Teinini ei ole nätti :(
Tyttö parka perinyt isänsä kasvonpiirteitä :( miten vousi naisellisuutta korostaa?
Kommentit (68)
Minäkin kävin leikkaamassa nenäni, joka on hyvin slaavilainen (edelleen) ja suoraan kuin isältäni. Pieni muutos nenän koossa kuitenkin auttoi tasapainottamaan kasvoja, vaikka olihan se kallista lystiä. Leukani on siis hyvin pieni ja siro, ja nenäni taas on suora, kapeahko ja hyvin pitkä (edelleen leikkauksen jälkeen). Nykyinen mieheni ja aikaisemmatkin ovat kyllä tykänneet slaavipiirteistäni aina, näytän kuulemma tsekkiläiseltä ja lisäksi minulla on kaunis ja siro tiimalasivartalo. Eli vaikka kasvonpiirteissä olisi jotain epämiellyttävää ei se tarkoita sitä etteikö kokonaisuus voisi olla ihan hyvä ja normaali. :) Ps. tyttäreni on myös isonenäinen vaikka on vasta 3v, ja hän on persoonallisen näköinen ja soma, vaikka ei ehkä olekaan sellainen perusihanteen mukainen kaunis tyttö.
Hänestä tulee aikuisempana kaunis löydettyään itsensä.
Parasta tukea on aikuisen kannustaminen ja kehu semmoista asioista jotka ovat totta. Minä sain kokea onneksi sellaistakin teininä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:19"]Hänestä tulee aikuisempana kaunis löydettyään itsensä.
Parasta tukea on aikuisen kannustaminen ja kehu semmoista asioista jotka ovat totta. Minä sain kokea onneksi sellaistakin teininä.
[/quote]
Kehumasta en lakkaa koskaan. Onhan hänellä pitkät paksut hiukset, ruskeat nötit silmät. Hän on huumorintajuinen hassuttelija jolla on paljon kavereita ikäisekseen pitkä tyttö 172cm - 13v)...ap
Mitäpä jos hyväksyisit lapsesi sellaisena kuin hän on? Ja vihoviimeisintä mitä voit tehdä on kertoa näitä mietteitäsi hänelle ääneen. Älä ikinä tee sitä! Olen surullinen lapsesi puolesta kun hänelle on sattunut noin pinnallinen äiti. :(
Minä olin ruma teini. Paljon isäni näköinen, olen edelleenkin, enkä usko että se teki minusta ruman. Parikymppisenä aloin kaunistua ja nykyään olen oikeasti aika hyvän näköinen. En tiedä miten paljon tässä on iän tuomaa itsevarmuutta verrattuna teini-ikään, mutta kyllä voi ihan kuvia verratessakin huomata että teini-ikä vaan ei sovi kaikille.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:49"]Hyvällä meikillä ja sopivilla vaatteilla ja leikkauksella hiuksiin. Naamalleen ei mitään voi, siitä pitää vain etsiä ne hyvät puolet ja korostaa niitä. Minä ja mun sisko ollaan kopioita meidän isästä ja keskenämme identtisiä. Silti jos toisella on meikkiä me näytetään aivan erilaisilta.
[/quote]
Naamalleen voi jotain. Kuten plastikkakirurgia. Rohkeastu vain vastaanotolle, Helsingistäkin löytää monia osaavia kirurgeja.
[/quote]
Ihan hirveän oksettava asenne, ettei tavallinen nuori enää saa olla hyväksytty ilman plastiikkakirurgiaa!
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:23"]Mitäpä jos hyväksyisit lapsesi sellaisena kuin hän on? Ja vihoviimeisintä mitä voit tehdä on kertoa näitä mietteitäsi hänelle ääneen. Älä ikinä tee sitä! Olen surullinen lapsesi puolesta kun hänelle on sattunut noin pinnallinen äiti. :(
[/quote]
En tietenkään sano..mun sulmissä hän on aina nätti. Vertasun tässä vain ympärillä oleviin teineihin.ap
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:19"]Hänestä tulee aikuisempana kaunis löydettyään itsensä.
