Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni juoruaa kaikki henkilökohtaiset asiat äidilleen ja suvulleen

Tukahtunut
06.12.2021 |

En enään tiedä mitä tehdä ..Olemme olleet muutamia vuosia yhdessä , ja periaatteessa olemme olleet onnellisia .
Miehelläni on ollut paha tapa juoruta perheasiamme , työkavereille , äidilleen ..joka levittää sen eteenpäin koko suvulle (asuvat eri paikkakunnalla) Hän ei ikinä enään soita äidilleen kotoolta , etten vain vahingossa kuule mitä hän puhuu .. Olen ruvennut ymmärtämään ,ettei hänen ex-vaimollaan varmasti kovin kiva ollut käydä mieheni sukulaisissa , kun kaikki hänenkin asiat oli sielä tiedossa jo etukäteen ...hänet oli haukuttu mennen tullen ..

Mutta se mitä käyn tällä hetkellä läpi , on pakahduttava avuttomuus ..olen avoin ihminen , olen aina ollut sitä mieltä , että parisuhteessa on keskusteltava asioista avoimesti ..näin luottamus säilyy ..MUTTA,MUTTA ...en pysty tähän enään ..varastoin sisääni kaikki asiat , koska en halua ,että puhelimet ovat heti kuumana äidille ja äidin kautta muille sukulaisille ..niin ,että vimmeiseksi henkilökohtaiset asiani ovat kulkeutuneet mieheni ex-vaimon korviin ..
Olen asiasta yrittänyt miehelleni puhua , että jätä minun asiani minun asioiksi ..puhu omistas , tai vaikka kuusen oksista ,..mutta jätä minun henkiläkohtaiset asiat rauhaan ..hän totesi : EN SAA MITÄÄN PUHUA ENÄÄN ÄIDILLENI 🤦‍♀️ saat puhua ..mutta JÄTÄ MINUN ASIOISTA JUORUAMINEN ..
Olen niin täynnä tätä .. lisäksi minulla on jo pidempää painanut meidä talouden rahan käyttö ..josta kovasti haluisin ottaa keskustelun pystyyn ..mutta en halua ,että tämäkin päätyy äidin puitavaksi ..Tämän takia en halua enään mennä mieheni sukulaisia tapaamaan ..(mikä on todella harmi) en muutenkaan ole nähnyt heitä kun pari kertaa , välimatkan vuoksi .

Mieheni palkka on lähes puolet isompi kun minun , mutta hän haluaa ,että joka tavara maksetaan just puoliksi, Jokainen lasku centilleen puoliksi ..ruuat puoliksi , vaikka hän on ainoa joka kotona syö ja tekee eväät ..itselläni menisi ruokaan/pesuaineisiin kk max .80e .Siirrän kuitenkin ruokarahaa 250/kk yhteiselle tilille ja lisäksi kun katson ,niin muita ruokaostoja kotiin olen tehnyt n.200e/kk ..kun käymme jossain kaupoissa , jos hän maksaa jonkun asian ..siirrän heti puolet hänen tililleen ..mutta jos minä esim sisustan kotia , kaikki menee omasta pussistani , ja minun maksamieni tavaroiden puoliks maksamisen, hän aina helposti"unohtaa" ..Muutenkin vihaan tälläistä 50/50 elämää ylikaiken ..
Nämä kaikki on isoja asioita joitan kannan sisälläni , kun en voi niistä puhuakkaan ..

Mies on aivan ihana luonteeltaan ..rakastan häntä paljon ..mutta nämä asiat joita joudun kantamaan sisälläni tuhoaa tämän liiton ..olen huomannut ,että se on vaikuttanyt meidän seksielämäänkin ..kun minulla ajatukset jyrrää näiden asioiden ympärillä , ei kovinkaan seksihaluja ole ..onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ?? Onko ero todella ainoa asia ,jotta voisin hengittää jälleen vapaasti ..

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattelis päivääkään tuollaista miestä. Onneksi ei ole pakko!

Vierailija
22/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ämmä miehenäsi eikä mies.

Noinhan juuri naiset tekevät, juoruilevat aivan kaiken ympäriinsä.

#naisvihanäkyväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä sanot tuota miestä ihanaksi! Et voi olla tosissasi! Sehän on itsekeskeinen, epäluotettava, ei arvosta sua, väheksyy sua. Ja tuohan lähenee jo taloudellista väkivaltaa, että pakottaa sut maksamaan kaiken sentilleen puoliksi, vaikka tienaa enemmän. Yllättäen moni nainen pärjäisi taloudellisesti paremmin ilman miestään, vaikka eivät asiaa uskalla ajatellakaan. Esimerkkinä ruokalaskut. Ainoa joka teidän suhteessa voittaa ja saa jotain hyötyä on sun äijäsi. Sä vaan häviät ja häviät joka asiassa, koska sua ei arvosteta.

Älä vaan lisäänny tuollaisen helmen kanssa. Sinuna aloittaisin erkaantumisen. Pärjäisit yksin paljon paremmin. Etkö tahdo olla onnellinen?

Vierailija
24/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin vihaan tälläistä 50/50 elämää ylikaiken

Miten asioden sitten pitäisi mennä, että suhde on tasa-arvoinen?

Vierailija
25/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva koti menisi, jos eroat?

Vierailija
26/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitäisi vahvana kestää kaikki ja hän ei saa purkaa taakkaansa?

Mies "purkaa taakkaansa" juoruilemalla vaimonsa henkilökohtaiset asiat äidilleen? Älä viitsi.

