Pitääkö tässä alkaa täysin sossu elätiksi että mitään tukea saa?!
Nyt meni niin hermot. Tänä vuonna mennyt lapsen sairaalakuluihin noin 750€, nyt alkaa talous olla jo melko tiukilla. Sossusta yritin hakea apua, mutta vaikka heidänkin mukaan meidän talous miinuksella, päätös kielteinen.
Pitääkö tässä nyt sitten miehen alkaa työttömäksi ja aletaan täysin sossun varoilla elää että sielä mitään tukea saa?!
Kommentit (22)
Eikö tuossa ole tullut jo maksukattokin vastaan? Ja kyllä pitää saada tttukea jos laskelmat näyttää miinusta! Sillä ei ole väliä vaikka te molemmat kävisitte töissä!
Kielteinen päätös tuli silti, ei ole ollut tuossa summassa mitään, mikä ei kuuluisi heille maksettavaksi. Tässä sitten muka etsiä lapsille isompia vaatteita ja kevät vaatteet..
Maksukatto sairaalalaskuista ei vielä täysi, tuossa summassa myös taksikuluja ja lääkekuluja.
ja anteeksi tuo sairaalakulut, olisiko paremmin sairastelukulut..
ap
Siis laskelma oli miinuksella, mutta silti ei tukea herunut? Ota yhteys kuntanne johtavaan sosiaalityöntekijään nyt ainakin alkuun.
Ei tietenkään. Mutta täytyy muistaa että sossu on kyllä tarkistanu teidän tulot ja menot. Eli nyt täytyy vain rueta miettimään mistä säästää. Nettiliittymästä, puhelinlaskusta, matkoista, vapaa-ajan kustannuksista. Aina sitä jotain löytyy mistä voi säästää.
No kirjoita tänne se koko kielteisen päätöksen teksti ja heidän laskelmansa. kuten sanottu, ei kielteistä päätöstä tule, paitsi jos teillä on ollut menoja, jotka eivät kuulu sossun menoihin (en puhu nyt tuosta sairaalamaksusta, vaan musita menoista!) paljon jää rahaa vuokran, veden ja sähkön jälkeen kuussa?
Niin ja jos on säästöjä, niin ne pitää käyttää, ennen kuin sossusta saa yhtään mitään.
vapaa-ajan kustannukset liki 0€, netti ja puhelilaskut yhteensä 35€, matkoja ei voida tehdä todellakaan tälläsessa tilanteessa.
Jos oltaisiin pelkkiä sossuelättejä saataisiin parempi kohtelu.
ap
Valehtelet nyt jostain/salaat jotain ja haluat täältä jotain myötätuntoa, koska et suostu kertomaan yksityiskohtia että voitaisiin auttaa.
Eli kielteinen päätös taisi tulla ihan syystäkin.
Teidän perheen kannattaa alkaa tarkkaan katsomaan, mihin ne rahat oikein menevät, eikä syyttää sossua siitä, ettette itse kykene hallitsemaan rahankäyttöänne.
miten te pystyisitte mua täällä auttamaan. mulle on ihan sama sun "myötätuntos", tulipahan vaan purkauduttua tänne ku v**** ku ei edes lapsen sairastelujen vuoksi tueta ja sitten huusataan kaiken maailman sossuelättejä. Lähtee kyllä kipakka vastaus sossulle. Olen tietoinen mitä kaikkea sosiaalitoimisto tukee ja mitkä tulot ottavat huomioon ja meillä ei nyt ole mihinkään muuhun varaa kuin pakollisiin menoihin, en salaile mitään.
ap
Sossusta ei saa rahaa,jos on ul7sotossa velkaa tai visa laskuja niiden maksuja ei katota menoksi.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:52"]vapaa-ajan kustannukset liki 0€, netti ja puhelilaskut yhteensä 35€, matkoja ei voida tehdä todellakaan tälläsessa tilanteessa.
Jos oltaisiin pelkkiä sossuelättejä saataisiin parempi kohtelu.
ap
[/quote]
Kyllä ne samat laskelmat tehdään sillonkin!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:08"]
miten te pystyisitte mua täällä auttamaan. mulle on ihan sama sun "myötätuntos", tulipahan vaan purkauduttua tänne ku v**** ku ei edes lapsen sairastelujen vuoksi tueta ja sitten huusataan kaiken maailman sossuelättejä. Lähtee kyllä kipakka vastaus sossulle. Olen tietoinen mitä kaikkea sosiaalitoimisto tukee ja mitkä tulot ottavat huomioon ja meillä ei nyt ole mihinkään muuhun varaa kuin pakollisiin menoihin, en salaile mitään.
ap
[/quote]
Pakollisiin menoihin.. niin, eihän sossun kuuluisi mitään huvipursia ja lomareissuja maksellakaan vaan nimenomaan taata maksukyky niihin pakollisiin menoihin, jotka sanojesi mukaan pystytte ilman lainan ottoa maksamaan. Vai?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:09"]Sossusta ei saa rahaa,jos on ul7sotossa velkaa tai visa laskuja niiden maksuja ei katota menoksi.
[/quote]
Mulla on paljonkin velkaa ulosotossa, mutta saan silti tttukea... Eihän ne tietenkään katso niitä menoiksi, se on selvä. Itse niitä maksan.
Toimeentulotuen rajat:aikuinen 470e alle 10v lapsi 350e,jos teit on 2 aikuista ja vaikkapa 3 lasta sossu kattoo et teidän täytyy pärjätä noin 2000e/kk.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:36"]Kielteinen päätös tuli silti, ei ole ollut tuossa summassa mitään, mikä ei kuuluisi heille maksettavaksi. Tässä sitten muka etsiä lapsille isompia vaatteita ja kevät vaatteet..
Maksukatto sairaalalaskuista ei vielä täysi, tuossa summassa myös taksikuluja ja lääkekuluja.
[/quote]
Miksi sossun pitäisi mitään taksimatkoja maksella ? Ei niitä makseta "sossueläteillekkään."
Yhteiskunnan vikahan se on kun ei aikuiset ihmiset osaa suhteuttaa menojaan tuloihin nähden näiden elämän "yllättävien" tilanteiden varalle. Ei se työttömyyskään vielä auttamatta tukea tilille tuo vaan edelleen pätee menojen suhteuttaminen tuloihin...
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:08"]miten te pystyisitte mua täällä auttamaan. mulle on ihan sama sun "myötätuntos", tulipahan vaan purkauduttua tänne ku v**** ku ei edes lapsen sairastelujen vuoksi tueta ja sitten huusataan kaiken maailman sossuelättejä. Lähtee kyllä kipakka vastaus sossulle. Olen tietoinen mitä kaikkea sosiaalitoimisto tukee ja mitkä tulot ottavat huomioon ja meillä ei nyt ole mihinkään muuhun varaa kuin pakollisiin menoihin, en salaile mitään.
ap
[/quote]
Sossuko pitäisi SINUN lapset kulut maksaa?! Lapset on sinun henkilökohtaisia arvovalintoja! Ja meillä ei ole varaa...Luutetko, että muilla on automaattisesti varaa?! Ei kyllä he tekevät ihan itse niitä arvioita, valintoja ja päätöksiä!
Käyvät kouluja, hankkivat pätevyyden ja vakaan talouden jne...ja sitten vasta perustavat sen perheen kun heillä ov varaa ja selusta turvattu ku kaikki ei mene niin kuin itse tahtoo!
Ei pitäisi tulla kielteistä päätöstä, jos talous miinuksella, paitsi jos se on miinuksella menoista, joita ei lasketa menoiksi sossun mukaan.