Antaa mielestänne paras pastakastikkeen ohje!
Nyt kaipaillaan sitä PARASTA pastakastikkeen ohjetta. kiitti jo etukäteen!
Kommentit (30)
Kuumenna öljyä pannulla ja kuullota sipulisilppu läpikuultavaksi. Loppuvaiheessa lisää valkosipulia ja 250 grammaa (ruskeita) herkkusieniä viipaleina. Paista kovalla lämmöllä, niin että sieniin tulee kaunis ruskea väri ja ne tuoksuvat voimakkaalta. Lisää n. 300 grammaa pinaattia ja sekoittele ja paista kunnes lehdet kypsyvät kevyesti. Lisää kuohukermaa ja valkoviiniä, keitä kastikkeeksi. Mausta suolalla ja tuoreella mustapippurilla, tarjoile tagliatellen kanssa vaikka parmesaanilastuilla. AI että!
Jokainen vieras jolle on kyseistä kastiketta tehnyt on kysynyt reseptin mukaansa, eivätkä ole olleet uskoa miten vähistä aineista saa ravintolaruoan makuista apetta. Kastikkeen salaisuus ovat nuo karamellisoituneet herkkusienet, jotka värjäävät myös kastikkeen nesteen vaaleanruskeaksi.
En voi kertoa. 1. Salainen resepti 2. Muuntelen sitä aina vähän
Herkkusieni+sipuli+v.sipuli+kerma. Nam! Halutessa kinkkua tai pekonia sekaan:)
Paista jauhelihaa. Laita pannulle voita ja jauhoja. Ruskista. Lisää vettä ja jauheliha sekä mausteet. :)
Raemo täsää. Tot noi sää unohit panna mukaan siihen ohjeesees ihan vituu hyvä lisän. Siis tää iha vitu hyvä lisä on tää. Katoo sä laitat siihen sun pastaas bonjuurin tai sellasen kivan lisän joka peittää kaikki maut allee. Sillee ku tää kalle ankka siel tienoola sanos etä rapatessa roiskuu.
Muista sitten pyyhkiä kaakeleilta pois roiskeet.
hyllystä kaapista löytyi sellainen pizzat ja pastat -opus josta on kokastu keikenlaista ja makuista.
Hyvän kuuloisia ohjeita tässä ketjussa, ihan vesi nousee kielelle :-)
Mulla ei ole varaa valkoviiniin, voisikohan sen korvata omenamehulla? Joissain ruoissa olen kuullut käytettävän viinin sijaan.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:53"]
Mun lemppari on burro&salvia:
sulata köntti voita ja siihen silputtua salviaa, kourallinen parmesan juustoa. Lisää melkein kypsäksi kiehautetut raviolit tai tortellinit ja pyöräytä sekaisin, vähän suolaa ja pippuria päälle. Lautaselle lisää parmesania vielä.
Muutamassa minuutissa valmista
[/quote]
Tää on tosi hyvää, mutta suomessa salvia on aika heikon makuista.
[/quote]
Mä kasvatan itse kesällä ja laitan pakkaseen talven varalle. Erinomaista tuoksultaan ja maultaan!
Toinen lemppari on tonnarikastike:
- kuullota sipuli- ja valkosipulisilppua oliiviöljyssä
- lisää tomaattimurskaa, mausta mustapippurilla ja yrteillä sekä 1/2 tl sokeria
- lisää silputtuja oliiveja
- lisää purkillinen tonnikalaa
Hauduta ja tarjoa tuoretagliatellen tai spagetin kanssa, 5minuutissa valmista mutta hauduttaminen vaan parantaa makua.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 07:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:53"]
Mun lemppari on burro&salvia:
sulata köntti voita ja siihen silputtua salviaa, kourallinen parmesan juustoa. Lisää melkein kypsäksi kiehautetut raviolit tai tortellinit ja pyöräytä sekaisin, vähän suolaa ja pippuria päälle. Lautaselle lisää parmesania vielä.
Muutamassa minuutissa valmista
[/quote]
Tää on tosi hyvää, mutta suomessa salvia on aika heikon makuista.
[/quote]
Mä kasvatan itse kesällä ja laitan pakkaseen talven varalle. Erinomaista tuoksultaan ja maultaan!
Toinen lemppari on tonnarikastike:
- kuullota sipuli- ja valkosipulisilppua oliiviöljyssä
- lisää tomaattimurskaa, mausta mustapippurilla ja yrteillä sekä 1/2 tl sokeria
- lisää silputtuja oliiveja
- lisää purkillinen tonnikalaa
Hauduta ja tarjoa tuoretagliatellen tai spagetin kanssa, 5minuutissa valmista mutta hauduttaminen vaan parantaa makua.
[/quote]
Unohtui: hyppysellinen peperoncinohippuja tai tuoretta chilipalkoa silputtuna! Antaa potkua . Jauhe ei käy kun maistuu ihan erilaiselta.
Edelliseen lisätäkseni vielä, laittamalla chilitomaattituorejuustoa siitä tulee täydellistä!