Todella outoja oireita, mistä on kyse??
Eli olen jo pitkään miettinyt ja ollut vähän huolissani omasta terveydestäni. Minulla ilmenee päivittäisiä omituisia oireita, joilla ei ole selkeää yhteyttä mihinkään sairauteen.
Oireita ovan muunmuassa:
-jalkojen ja käsien luiden vihlonta
-raajojen puutuminen ja pistely
-nivelten särky ja vihlonta
-yleensä makuuasennossa tulevat "kohtaukset" joissa rintakehää alkaa polttaa
-hengästyessä keuhkoja ahdistaa ja tuntuu kipua, usein vain ulkoilmassa tai kylmässä
-usein iltaisin tulevat JÄRJETTÖMÄN TUSKALLISET lihassäryt jaloissa (kipu pahempi levossa kuin liikkeessä, saattaa olla hetken toisessa jalassa ja sitten siirtyy toiseen)
-vatsakivut
-ruokahaluttomuut ja huono olo, ei kuitenkaan okseta
-kova makeannälkä
-silmien "taakse" särkee kun silmiä liikuttaa
-nielemisvaikeudet
Tätä listaa voisi tietenkin vielä jatkaa... olen siis todella huolissani. Oireet ovat jokapäiväisiä mutta eivät kuitenkaan rajoita elämääni kovin pahasti, häiritsevät kylläkin.
Reuma minulla on diagnosoitu, mutta minkään näköistä ongelmaa ei ultran mukaan nivelissä ole, ja lihassäryt ovat kuulemma vain kasvukipuja... vaikea kuvitella, niin kovia ne ovat. Silmistäkään ei ole mitään tulehtusta koskaan löytynyt (tulehduksia voi reuman mukana tulla) ja muutenkin lääkärikäynnit ovat tähän mennessä olleet hyödyttömiä. Näitä oireita on jo ollut tovin, tosin ovat viimeaikoina pahentuneet. Myöskin kuukautiset ovat olleet poissa jo lähes vuoden.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:10"]Onko tullut mieleen KÄYDÄ LÄÄKÄRISSÄ?
[/quote]
Ap nimenomaan sanoi aloituksessaan että "muutenkin lääkärikäynnit olleet turhia".
Itselläni on reuma ja monet oireistasi kuulostaa tutulta. Kaikkia noita ei itselläni ole ollut. Syön magnesiumia (hyvin imeytyvää) lihassärkyihin ja se auttaa. Suosittelisin kokeilemaan. Lisäksi minulla on mieto reumalääkitys, jolla pärjään aika hyvin.
Jotain hermostollista ongelmaa veikkaan. Yritä päästä neurologin vastaanotolle.
Musta tuo on selvä stressioireyhtymä. Onko stressiä?
Onko tullut mieleen KÄYDÄ LÄÄKÄRISSÄ?
Tarkista ruokavaliotasi, vähennä maitotuotteita.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:45"]
Nielemisvaikeudet viittaa johonkin neurologiseen sairauteen. Altistut samalla keuhkokuumeelle. Mene lääkäriin!
[/quote]
Nielemisvaikeudet ovat itse asiassa todella tyypillinen Sjögrenin oireyhtymän oire, samoin kuin turvonneet sylkirauhaset. Toki lääkäriin pitää mennä, koska vaikka Sjögrenin oireyhtymä ei hengenvaarallinen olekkaan, ja suurinosa sairastaa sitä suurimman osan ajasta suht' vähäoireisena, se voi olla todella epämukava ja kasvattaa lymfoomariskiä.