Vierailija
27/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap…

Vierailija
28/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, opettele kirjoittamaan oikein.

Vierailija
29/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Ei ole tervettä ettet voi luottaa mieheesi ja tuo rahojen tarkka jakaminenkaan ei ole oikein. Suosittelen hiukan välimatkaa mieheen esim. viikonloppua sinulle yksin hotellissa tms. että saat ajatella asioita rauhassa. Muista että sinä olet suhteessa aivan yhtä tärkeä kuin mieskin!

Vierailija
30/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrothan itsekin kaikki teidän perheen yksityisasiat parhaille ystävättärillesi.

Ja tietysti somessa.

Vierailija
31/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ämmä miehenäsi eikä mies.

Noinhan juuri naiset tekevät, juoruilevat aivan kaiken ympäriinsä.

#naisvihanäkyväksi

Sinäpä sen sanoit! Totuus on siis naisvihaa!

Vierailija
32/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vallan ihana mies paitsi että on ihan täysi mulk*u"

Vierailija
33/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo lukee true crime kirjallisuutta eli kannattaisiko minun muuttaa takaisin kotiseudulle?  

Vai mitä ihme salaisuuksia sinulla on?

Vierailija
34/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo lukee true crime kirjallisuutta eli kannattaisiko minun muuttaa takaisin kotiseudulle?  

Onko sinulla yhtään sellaista asiaa, jonka puolisosi tietää, mutta silti haluat, että aihe ei ole mikään kahvipöytäpuheenaihe puolison sukulaisten keskuudessa?

Vierailija
35/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies "purkaa taakkaansa" juoruilemalla vaimonsa henkilökohtaiset asiat äidilleen? Älä viitsi.

Mikä tuossa on väärin tai pahaa? Juuri noinhan naiset tekevät juoruilevat kaikki ja jopa intiimitkin asiat ympäriinsä ja se on okei, mikä siis tässä nyt on väärin kun mies toimii samalla tavoin ?

Vierailija
36/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla yhtään sellaista asiaa, jonka puolisosi tietää, mutta silti haluat, että aihe ei ole mikään kahvipöytäpuheenaihe puolison sukulaisten keskuudessa?

Ei oikeastaan ellei puhuta makuuhuonehommista sllä olen ujo.

Vierailija
37/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten kommentoi mutta minulla on samanlainen kaikki maksettava sentilleen puoliksi mies. Hänellä on jotenkin ylikorostunut halu että kaikki menee takuuvarmasti reilusti. Ettei vaan kukaan (=hän) joudu maksamaan enemmän kuin toinen ja hän aidosti uskoi että esim. kun minä maksoin kaikki lapseen liittyvät (vaatteet, harrastukset, vakuutukset yms) niin hän jäi silti häviävälle puolelle kun maksoi päivittäiskauppaostokset. Kuukausitasolla joinakin kuukausina ehkä näin mutta vuositasolla ei.

Noh. Meillä tähän auttoi tilien tasaus kerran kuussa. Eli kerran kuussa katsotaan kuka on maksanut mitäkin (yhteisiä kuluja, ei selkeästi omia juttuja), ne lasketaan kummankin osalta yhteen ja sitten se joka on maksanut vähemmän maksaa toiselle erotuksen niin että summa menee tasaan (terveisiä tutuille 😁). Rasittavaa sen 30min kuussa kun tätä laskentaa pitää tehdä mutta vapauttaa loppukuun siitä että 1) valivali mä maksan enemmän kuin sä tai 2) ap:n mainitsema ”mä kyllä maksan sille aina sen 50% heti takaisin mutta se ”unohtaa” maksaa mun jutut”.

Toki ensimmäisinä kuukausina varmaan väännetään sitten kättä siitä mikä on yhteistä ostoa ja onko ne miehen ostamat hanhenmaksat ja kaviaarit joita vain mies syö yhteisiä samoin kuin onko vaimon ostamat kodin koristetyynyt yhteisiä pakollisia ostoja kun vanhoillakin olisi pärjännyt eikä mies edes uusia halunnut.

Mutta vaikka tällainen kuukausittainen tilien tasaus aluksi ärsyttikin niin oikeastaan on ihan kiinnostavaa katsoa tarkemmin mihin ne rahat ovat menneet. Ja meillähän se on mennyt niin että suunnilleen joka toinen kuukausi minä maksan tasausta miehelle ja sitten joka toinen kuukausi mies on maksanut tasausta minulle suht saman summan. Eli ilmankin kyllä pärjättäisiin mutta jos mies tästä tulee onnelliseksi ja kokee että asiat menevät reilusti niin eipä mitään 🤣

Vierailija
38/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on väärin tai pahaa? Juuri noinhan naiset tekevät juoruilevat kaikki ja jopa intiimitkin asiat ympäriinsä ja se on okei, mikä siis tässä nyt on väärin kun mies toimii samalla tavoin ?

No, eihän sinulla ole kokemusta muista naisista, kuin äidistäsi, joten ymmärrettävä harhaluulo ja yleistäminen.

Vierailija
39/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa naisista tekee niin, mutta minä en tee niin. Enkä katselisi hetkeäkään sellaista miestä, joka niin tekisi.

Vierailija
40/74 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan ellei puhuta makuuhuonehommista sllä olen ujo.

"No eipä ihme, että niitä lapsenlapsia ei ala kuulua, kun Pirkko sanoi, että Pekalla on potenssivaikeuksia."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän