Onko normaalia että yksineläjällä tulee koneellinen pyykkiä kahdesti viikossa??
En tiedä onko normaalia, mutta hikoilen paljon ja vaihdan vaatteita kerran päivässä.
Kommentit (70)
Pesen viisi koneellista viikossa. Vaihdan pyyhkeet ja sänkyvaatteet usein, ja lenkkeilen päivittäin.
Minulla ainakin tulee: valkopyykki ja kirjavat erikseen. Työvaatteetkin pesen joka viikko.
Riippuu miten paljon on vaatteita. Itse pesen koneellisen viikossa. Tummat ja vaaleat vuoroviikoin. Lisäksi koneellinen lakanapyykkiä parin kolmen viikon välein.
Mitä useammin vaihtaa tekstiilit ja kone laulaa, sitä parempi kansalainen on. Veronmaksu on sitten eri asia.
Ekaa kertaa opiskellessa taisin pestä kerran viikossa. Kaikki vaatteeni ovat tummia, joten lajittelua ei tarvinnut tehdä. Alushousut ja paidat vaihdoin päivittäin. Hupparit ja farkut menivät harvemmin pesuun, paitsi jos oli kuuma kesä.
Talvella on enemmän pyykkiä, kun on enemmän vaatteita käytössä esim kerrastot.
Ei ole normaalia, mutta minun vaimollani tulee myös koska hän vaihtaa vaatteita monta kertaa päivässä ja hetkenkin päällä olleet menevät pyykkiin.
Mulla 3 isoa koneellista viikossa; tumma ja vaalea 60°C, sekä 40°C koneellinen tummia vaatteita. Vaihdan lakanat viikoittain, ja pyyhkeet 3 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 3 isoa koneellista viikossa; tumma ja vaalea 60°C, sekä 40°C koneellinen tummia vaatteita. Vaihdan lakanat viikoittain, ja pyyhkeet 3 kertaa viikossa.
Melkoisen hysteeristä menoa. Eihän sitä pyyhettä ehdi käyttää tuossa ajassa montaakaan kertaa.
Ei ihme, että koko ajan pitää ostaa uutta vaatetta, kun vaatteet pestään puhki. Itse lähinnä tuuletan vaatteet alusvaatteita ja sukkia lukuun ottamatta. Pesen noin joka toinen viikko koneellisen pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Talvella on enemmän pyykkiä, kun on enemmän vaatteita käytössä esim kerrastot.
Minulla ihan päinvastoin. Kerrastoja jne. ei tarvitse joka päivä vaihtaa, mutta kesähelteillä pakko vaihtaa paita joskus kahdestikin päivässä, kun hikoilee niin paljon.
Minulla tulee noin 2 koneellista pyykkiä viikossa, olen sinkku jolla kissoja. Pyykkikoneeseen mahtuu kerrallaan 7kg, jos olisi pienempi niin sitten varmaan pesisin lähes joka toinen päivä jotain. Pesen alusvaatteet 60c pyyhkeiden, lakanoiden yms kanssa ja muut vaatteet 40c, siitä jo tulee 2 erillistä koneellista.
Lakanat ja pyyhkeet vie koneessa tilaa, joten tulee pestyä useampi koneellinen viikossa. Käyttövaatteet usein myös tuuletan, ja varsinkin nyt pakkasilla pitkä tuuletus ulkona korvaa osittain pesemisen. Ei tietenkään loputtomiin, mutta päivän pidon jälkeen voi tuuletus riittää siirtämään pesutarvetta.
Yhden lenkin jälkeen vaate ei ole likainen, se on KOSTEA. Ripusta se kuivumaan hyvin ja käytä uudestaan.
Olen itse sinkku ja pesen pyykkiä kerran kahdessa viikossa.
Miten paljon teillä oikein käytetään pyyhkeitä, kun joka viikko tulee niistä koneellinen?
En tiedä, mutta meidän akka pyörittää koneita kokoajan. Asutaan kumminkin kahdestaan. Alkaa mennä hermo, kun taitaa vaan olla joku pakkomielle.
On ihan normaalia. Mä pesen myös kaksi koneellista viikossa, tummat ja valkoiset. Aina ei tule ihan täyttä koneellista.