[/quote]
Kehumasta en lakkaa koskaan. Onhan hänellä pitkät paksut hiukset, ruskeat nötit silmät. Hän on huumorintajuinen hassuttelija jolla on paljon kavereita ikäisekseen pitkä tyttö 172cm - 13v)...ap
[/quote]
Monesti nuo "rumat" (eli persoonallisen ja vähän oudonkin näköiset pitkät tytöt) alkaa näyttää jossain vaiheessa todella hyvältä. Onko lapsesi kuvauksellinen? Katso melkein kenen tahansa mallin varhaisteinikuvia, ne on juuri sitä luokkaa että ei ikinä olisi uskonut että muutamaa vuotta myöhemmin ollaan kameran edessä työkseen. -ohis
En tajua, miksi naisilla on joku kansalaisvelvollisuus olla kauniita. Miten voi edelleen olla, että ihan sama, mitä nainen on saavuttanut elämässään tai vaikka olisi kuinka hyvä tyyppi, niin silti hänen arvonsa määräytyy tasan ulkonäön perusteella? Tämä näkyy täällä keskustelupalstoillakin niin selvästi, poliitikkonaisistakin ruoditaan lähinnä ulkonäköä eikä suinkaan sitä, mitä on saanut eduskunnassa aikaan. Sen sijaan miehen ulkonäkö ei kiinnosta ketään. Miesten kohdalla on aivan sama, onko pottunenä, kalju tai iso maha, miesten kohdalla keskitytään ensisijaisesti niihin saavutuksiin.
Itsestäänhuolehtimis-argumenttiin kommentoin jo etukäteen, että kaikki vain eivät ole kauniita eivätkä itsestään kaunista saa, vaikka kuinka puunaisivat. Odottelen sitä aikaa, kun naisen muut ominaisuudet nousevat tärkeämmiksi kuin ulkonäkö.
Apua. Teini on siis terve nuori, hauska ja sosiaalinenkin. Teinillä on äiti joka "yrittää kehua" vaikka pitää tytärtään rumana, on huolissaan ja pahoilla mielin lapsen ulkonäöstä. En olisi uskonut sanovani; tämän on ihan pakko olla provo.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:31"]Apua. Teini on siis terve nuori, hauska ja sosiaalinenkin. Teinillä on äiti joka "yrittää kehua" vaikka pitää tytärtään rumana, on huolissaan ja pahoilla mielin lapsen ulkonäöstä. En olisi uskonut sanovani; tämän on ihan pakko olla provo.
[/quote]
Sanoinko jossain että hän on ruma? En sanonut. Sanoim että ei ole nätti verrattuna muihin. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:31"]Apua. Teini on siis terve nuori, hauska ja sosiaalinenkin. Teinillä on äiti joka "yrittää kehua" vaikka pitää tytärtään rumana, on huolissaan ja pahoilla mielin lapsen ulkonäöstä. En olisi uskonut sanovani; tämän on ihan pakko olla provo.
[/quote]
Sanoinko jossain että hän on ruma? En sanonut. Sanoim että ei ole nätti verrattuna muihin. Ap
[/quote]
Okei, et sanonut ruma. Sanoit ettei ole nätti muihin verrattuna, vaikka itse pidat lastasi aina kauniina. Tuossa on heti ristiriita. On nätit silmät, hyvät hiukset, hauska ja sosiaalinen pitkä tyttö, jota äiti yrittää kehua, eli alkaa tuntua että ongelma on se muihin vertaileva äiti, joka joko toivoisi lapseltaan älyttömiä tai vaihtoehtoisesti näkee jostain syystä lapsensa huonompana kuin muiden lapset. Onkonsulla huono itsetunto tai oletko jotenkin taipuvaineneä epävarmuuteen? Tai inhoatko lapsen isää, oletko katkera? (Jos et pidä lapsen isästä, voit nähdä lapsen piirteet inhottavina vaikkei ne sitä olisikaan. Samoin itseään inhoavat näkee omat piirteensä monesti rumina)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:34"]
Tyttö parka perinyt isänsä kasvonpiirteitä :( miten vousi naisellisuutta korostaa?
[/quote]
Eipä sitä ole mun äitikään, mutta en mä sitä julkisesti huutele.
t. teini
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:31"]Apua. Teini on siis terve nuori, hauska ja sosiaalinenkin. Teinillä on äiti joka "yrittää kehua" vaikka pitää tytärtään rumana, on huolissaan ja pahoilla mielin lapsen ulkonäöstä. En olisi uskonut sanovani; tämän on ihan pakko olla provo.
[/quote]
[/quote]
Okei, et sanonut ruma. Sanoit ettei ole nätti muihin verrattuna, vaikka itse pidat lastasi aina kauniina. Tuossa on heti ristiriita. On nätit silmät, hyvät hiukset, hauska ja sosiaalinen pitkä tyttö, jota äiti yrittää kehua, eli alkaa tuntua että ongelma on se muihin vertaileva äiti, joka joko toivoisi lapseltaan älyttömiä tai vaihtoehtoisesti näkee jostain syystä lapsensa huonompana kuin muiden lapset. Onkonsulla huono itsetunto tai oletko jotenkin taipuvaineneä epävarmuuteen? Tai inhoatko lapsen isää, oletko katkera? (Jos et pidä lapsen isästä, voit nähdä lapsen piirteet inhottavina vaikkei ne sitä olisikaan. Samoin itseään inhoavat näkee omat piirteensä monesti rumina)
[/quote]
No nyt tais osua.. nimittäin laosen isä on loukannut mua useasti ja halveksii..en usko että on koakaan rakastanut (lapsi "vahinko). Uskon että jos en olisi tullut raskasksi olisi hän lähtenyt ja ehkä toisaalta sitä toivonutkin? Voiko tämä tosiaan olla syy pmaan ajattelutapaani? Se että viha/inho lapsen isää kohtaan on voimakas? Ja jos on niin miten tätä asiaa voi työstää? Ap
Entiseltä rumalta teiniltä sellaisia vinkkejä, että opeta teinillesi hyvät tavat, millaiset vaatteet hänen vartalolleen sopii parhaiten, hyvät rutiinit itsestään huolehtimiseen (ruoka, liikunta, uni ja hygienia) ja luottamaan itseensä. Kannusta lastasi kehittämään älykkyyttään vahvuuksiensa mukaan. Lisäksi: rakasta, rakasta, rakasta. Näillä neuvoilla teinistäsi tulee elämässään menestyvä, valovoimainen ja karismaattinen ihminen, joka ei ikinä joudu painimaan tämän luokan ongelmien kanssa.
Usein ne hieman epäsopusuhtaiset teini kypsyvät pikkuhiljaa juuri niiksi sykähdyttävän upeiksi ihmisiksi, jotka tekevät maailmasta niin hienon paikan elää.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:31"]Apua. Teini on siis terve nuori, hauska ja sosiaalinenkin. Teinillä on äiti joka "yrittää kehua" vaikka pitää tytärtään rumana, on huolissaan ja pahoilla mielin lapsen ulkonäöstä. En olisi uskonut sanovani; tämän on ihan pakko olla provo.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No nyt tais osua.. nimittäin laosen isä on loukannut mua useasti ja halveksii..en usko että on koakaan rakastanut (lapsi "vahinko). Uskon että jos en olisi tullut raskasksi olisi hän lähtenyt ja ehkä toisaalta sitä toivonutkin? Voiko tämä tosiaan olla syy pmaan ajattelutapaani? Se että viha/inho lapsen isää kohtaan on voimakas? Ja jos on niin miten tätä asiaa voi työstää? Ap
[/quote]
No nyt ollaan villakoiran ytimessä. Kyllä, tottakai suhtautuminen lapsen isään voi vaikuttaa lapseen suhtautumiseen, etenkin jos lapsi näyttää isältään.
Hyvä puoli on se, että jos tiedostat ongelman, sen voi työstää pois. Joko terapiassa tai itse, jos kykenee. -30
Onko ap:n "nätti" meikkaava, tekoripsi-pissisbimbo?
Nuo ovat usein jo kaksvitosina elähtäneitä harppuja, joiden parhaat päivät oli silloin yläasteella. moni teini-iässä ns.mitättömän näköinen alkaa kukoistaa aikuisena.
Oletteko te yhdessä lapsen isän kanssa?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:53"]Oletteko te yhdessä lapsen isän kanssa?
[/quote]
Ikävä kyllä. Mut ei tää oo se elämä mitä haluan. Tästä suhteesta puuttuu rakkaus, kunnioitus, läheiayys ja välittäminen. Ap
Oletko liian kriittinen tuolle ulkonäkö asialle? Tunnen todella kauniin naisen, jolla hyvinkin paljon kasvonpiirteitä isältä, mutta onneksi luonne on tullut äidiltä :D