Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras shampoo ja hoitoaine (+muut tuotteet) luonnonkiharille hiuksille?

Vierailija
09.03.2015 |

Tuntuu ettei mikään näihin tehoa, aina ovat täysin kurittomat. Nyt on kokeilussa Redkenin all soft -tuotteet.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamon hoitoaine jossa on arganöljyä. Tai kampaamon hoitoaine kiharille hiuksille.

Vierailija
22/35 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tutustunut co-washingiin missä tukka pestään pelkällä hoitoaineella? Siirryin itse tähän runsas kuukausi sitten ja nyt kihara tulee omassa tukassa paljon paremmin esiin. Luonnonkihara tukka on luonnostaan kuivempi, ja ainakin minulla shampoo kuivatti sitä vain lisää jolloin kihara ei pysy ja tukka harottaa. Hoitoainepesun ansiosta myös tukanpesuväli venyi kahden sijasta kolmen päivään kun ei näytä niin likaiselta. Pesu siis silikonittomalla hoitoaineella ja pieni ripaus kiharavoidetta pyyhekuivaan tukkaan, ja sitten ilmakuivaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti parhainta on pestä luonnonkiharat ekoshampoolla! Muuta en enää suostu käyttämään. Esim. Less is more tuotteet tai Ruohonjuuren hamppushampoo. 

Vierailija
24/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Gliss 2 in 1 on nykyinen suosikkini. Se hoitavin niistä kolmesta. Toivottavasti on tullut jäädäkseen. Se yksi tuote riittää vaikka ennen tarvitsin shampoon lisäksi tehohoitoja.

Vierailija
25/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Oliivi-shampoota ja -hoitoainetta. En muista valmistajaa, mutta kotimainen se on. Ei oo sulfaatteja shampoossa, eikä hoitoaineessa parabeeneja. Pullot sellaiset pitkulaiset räikeen vihreät, kohtuuhintaiset, S-marketeista ja Prismoista ainakin saa. Käytän joskus tuota hoitoainetta pieninä määrinä myös latvoihin jätettävänä.

Mulla tummat kiharat olkapäille ulottuvat hiukset.

Vierailija
26/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moroccanoil ja KMS Tame Frizz itsellä käytössä ja hyväksi todettuja 👍🏻

Vierailija
27/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä moroccaoilia, mistä kaupasta? Ne on aika kalliita. Ulkomailta olen löytänyt parempia öljyjä kuin suomesta. Suomesta vaikea löytää.

Vierailija
28/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nome kirjoitti:

Ehdottomasti parhainta on pestä luonnonkiharat ekoshampoolla! Muuta en enää suostu käyttämään. Esim. Less is more tuotteet tai Ruohonjuuren hamppushampoo. 

Se hamppushampoo kuivattaa ihan hirveästi, mieluummin Flown Kehäkukkashampoopala (sopii erityisesti luonnonkiharalle) tai Oliva oliiviöljysaippua. Hoitoaineena olen käyttänyt Urtekramin Aloe vera -hoitoainetta.

Vierailija
29/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santen brilliant care -hoitoaine. Löytyy ainakin Prismasta luomuhyllystä.

Vierailija
30/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päänahkaani eivät sovellu silikonia sisältävät tuotteet lainkaan, enkä ole oikein oppinut käyttämään shampoopaloja, joten käytän vaihtelevasti XZ-tuotteita ja joitain Body Shopin shampoita/hoitoaineita (esim. sitä Rainforest-sarjaa). Pitäisi ehkä kokeilla lisää noita ekojuttuja, toistaiseksi kokemusta ei ole kuin muutamasta Urtekramin shampoosta/hoitsikasta, mutta ne eivät oikein pörröön tunne purevan.

Kookosöljyä monet kehuvat, mutta en pidä sen tuoksusta (enkä nyt ehkä muutenkaan jaksa kamalasti erilaisten öljyjen parissa läträtä, olen aika laiska hiustenhoitorutiineissani).

Vierailija
31/35 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyselin samansuuntaista tuossa "Paras ostos"-kejussa, joku suositteli Paul Mitchellin Skinny serumia pörröisyyden latistamiseksi. Mulla on tosi paksu ja kihara pitkä tukka, mikä ulkosalla (varsinkin sateella) räjähtää puoli-afroksi. Olis kiva jos sen sais pidettyä kurissa ilman staa hiusklipsiä tai pipoa. Ja mulla kuivuu kanssa latvat, pesu- ja hoitoaineena on ihan perus Loreal mitä kaupasta saa.

Ei siihen pörröön pelkät silottavat tuotteet auta. Jotta hiukset myös pysyy pörröttömänä tarvitaan myös pitoa. Ihan joku muotovaahto, voide tai vaikka kevyen pidon antava vaha pitää myös hiukset pörröttömänä ja kosteusuojalla ehdottomasti. Samoin hiuslakassa kannattaa olla kosteussuoja jos sellaista käyttää.

Vierailija
32/35 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyselin samansuuntaista tuossa "Paras ostos"-kejussa, joku suositteli Paul Mitchellin Skinny serumia pörröisyyden latistamiseksi. Mulla on tosi paksu ja kihara pitkä tukka, mikä ulkosalla (varsinkin sateella) räjähtää puoli-afroksi. Olis kiva jos sen sais pidettyä kurissa ilman staa hiusklipsiä tai pipoa. Ja mulla kuivuu kanssa latvat, pesu- ja hoitoaineena on ihan perus Loreal mitä kaupasta saa.

Ei siihen pörröön pelkät silottavat tuotteet auta. Jotta hiukset myös pysyy pörröttömänä tarvitaan myös pitoa. Ihan joku muotovaahto, voide tai vaikka kevyen pidon antava vaha pitää myös hiukset pörröttömänä ja kosteusuojalla ehdottomasti. Samoin hiuslakassa kannattaa olla kosteussuoja jos sellaista käyttää.

Yksi hyvä "muotovaahto" on Tigin Totally Baked jos kaipaa myös tuuheutta. Vähentää pörröä, tekee hiuksista jämäkämmät ja tuuheat ja sisältää kosteussuojan. Ei tosin vielä yksistään välttämättä riitä.

Pörrön taltuttamiseen ei kyllä pelkkä yksi tuote riitä jos itse hiuslaatu on pörröinen. Kaikki lähtee siitä sopivasta shampoosta ja hoitoaineesta ja lisäksi ehkä joku silottava tuote ja pitoa antava tuote. Silottava ja pitoa antava voi olla myös samaan aikaan joku voide, mutta senkin päälle saattaa kaivata vielä vaikka kevyesti jotain vahaa viimeistelyyn ja pitämään hiukset ojennuksessa ja kevyen kosteussuojallisen hiuslakan.

Vahalla voi siloitella myös pitkien hiusten pituuksia tai latvoja ja käyttää erottelemaan kauniisti kiharoita käymällä kiharoita läpi yksi kerrallaan vahan kanssa tehden niistä siistimmät ja selkeämmin erottuvat. Yleensä ajatellaan vahojen ja geelien sopivan vain lyhyille hiuksille hiusten muotoiluun.

Vierailija
33/35 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää, ollaan jo kolmannella sivulla eikä kukaan ole kysynyt missä mielessä parasta shampoota tässä nyt etsitään? Eiväthän eri ihmisten kiharat ole mitään yhtenäistä massaa - eri ihmisillä hiuslaatu on erilainen huolimatta siitä onko se kihartuva vai suora.

Itse pohdin välittömästi otsikon nähtyäni onko kyse kiharan korostamisesta vai toiveesta sen laimentamiseksi mutta vastausta en ole täällä nähnyt.

Omaan pitkään kiharaan, hyväkuntoiseen ja todella pehmeään tukkaani käytän melkein mitä tahansa shampoota mitä käsiin osuu, mutta selvästi huomaa että tietyntyyppiset tekevät hiuksista enemmänkin laineilevat ja toisenlaiset selvästi pienempää, tiukempaa kiharaa (joka muistuttaa jo vähän niitä korkkiruuvikiharoita jollaiset minulla oli kun hiukset olivat lyhemmät ja siksi kevyemmät).

Esimerkiksi Garnier Respons Mother Of Pearl Shampoo loiventaa kiharaa, ja Herra Hakkaraisen Erittäin hieno suomalainen lastenshampoo korostaa sitä.

Vierailija
34/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 14.v ja olen nyt hyväksynyt omat luonnonkiharani, aiemmin suoristin tai harjasin hiuksiani noin 30 minuutin välein. Minulle leikkuutettiin tässä noin puoli vuotta sitten otsatukka ja voi herranjestas kun meni kihariksi korkkiruuveiksi päälaelle! Minulla on siis vähän pidemmät hiukset joten hartioille asti hiukset kihartuvat korkkiruuveiksi ja pidemmät latvat ovat laineita? Mitä tehdä? . Shampoona käytän jotain Linna-saippuaa

ja hoitoaineena on Garnier Respons mother of pearl. Löytyisikö tavallisesta S-marketista parempia tuotteita jotka sitten korostaisivat kiharoita?

Vierailija
35/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 14.v ja olen nyt hyväksynyt omat luonnonkiharani, aiemmin suoristin tai harjasin hiuksiani noin 30 minuutin välein. Minulle leikkuutettiin tässä noin puoli vuotta sitten otsatukka ja voi herranjestas kun meni kihariksi korkkiruuveiksi päälaelle! Minulla on siis vähän pidemmät hiukset joten hartioille asti hiukset kihartuvat korkkiruuveiksi ja pidemmät latvat ovat laineita? Mitä tehdä? . Shampoona käytän jotain Linna-saippuaa

ja hoitoaineena on Garnier Respons mother of pearl. Löytyisikö tavallisesta S-marketista parempia tuotteita jotka sitten korostaisivat kiharoita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi