Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IP-hoidon tädit valittaa, että lapseni ei suostuisi laittamaan kuravaatteita

Vierailija
09.03.2015 |

Ja pitäisi kuulemma harjoitella kotona! No kun minä olen ihan samaa mieltä kuin lapsi, että ne on tyhmät eikä niitä enää tarvittaisi... Mutta kun sääntö on kuulemma sellainen, että kaikilla on ulkoillesesa saappaat, kurahaalarit ja kurarukkaset ja piste. Miten minä nyt rupean harjoituttamaan lasta tämmöisessä. Murinaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan AP jo rauhoittunut eilisestä, ja nyt nolona lukee tätä ketjua... Taisi nimittäin olla oikea syy pahastumiseen se, että häntä rohjettiin sillä tavalla opastaa lasten kasvatuksessa ja muiden kuullen jopa. Kova paikka.

Vierailija
2/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:48"]

Ota se pois ip-hoidosta? On kuitenkin jo tokalla.

[/quote]

Iltapäivähoito on kyllä tarkoitettu eka- ja tokaluokkalaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perustelet asian lapselle! Tyyliin "kotona eri tilanne, kuin koulussa, jossa monet asiat menevät vaikeaksi, jos 25 lasta tekee joka asian omalla tavalla" Lapsi ei vastusta niin paljon, jos tietää miksi täytyy totella. Sinä voit sitten puhua erikseen ohjaajien kanssa tai vanhempainillassa mietitte yhdessä, voisiko toimintatapoja muuttaa. Siihen asti mennään nykyisten sääntöjen mukaan. Ja osta tarpeeksi isot housut, että on helppo pukea. Eihän niissä isoissa ole edes enää mitään renksuja ja vyötärönmallisia löytyy.

Vierailija
4/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanakaa sille ipanalle joko ne on päällä tai se istuu ulko-oven vieressä ja ei leiki

Vierailija
5/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:40"]

Eikö tädit muka ymmärrä, että isommat lapset nyt vaan ei enää halua noita laittaa.

[/quote]

Eivät varmasti ole koskaan ennen kohdanneet tällaista ongelmaa. Siksi ovatkin nyt niin hämmentyneitä.

Vierailija
6/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:19"]

Sieltä kotoahan se kumpuaa. Mitäs muuta haluat lapselle opettaa, ei niin tartte tehdä, jos ei huvita. Syö banaani.

[/quote]

No en minä nyt lapselle ole noin sanonut, mutta meinasi vaan keittää yli, kun tädit puhuivat minulle kuin vähä-älyiselle ja ikään kuin lapseni olisi 2-vuotias eikä 2-luokkalainen, ja siinä oli muita lapsia ja vanhempia kuulemassa, niin suunnilleen näin, että "kyllä olisi hyvä harjoitella kotona sitä kurahaalarin pukemista, harjoitelkaa vaikka peilin edessä henkselien ja saapasrenksujen laittamista, kun niissä on pitänyt heidän aina auttaa.". Grrr... Eihän se nyt siitä ole kyse, etteikö lapsi osaisi pukea... Eikö tädit muka ymmärrä, että isommat lapset nyt vaan ei enää halua noita laittaa.
[/quote]

What? 2-luokkalaisella kurikset? Ei mene läpi!!

Vierailija
7/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo kaupasta saa housumallisia kuriksia, eikai kukaan enää käytä niitä vauvakuriksia päiväkoti-iän jälkeen?

Vierailija
8/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, onkohan lapsesi se joka veti kiihkeitä itkupotkuraivareita, kun olin omaa lastani hakemassa? Sanonpahan vaan, että paikalla ollut hoitaja ei mielestäni hoitanut tilanetta lapsen kannalta mitenkään kivasti.

itse ajattelen, että hoitopaikassa on hoitopaikan säännöt ja niiden mukaan toimitaan, vaikka vanhempi olisi eri mieltä. Ja hei, kysymys on nyt jostain niin mitättömästä asiasta kun kuravaatteet!

Vierailija
9/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:19"]

Sieltä kotoahan se kumpuaa. Mitäs muuta haluat lapselle opettaa, ei niin tartte tehdä, jos ei huvita. Syö banaani.

[/quote]

No en minä nyt lapselle ole noin sanonut, mutta meinasi vaan keittää yli, kun tädit puhuivat minulle kuin vähä-älyiselle ja ikään kuin lapseni olisi 2-vuotias eikä 2-luokkalainen, ja siinä oli muita lapsia ja vanhempia kuulemassa, niin suunnilleen näin, että "kyllä olisi hyvä harjoitella kotona sitä kurahaalarin pukemista, harjoitelkaa vaikka peilin edessä henkselien ja saapasrenksujen laittamista, kun niissä on pitänyt heidän aina auttaa.". Grrr... Eihän se nyt siitä ole kyse, etteikö lapsi osaisi pukea... Eikö tädit muka ymmärrä, että isommat lapset nyt vaan ei enää halua noita laittaa.
[/quote]

[/quote]

Kyllä meillä on kotipihalla tokaluokkalaisella satunnaisesti kurikset käytössä kuraisimmilla keleillä ja ihan itse osaa laittaa henkselit ja lenksut. Ei tässä minusta kurahousut ole ongelma vaan joku muu (asenne...?).

Vierailija
10/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:20"]Voi, onkohan lapsesi se joka veti kiihkeitä itkupotkuraivareita, kun olin omaa lastani hakemassa? Sanonpahan vaan, että paikalla ollut hoitaja ei mielestäni hoitanut tilanetta lapsen kannalta mitenkään kivasti.

itse ajattelen, että hoitopaikassa on hoitopaikan säännöt ja niiden mukaan toimitaan, vaikka vanhempi olisi eri mieltä. Ja hei, kysymys on nyt jostain niin mitättömästä asiasta kun kuravaatteet!
[/quote]

Niin ja kun niistä kurahousuista ei ole yhtään mitään haittaakaan, joten todellakin mitätön asia murehtia tällaista!

Vierailija
11/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä meillä on kotipihalla tokaluokkalaisella satunnaisesti kurikset käytössä kuraisimmilla keleillä ja ihan itse osaa laittaa henkselit ja lenksut. Ei tässä minusta kurahousut ole ongelma vaan joku muu (asenne...?).
[/quote]

Joo, on meilläkin kotona useinkin, maalla kun asutaan, mutta ever never kaupungissa, saati koulussa. Goretex!!!

Vierailija
12/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sen takia heillä on sääntö, että kaikki laittaa kurikset. 

Vierailija
13/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se pois ip-hoidosta? On kuitenkin jo tokalla.

Vierailija
14/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kakkosluokkalaiset enää missään kurassa ryve? Hae kuravaatteet pois sieltä IP-kerhosta ja sano ohjaajille, että sinun lapsesi ei tarvitse niitä käyttää, koska ei halua, eikä istu kuralätäköissä. Itse en lasta tuollaiseen kerhoon edes pakottaisi menemään. Ihan kuin jossain tarhassa!

Vierailija
15/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän iltapäiväkerhossa oli myös sääntö kuravaatteista ja saappaista. Ne antoivat vielä lisälämmön suojan huonoilla keleillä. En muista mitään kitinöitä. Kaikilla oli ja kaikki pystyivät leikkimään pihalla säällä kuin säällä. Tuon ikäiset leikkivät hiekkalaatikollakin rakentaen kaikenlaisia juttuja ja ratoja yms. Helpompaahan se oli kun kuraiset vaatteet jäi iltikseen ja suurinpiirtein puhtailla vaatteilla pääsi kotiin. Koulun välitunnit eivät vastaa ip:n pitkiä ulkoleikkejä.

Vierailija
16/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan näitä, maailma on. päiväkoti, koulu, työpaikat... kyllähän tuo putki meistä mehut imee. Ei siksi, että älylliset haasteet olisivat liian suuria, vaan se välillä kammottava sosiaalinen todellisuus mihin on alistuttava. 

kurahousut siinä on yks pieru saharassa, jalkaan vaan, niin ei tartte lapsen kärsiä hoitajien ikävästä asenteesta enää (toivottavasti). Mutta juuri tällaisiin puututaan helvetin hanakasti, että onko kaikilla kurikset ja osaako kaikki varmasti leikata kauniin mallisen ympyrän pahvista. Sen sijaan kiusaamiset, potkimiset, nimittelyt jne... niitä katsotaan villaisella läpi sormien. Lapsella valuu verta nenästä ja sitten vaan "että nyt sun pitää antaa Kallelle anteeksi kun Kalle pyysi" (eikä pyytänyt, sanoi sen suustaan, koska hoitaja pakotti, mutta ei tod. tarkoittanut sitä). 

Ja tässä asiassa on paljon kasvattajien suoranaista kädettömyyttä, välinpitämättömyyttä ja ammattitaidottomuutta. On niin helppoa olla tiukkana kiltille lapselle jostain kurahousuista. Sen sijaan kiusaajaa on vaikeaa saada kuriin, joten ope kääntää selkänsä ja on kuin ei huomaisi mitään, koska niin pääsee itse helpommalla... 

Vierailija
17/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:49"]Meidän iltapäiväkerhossa oli myös sääntö kuravaatteista ja saappaista. Ne antoivat vielä lisälämmön suojan huonoilla keleillä. En muista mitään kitinöitä. Kaikilla oli ja kaikki pystyivät leikkimään pihalla säällä kuin säällä. Tuon ikäiset leikkivät hiekkalaatikollakin rakentaen kaikenlaisia juttuja ja ratoja yms. Helpompaahan se oli kun kuraiset vaatteet jäi iltikseen ja suurinpiirtein puhtailla vaatteilla pääsi kotiin. Koulun välitunnit eivät vastaa ip:n pitkiä ulkoleikkejä.
[/quote]

Noinhan se juuri on järkevää, että kun mennään koulun jälkeen kouluvaatteissa kerhon puolelle, niin kouluvaatteiden päälle vedetään kurahousut suojaksi. Tuolloinhan erilliset kuravaatteet on jopa enemmän tarpeen kuin päiväkodissa, jossa ollaan kaikki ulkoilut ulkohaalarit päällä eikä tarvitse erikseen hienompia vaatteita ollakaan.

Vierailija
18/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 09:20"]Voi, onkohan lapsesi se joka veti kiihkeitä itkupotkuraivareita, kun olin omaa lastani hakemassa? Sanonpahan vaan, että paikalla ollut hoitaja ei mielestäni hoitanut tilanetta lapsen kannalta mitenkään kivasti.
[/quote]

Kerro lisää...

Vierailija
19/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienet on ryhmän ongelmat, jos kurahousuista saadaan aikaan show. :D Auktoriteettia niille "tädeille" sinne ip-kerhoon. Ja kannustus nyt taitaa olla helpoin keino saada lapsi tekemään yhtään mitään. Lapset on siinä mielessä helppoja "huijattavia", että siivoavat jälkensäkin erittäin tehokkaasti, kun kehuu ryhmän ahkerinta tyyppiä hieman. Haluavat miellyttää aikuisia. Että jospa ne tädit antaisivat vaikka hieman ylikehuja sille tokaluokkalaiselle, kun ne kurikset päälleen kiskoo, niin johan kohta olisivat yllä alta aikayksikön.

Vierailija
20/41 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:16"]Aika pienet on ryhmän ongelmat, jos kurahousuista saadaan aikaan show. :D
[/quote]

Sanopa muuta! Enpä olisi arvannut, että kurahousujen pukeminen (=about maailman arkisin asia) on jollekin iso ongelma. Mutta kivempi tällaista ketjua on lukea kuin jotain kookoomus, persut, demarit blaa blaa blaa. Olisi ihan hauska olla kärpäsenä katossa seuraamassa, kun ap rupeaa pitämään lapselleen kurahousukoulutusta! :)