Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakerran naapurin remontti on kestänyt jo 7kk

Vierailija
09.03.2015 |

Mua ei muuten haittaa, mutta pääsykoekirjat ilmestyy parin viikon päästä ja olisi kiva pystyä lukemaan. Syyskuussa toi remppa alko ja vieläkin jatkuu. Ne alottaa aamulla kahdeksan aikoihin ja lopettaa illalla 7 aikaan. Viikonloppuisin sama homma. Mua ei edes mikään pieni naputus tms. haittaisi, mutta tuolla porataan seinää niin että mun lattia tärisee plus se helvetillinen ääni. Ja kun ei tuosta voi edes valittaa :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa on rauhallista lukea.

Vierailija
2/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä remontti voi kestää 7 kuukautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:32"]Mikä remontti voi kestää 7 kuukautta?
[/quote]

No samaa olen miettinyt. Tietääkseni remontoitava asunto on kaksio, eli remontoitavaa pinta-alaa ei voi olla paljon.
Nämä myös ovat katkaisseet veden kerran täysin ilman ennakkovaroitusta, oli kiva mennä suihkuun ja huomata ettei hanasta tule vettä.

Ap

Vierailija
4/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toihan on ihan inhimmilliseen aikaan. Ja päivällä jos olet kotona niin voit lukea kirjastossa. Illathan on ihan hyvää aikaa myös lukea. Rempat vain on tehtävä, näinhän se on.

Vierailija
5/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:36"]Mutta toihan on ihan inhimmilliseen aikaan. Ja päivällä jos olet kotona niin voit lukea kirjastossa. Illathan on ihan hyvää aikaa myös lukea. Rempat vain on tehtävä, näinhän se on.
[/quote]

Olen harjottelussa päivisin eli aikaa lukea on vain iltaisin ja viikonloppuisin. Taidan hommata sellaiset työmiesten kuulosuojaimet ja sinne alle vielä korvatulpat, luulisi niiden vaimentavan ääntä.

Ap

Vierailija
6/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu. Useita kuukausia poraamista, piikkausta, kivellä hiomista ja tietty vasaroimista. Sitä on ihmetelty että miten voi kaksiossa riittää noin pitkään tekemistä? Luulisi sillä poraamisella olevan jo naapurin puolella.

Vähän epäilen että ovat näitä tee se itse tyyppejä joiden jälkiä olen itsekkin korjannut. Pihistelevät väärässä paikassa ja lopulta se tulee kalliimmaksi.

Vierailija
7/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:45"]Täällä sama juttu. Useita kuukausia poraamista, piikkausta, kivellä hiomista ja tietty vasaroimista. Sitä on ihmetelty että miten voi kaksiossa riittää noin pitkään tekemistä? Luulisi sillä poraamisella olevan jo naapurin puolella.

Vähän epäilen että ovat näitä tee se itse tyyppejä joiden jälkiä olen itsekkin korjannut. Pihistelevät väärässä paikassa ja lopulta se tulee kalliimmaksi.
[/quote]

Kuulostaa niin tutulta. Saanko udella missä päin asut? Nämä mun remppanaapurit on Turussa.

Vierailija
8/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäilen,että tekevät remonttia joka päivä 7kk ajan. Me ostettiin kaksio 2vuotta sitten 70-luvulla rakennetusta talosta, jossa oli juuri ollu putkirempat. Revittiin kaikki alas ja käytännössä tehtiin kaikki alusta. Aamusin olimme töissä ja illalla remppasimme. Kyllä siinä helposti meni reilu 6kk. Jos olet aamusin harjottelussa, niin mistä tiedät että he tekevät remppaa 11h?

Vierailija
9/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:36"]Mutta toihan on ihan inhimmilliseen aikaan. Ja päivällä jos olet kotona niin voit lukea kirjastossa. Illathan on ihan hyvää aikaa myös lukea. Rempat vain on tehtävä, näinhän se on.
[/quote]

Olen harjottelussa päivisin eli aikaa lukea on vain iltaisin ja viikonloppuisin. Taidan hommata sellaiset työmiesten kuulosuojaimet ja sinne alle vielä korvatulpat, luulisi niiden vaimentavan ääntä.

