaan pitäisi olla mitään valittamisen aihetta. :) Olisit ylpeä siitä, että sulla on ihana, sosiaalinen, huumorintajuinen tytär, jolla on hyvä itsetunto eikä kummempia ulkonäkökomplekseja, se on nimittäin aika hemmetin harvinaista (ja arvokasta!). Todennäköisesti hänestä kasvaa tasapainoinen aikuinen nainen, joka pärjää elämässään. T: entinen teini
50-vuotiaan näkemys: itse olin teininä kaunis (kaikissa pikkumissikisoissa mukana ja voittanut useimmat), nyt keski-iässä lievästi ylipainoinen tavallisen näköinen tallukka. Ja ne, jotka olivat nuorena ihan taviksia, ovat puhjenneet kukkaan aikuisiällä. Joten älä suotta ole huolissasi. Ja sitä paitsi oma kauneuteni vei minut aivan liian moneen soppaan ;)
Minä olen ihmetellyt miten kaverin tytöstä on tulossa tosi kaunis ja hyvä runkoinen vaikka vanhemmista ei voi mitenkään sanoa että olisivat hyvän näköisiä, isäkin lyhyt rantapallo ja äiti huono ihoinen plösö mikä säästi kaikki raskauskilonsa.
Ja kommentoin pelkästään ulkonäköä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:26"]Mitä mieltä teini itse on omasta ulkonäöstään? [/quote] On se tyytyväinen vaikka joskus valittaa pituudestaan ja tummista kulmakarvoistaan. Ap
[/quote]
Silloin ei sinullakaan pitäisi olla mitään valittamisen aihetta. :) Olisit ylpeä siitä, että sulla on ihana, sosiaalinen, huumorintajuinen tytär, jolla on hyvä itsetunto eikä kummempia ulkonäkökomplekseja, se on nimittäin aika hemmetin harvinaista (ja arvokasta!). Todennäköisesti hänestä kasvaa tasapainoinen aikuinen nainen, joka pärjää elämässään. T: entinen teini
[/quote]
Kiitos sanoistasi. Ap
En ollut kaunis teini, mutta minusta tuli kaunis nainen.
Minä myös näytän isältäni. Nuorempana se ei haitannut, mutta nyt kolmekymppinen ja useita kiloja karistanee näytän jotenkin kolholta ja liian miehekkä
Linkitä kuvasti tänne, niin arvostellaan sinua, oletko nätti vai et. Mainitsethan tänään teinillesi tämän hyvistä piirteistä. Ja jätät ikuiseksi ajoiksi negatiiviset arvostelut teinin fyyisistä/geenipiirteistä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:03"]Linkitä kuvasti tänne, niin arvostellaan sinua, oletko nätti vai et. Mainitsethan tänään teinillesi tämän hyvistä piirteistä. Ja jätät ikuiseksi ajoiksi negatiiviset arvostelut teinin fyyisistä/geenipiirteistä.
[/quote]
Ei mun tarvii laittaa. Tiedän että olen nätti mutta en klassisen kaunis :) miten voin kannustaa teiniä huolehtimaan hygieniasta? Käykö teidän teinit joka päivä suihkussa? Ap
Monet ovat teini-iässä vähän kummallosen näköisiä, kun lapsen vartalo muuttuu aikuisen vartaloksi: mittasuhteet muuttuvat ja ovat muutaman vuoden epätasapainossa, iho on huono, jotkut tytöt kulkevat kumarassa piilottaakseen rintansa, hiukset rasvoittuvat, pojat ovat kapeita pituuteensa nähde jne. Ihan sopusuhtaisia ja nättejä aikuisia useimmista kuitenkin tulee.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:03"]Linkitä kuvasti tänne, niin arvostellaan sinua, oletko nätti vai et. Mainitsethan tänään teinillesi tämän hyvistä piirteistä. Ja jätät ikuiseksi ajoiksi negatiiviset arvostelut teinin fyyisistä/geenipiirteistä. [/quote] Ei mun tarvii laittaa. Tiedän että olen nätti mutta en klassisen kaunis :) miten voin kannustaa teiniä huolehtimaan hygieniasta? Käykö teidän teinit joka päivä suihkussa? Ap
Halaa lastasi tänään. Jos hän itse kokee tarvetta itsensä tuunaamiseen, ehdota alan tuunausammattilaista ja laita raha käteen. Halaa. Teinien ongelma on usein itsetunnossa ja itsetunnon kohennus lähtee kotoa, arvostuksesta ja rakkaudesta. Halaa taas.
[/quote]
Mä olin lapsena isäni näköinen, teininä ihan äitini näköinen, ja nyt taas kolmekymppisenä näytän isältäni. Että ehkä sillä on vielä toivoa ja sen piirteet muuttuu äitinsäkaltaiseksi.
Minä olin lapsena todella suloinen, teininä kunnon rumilus ja nyt aikuisena vieläkin rumempi! Mielummin olisin ollut ruma vauva ja kaunis nyt aikuisena. Life sucks.
Mä olin lapsena nätti, teininä finninaamainen, nuorena aikuisena kaunistuin, oli mallikeikkaakin. Nykyään olen sopusuhtainen ja yhtä onneton siitä, että äitiä kiinnosti enemmän ihan kaikki miltä näytti ulospäin, eikä se miltä tuntui sisältä.
Ei oo ihme ku Suomessa on nii paljo mt-potilaita. Järkyttyy vähemmästäkin, ku vanhemmat tälläsiä miettivät ja kyselevät apuja av-palstoilta. En ihmettele, jos teinisi kyselee ask.fm:ssä, et mitä tehdä ku vanhempani ei omaa itseluottamusta?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:45"]Entiseltä rumalta teiniltä sellaisia vinkkejä, että opeta teinillesi hyvät tavat, millaiset vaatteet hänen vartalolleen sopii parhaiten, hyvät rutiinit itsestään huolehtimiseen (ruoka, liikunta, uni ja hygienia) ja luottamaan itseensä. Kannusta lastasi kehittämään älykkyyttään vahvuuksiensa mukaan. Lisäksi: rakasta, rakasta, rakasta. Näillä neuvoilla teinistäsi tulee elämässään menestyvä, valovoimainen ja karismaattinen ihminen, joka ei ikinä joudu painimaan tämän luokan ongelmien kanssa.
Usein ne hieman epäsopusuhtaiset teini kypsyvät pikkuhiljaa juuri niiksi sykähdyttävän upeiksi ihmisiksi, jotka tekevät maailmasta niin hienon paikan elää.
[/quote]
Kiitos! Ap