Miksi et käytä pyykeissä yhtään huuhteluainetta?
Eikö niistä pyykeistä, paidoista, housuista tuu ihan kivikovia sillä tavalla? Eihän ne ole miellyttävän tuntuisia päälläkään.
Itse käytän, mutta vähemmän, mitä suosituksissa on. Pakko laittaa edes vähän, muuten ei pysty niitä korppuvaatteita käyttämään.
Kommentit (34)
Käytän minä villalle ja silkille sonetten omaa hoitoainetta. Sillä ei tosin ole mitään tekemistä huuhteluaineiden kanssa. Ja siksi käytän, koska villavaatteet ovat kalliita. Haluan hoitaa niitä hyvin. Vesipesu esim vain harvoin.
Kyllä mä käytän. Laitan sitä yleensä vielä vähän reippaalla otteella. On ihanaa kun vaatteet tuoksuu huuhteluaineelta ja kun kaapista otetusta pyyhkeestä jää kuivatessa se huuhteluaineen tuoksu ihoon!
En ole ikinä käyttänyt, en edes kokeillut. Ei ole tarvetta. Pesuainekin on tuoksuton ja käytän sitä vähemmän kuin suositellaan..
Miksi käyttäisin? En ole huomannut mitään koppuraisuutta. Villavaatteisiin ja tiettyihin tekokuituihin laitan huuhteluainetta, etteivät tule sähköisiksi, ja niihinkin usein laitan sen käsin ämpärissä, ettei pesukone sotkeennu.
Ei tule kivikovia, kun käyttää säästeliäästi pesunestettä ja runsaasti vettä. Erityisen pehmeitä ja raikkaita tulee ulkona kuivatuista.
Kun sen vaan lopettaa niin huomaa ettei ne kovia ole. Kaveri näin sanoi aikanaan ja lopetin itseiin käytön. Turhaa se oli.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:38"]Kun sen vaan lopettaa niin huomaa ettei ne kovia ole. Kaveri näin sanoi aikanaan ja lopetin itseiin käytön. Turhaa se oli.
[/quote]olen myös lopettanut silityksen eikä vaatteet ole yhtään ryppyisiä.
En käytä, koska en tykkää huuhteluaineiden tuoksusta ja tuoksuttoman käytöstä en ole huomannut mitään hyötyä. Vaatteeni eivät ole kovia eikä koppuraisia, en edes ymmärrä mitä tällä tarkoitatte? En silitä kuin ne mitkä on pakko silittää. Olisiko pesutavalla sitten vaikutusta, pesen kaikki vaatteet (paitsi rintaliivit) 60 asteessa lisähuuhtelulla ja käytän vain nestemäistä pesuainetta. Nojoo, vaatteistani 99 % on puuvillaa, en tiedä miten tekokuidut käyttäytyvät pestessä.
En tykkää huuhteluaineista, kun välttelen muutenkin turhia kemikaaleja,. en halua niitä iholle, enkä vesistöihin. Lisäksi se lyhentää melkoisesti monen vaatteen elinikää. Koppuraisilta vaatteet eivät tunnu, silittäessä mahdollinen karheus häviää.
Jos meidän pesukoneessa käyttää huuhteluainetta, niin saa vähän väliä olla hinkkaamassa pesuainelokerikkoa puhtaaksi. En tiedä, onko tämä ongelma ehkä uudemmissa koneissa ratkaistu, mutta ainakin vanhemmissa koneissa noin puolet huuhteluaineesta tuntuu jäävän ikäväksi tahmaksi annostelulokeroon.
Ei mun vaatteet ainakaan oo koppuraisia ilman huuhteluainetta. En tiedä yhtään syytä miksi sitä pitäisi käyttää.
Haisevat kuvottavalle ja ei tulisi mieleenkään käyttää, kun nykyajan pesukoneet jo muutenkin käyttävät niin vähän vettä että pesty pyykki todellisuudessa on aivan pesuaineessa. Siihen vielä huuhteluaineet päälle, niin a vot (NOT). En voi käsittää huuhteluaineen käyttöä varsinkaan lastenvaatteiden pesussa.
En tajua miksi kukaan käyttää huuhteluainetta..
Ei oo tarvetta. Vaatteet pehmenee hetkessä kun ne on päällä.
Huuhteluaine lisäksi haisee tosi voimakkaalta, en tykkää.