Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ja miten kestät Mirenan haittavaikutuksia?

Vierailija
10.03.2015 |

Mulla tilanne on se, että gyne suosittelee mulle runsaisiin kuukautisiin Mirenaa. Hirvittää vaan ne mahdolliset haittavaikutukset ja en todellakaan omaa sellaista marttyyrin luonnetta että kärventelisin haittavaikutuksien kanssa edes kuukautta. Miten ihmeessä toiset jaksaa niitä vuotohäiriöitä, aknea, lihomista, seksuaalista haluttomuutta, kipuja ja ties mitä kuukausikaupalla? Miksi naisen pitää sietää noita haittavaikutuksia?

Ja oletteko törmänneet gynellä siihen, että lääkäri ei haluaisi tai jopa ei suostuisi poistaa Mirenaa esim. kuukauden käytön jälkeen?

Vaihtoehto Mirenalle olisi kohdun limakalvon lämpöhoito mutta gynen mielestä Mirena olisi näistä kahdesta paremipi vaihtoehto kun vaikutukset kestävät pidempään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:15"]

Laitatin ekan 3 vkoa sitten, joka päivä sen jlk vuotanut verta ja parit raivarit olen saanut. loppuuko tää verenvuoto milloin, siis apua...

[/quote]

Mun luonteella lähtis Mirena maata kiertävälle radalla jo kolmen viikon vuotohäiriöiden takia ja nopeamminkin jos olisi muitakin haittavaikutuksia. Ei toi härpäke taida olla mua (tai mun luonnetta) varten keksitty. Houkuttelee toi lämpöhoito paljon enemmän. -ap

Vierailija
22/28 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän Ap voi tietää, tuleeko sinulle mitään sivuoireita. Itselläni eka kierukan aikaan oli enemmän vuotopäiviä kuin vuotamattomia. Toisen kierukan aikana tuli kuukautisvuoto normaalisti kerran kuukaudessa. Nyt ei kierukkaa enää ole. Juttelin muutaman ystävättäreni kanssa, joilla kierukka on ollut, niin minä olin ainoa, kenellä vuotoa oli. Toisilla oli vuoto loppunut kokonaan. Aikoinaan kierukka minulle laitettiin hyvin runsaiden kuukautisten vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:24"]

Ethän Ap voi tietää, tuleeko sinulle mitään sivuoireita. Itselläni eka kierukan aikaan oli enemmän vuotopäiviä kuin vuotamattomia. Toisen kierukan aikana tuli kuukautisvuoto normaalisti kerran kuukaudessa. Nyt ei kierukkaa enää ole. Juttelin muutaman ystävättäreni kanssa, joilla kierukka on ollut, niin minä olin ainoa, kenellä vuotoa oli. Toisilla oli vuoto loppunut kokonaan. Aikoinaan kierukka minulle laitettiin hyvin runsaiden kuukautisten vuoksi.

[/quote]

En voikaan, maalailen piruja seinille ja vetoan mun huonoon tuuriin aina kun on kyse hormonaalisesta ehkäisystä. Kokemusta vain yhdistelmäpillereistä (eri merkeistä) ja niiden kanssa olo oli yhtä hilpeää kuin kellä tahansa helvetin esikartanossa. Kynnys on aika iso ottaa Mirena vaikka siinä sitä hormonia onkin vähemmän kuin e-pillereissä.

Veikkaisin että mirenat sun muut hormonaliset ehkäisyvalmisteet eivät edes olisi saanut myyntilupia haittavaikutuksiensa takia jos ne olisi keksitty miehille.

- angstaava ap

Vierailija
24/28 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:15"]

Laitatin ekan 3 vkoa sitten, joka päivä sen jlk vuotanut verta ja parit raivarit olen saanut. loppuuko tää verenvuoto milloin, siis apua...

[/quote]

Mun luonteella lähtis Mirena maata kiertävälle radalla jo kolmen viikon vuotohäiriöiden takia ja nopeamminkin jos olisi muitakin haittavaikutuksia. Ei toi härpäke taida olla mua (tai mun luonnetta) varten keksitty. Houkuttelee toi lämpöhoito paljon enemmän. -ap

[/quote]

Parempi varmaan joo unohtaa sitten samantien koko Mirena jos 3 vko tuntuu pitkältä. Mulla oli kesti vuoto melkein 3 kuukautta, jonka jälkeen vuoto tasaantui ja nyt on ihan normaalin oloiset menkat kerran kuussa. Ehkä haluttaa vähemmän, toisaalta elämäntilannekin on niin menevä tällä hetkellä tuon taaperon kanssa että saattaa sekin vaikuttaa siihen ettei aina jaksa. Muita sivuvaikutuksia en ole huomannut, nyt tosiaan ollut tuo Mirena sen reilu vuoden.

Vierailija
25/28 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodin 2 ja puoli viikkoa, vähän taukoa ja melkein viikko taas vuotoa. Kävin terveyskeskuslääkärin luona, totesi, että kaikki hyvin ja kehoitti 2-3 kk "kärsivällisyyteen". Varasin ajan yksityiseltä lääkäriasemalta, siellä poistettiin heti, kun halusin. Oli tarkoitus, että kierukka olisi vienyt vuodot ja kivut pois, näin ei minulle ainakaan käynyt...

Vierailija
26/28 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin, että jos Cerazette on vienyt menkat lähes kokonaan pois, niin Mirena toimisi mulle samaan tapaan?

Vierailija
27/28 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laitettiin 6kk synnytyksen jälkeen Mirena. Sen jälkeen ei ole tullut vuotoja ollenkaan, asennuksesta on nyt vuosi aikaa. Pahasta endometrioosista ja älyttömistä kuukautiskivuista kärsineelle nykytila on ollut ihan mahtavaa. Haittavaikutuksina itselleni on tullut lievää hikoilua ja ehkä myös seksuaalista haluttomuutta (sen syy voi kyllä olla paljon valvottaneessa vauvassa ja vilkkaassa esikoisessa). Miten muuten kierukka voi lihottaa?

Vierailija
28/28 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin vanha keskustelu, on pakko varottaa! Kauheat haittavaikutukset ovat todellisia.

On käynyt niinkin, että kierukkaa ei saada poistettua ollenkaan. Tai ei edes haluta poistaa! Kannattaa miettiä, lähteekö Mirena- leikkiin mukaan. Pillerit voi aina lopettaa, mutta kierukan poistosta päättää terveydenhuolto, et välttämättä sinä itse.

Itkua, parkua ja kauheita kipuja on elämä Mirenan kanssa!.