Millä itseruskettavalla saa kunnon rusketuksen?
Olen oikeasti valkoinen kuin lakana. Olen tähän asti käyttänyt Lorealin geeli-itseruskettavaa ja sillä saa kauniin päivetyksen, mutta jos sitä laittaa liikaa tulee kyllä oranssiksi. Millä itseruskettavalla saisi kauniin tumman rusketuksen?
Kommentit (5)
Mun suosikki: St. Tropez Tanning Mousse sävynä Dark. En kyllä osaa sanoa miten luonnollinen tulos on jos on tosi vaaleaihoinen, itselläni on luonnollinen ihonsävy ilman rusketustakin suomalaiseksi tummahko oliivibeige.
Kiitos, ehkä kokeilen tuota seuraavaksi. Olen siis ihan vitivalkoinen enkä rusketu auringossa mitenkään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:27"]
En suosittele mitään. Kannattaa miettiä miten paljon kemikaaleja olet halukas imeyttämään vartaloosi. Saamme kaiken maailman myrkkyjä joka paikasta jo muutenkin vaikka olisimme tarkkanakin. Joten susittelen miettimään vieläkö haluat kuormittaa kemikaaleilla vartaloasi vain värin takia. Ja kenen on syy jos saat ihottumaa tai solumuutoksia myöhemmin. Syytätkö itseäsi (epäilen) vai tuotteiden valmistajia.
Jos aurinko ei rusketa niin nauti vaaleudestasi terveenä.
[/quote]
Nyt jotain rajaa. Itseruskettavien voiteiden ruskettava aine on harmiton jopa syömäkelpoinen sokeri DHA, ja itsensä ruskettaminen aurinkoa ottamalla on kyllä paljon isompi syöpäriski kuin noilla voiteilla ruskettaminen.
DHA:sta terveyskirjastosta:
"Keinorusketuksen tehoaine edellä mainituissa kosmeettisissa valmisteissa on dihydroksiasetoni, DHA. Se on kolme hiiliatomia sisältävä sokeri, joka maistuu makealta, ja sitä voidaan käyttää jopa makeutusaineena. DHA-sokeri tarttuu ihon sarveiskerrokseen, keratiiniin, ja värjää sen.
DHA ei ole millään lailla myrkyllinen. Sitä syntyy yleisesti kasvi- ja eläinkunnassa, myös ihmisessä sokeriaineenvaihdunnan välituotteena. "
Hei täällä yksi hattivatti myös! Ostin viimeksi Vita Liberataa (medium-sävy) ja on hyvää tavaraa! Mutta kallista. :( Noin 30€ puteli mutta mulla nyt vielä paljon jäljellä ja jouluna ostin. Suosittelen kyllä!
En suosittele mitään. Kannattaa miettiä miten paljon kemikaaleja olet halukas imeyttämään vartaloosi. Saamme kaiken maailman myrkkyjä joka paikasta jo muutenkin vaikka olisimme tarkkanakin. Joten susittelen miettimään vieläkö haluat kuormittaa kemikaaleilla vartaloasi vain värin takia. Ja kenen on syy jos saat ihottumaa tai solumuutoksia myöhemmin. Syytätkö itseäsi (epäilen) vai tuotteiden valmistajia.
Jos aurinko ei rusketa niin nauti vaaleudestasi terveenä.