Ap
[/quote]
Iltasinhan ne ei remontoi ja kirjastot on auki viikonloppunakin.

Vierailija
10/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:50"]Vähän epäilen,että tekevät remonttia joka päivä 7kk ajan. Me ostettiin kaksio 2vuotta sitten 70-luvulla rakennetusta talosta, jossa oli juuri ollu putkirempat. Revittiin kaikki alas ja käytännössä tehtiin kaikki alusta. Aamusin olimme töissä ja illalla remppasimme. Kyllä siinä helposti meni reilu 6kk. Jos olet aamusin harjottelussa, niin mistä tiedät että he tekevät remppaa 11h?
[/quote]

En ole ollut syyskuusta asti harjoittelussa :) Eivät nuokaan poraa 11 tuntia putkeen, mutta päivittäin. Välillä kuuluu jotakin suhinaa, olettaisin, että se tulee maalaamisesta.

Ap

Vierailija
11/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:36"]Mutta toihan on ihan inhimmilliseen aikaan. Ja päivällä jos olet kotona niin voit lukea kirjastossa. Illathan on ihan hyvää aikaa myös lukea. Rempat vain on tehtävä, näinhän se on.
[/quote]

Ap
[/quote]
Iltasinhan ne ei remontoi ja kirjastot on auki viikonloppunakin.
[/quote]

En millään haluaisi lähteä kirjastoon, en usko että pystyn siellä keskittymään kun on paljon muita ihmisiä. Koitan ensin selvitä tolla kuulosuojain-kombolla ja jos se ei tehoa niin alistun kohtalooni ja lähden kirjastoon :)

Ap

Vierailija
12/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:36"]Mutta toihan on ihan inhimmilliseen aikaan. Ja päivällä jos olet kotona niin voit lukea kirjastossa. Illathan on ihan hyvää aikaa myös lukea. Rempat vain on tehtävä, näinhän se on. [/quote] Olen harjottelussa päivisin eli aikaa lukea on vain iltaisin ja viikonloppuisin. Taidan hommata sellaiset työmiesten kuulosuojaimet ja sinne alle vielä korvatulpat, luulisi niiden vaimentavan ääntä. Ap

[/quote]

Poraus kuuluu silloin vaimeana. Juuri sen verran, että saatat herätä. Silti siedettävämpää kuin ilman.

Vierailija
13/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppa ottaa aikansa, sillä aina tilaus-toimitusketju ei toimi luvatussa ajassa.

Vierailija
14/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:36"]Mutta toihan on ihan inhimmilliseen aikaan. Ja päivällä jos olet kotona niin voit lukea kirjastossa. Illathan on ihan hyvää aikaa myös lukea. Rempat vain on tehtävä, näinhän se on. [/quote] Olen harjottelussa päivisin eli aikaa lukea on vain iltaisin ja viikonloppuisin. Taidan hommata sellaiset työmiesten kuulosuojaimet ja sinne alle vielä korvatulpat, luulisi niiden vaimentavan ääntä. Ap

[/quote]

Jos naapuri lopettaa remontoimisen aina iltaisin, niin mikset lue silloin?
Jos tehdään kaikki keittiö- ja kylppärirempat putkeen niin kyllä siinä helposti vierähtää paljonkin aikaa.
Voithan sä käydä juttelemassa asiallisesti naapureiden kanssa, josko he voisivat vaikka viikonloppuisin lopettaa aiemmin tai jotain?

Vierailija
15/16 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti voi mennä remontissa kauan, mutta ei hiljaisuuden aikaan pitäisi remontoida. Muu on elämisen ääntä... vesikatko pitäisi ehdottomasti ilmoittaa riittävästi etukäteen ilmoitustaululla mikäli ei ole mikään paniikki sulku.
Yritä lukea jossain muualla kuin kotona, se on yleensä tehokkaampaa joka tapauksessa. Tsemppiä pääsykokeisiin valmistautumiseen!

Vierailija
16/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi