En vain enää jaksa!
Mä en jaksa enää elää. Pitäs kaikki päivät kököttää sisällä ku ulkona kävelytiet on joko sulina, sohjoo tai jäätynyttä sohjoo. Kävelemättömyyskään ei oo hyväks, mut kävely on sit etanavauhtia ku pitää varoo jalkaa. Eikä se mene enää niinkään suoraks ku esim viime viikolla! Jäykistyy vaan koko hiton jalka. Kaikki vaan sanoo että kävele, kävele ja vielä kerran kävele että lihakset ei heikkene enempää. Entä jos mä oon niin h*lvetin väsyny etten jaksa tehä enää mitään ton jalan eteen!? Lääkärikii vaan sössöttää joka kerta samaa että ei mulla oo sulle tohon jalkaan mitään ihmelääkettä, että uskon että ne kivut -joskus- lakkaa. Koita pärjätä.
Joo syyskuusta joulukuulle olikin KIVUTON jalka koko ton ajan! Sit joulukuussa kaaduin ei-ongelmallisen polven päälle, no se aiempi ongelmapolvi päätti sit kipeytyä taas. Lisäks polven eteen sivulle tuli kuoppa, josta kohti se oli kipee. Kiinnittikö hoitava lääkäri mitään huomiota siihenkään? Ei ku tää koki tärkeemmäks selostaa lääkäriopiskelijalle jotain polven lihaksia. Niimpä jälleen kerran sivuutti mun kysymyksen täysin!
Mä oon niin helvetin väsynyt tähän, en jaksa enää. En oo voinu miltei kahteen viikkoon nukkua ku tunnin-pari kerrallaan. Ei tää h*lvetti lopu ennenku tapan itteni. Ku kävelen kävelytiellä autotien vieressä, mielessä pyörii kokoajan se että vois hypätä ohiajavan auton alle. Ei tähän kuitenkaan mitään apua saa.
Yks tyyppi sano että voithan sä mennä lääkäriin ja vaatia magneettikuviin pääsyä. En mä enää jaksa alottaa sitä samaa ruljanssia taas. Ei niissä kuvissa viimeksikään mitään vammaa näkyny, vaik se siellä on. Tai ite ainakii pidän luotettavampana tähystyksessä kuin magneetissa nähtyä... Etenkii ku kaks eri lääkäriä ei oo mulle vastanneet siihen että kumpi on oikeempi tulos. Jälkimmäinen lääkäri, joka polvee myös hoiti, ei suostunu ottaa kantaa tähystyksessä nähtyyn asiaan koska ei ollu siellä mukana. Tuon perusteellahan ei voi kukaan muukaan lääkäri sanoa siitä mitään ku ei ollu mukana.
Mua ahistaa tää hemmetin asia niin paljon että en tiiä mitä teen. Oon itkeny vaan monta päivää ku kyllä mä jalkani sen verran hyvin tunnen että tiedän ettei se kuntoon tule, piste. Vaikka aina kaikki väittää että ku teet niitä liikkeitä mitä fysioterapeutti käski, ni kyllä se kuntoon tulee. Kaikki ylimääräinen liikuttelu aiheuttaa sen että menee kokoajan lukkoon, eikä meinaa aueta!!! Se on sit aika "kiva" ku pihalla kävellessäkii menee polvi lukkoon, sama portaita kävellessä, monet kerrat meinannu lentää portaissa ku tää ihana polvi lyö lukkoon!
En vaan jaksa enää elää polvenkaa! :
Kommentit (5)
Ihan ekaksi sun pitäisi saada sellaista särkylääkettä, että kivut hellittävät oikeasti. Sen jälkeen hakemaan parempaa lääkäriä ja fyssaria.
Tsemppiä ja toivottavasti saat edes hieman nukuttua!
Arcoxia 90mg ja 60mg kokeiltu. Eka auttoi, toka ei. Lääkäri vaihtoi annostuksen pienempään koska pienempi annos paremmin sopiva tämmösiin kipuihin. Tähystyksen jälkeen määräsivät 600mg buranaa ja 1g panadolia. Noista käytiin tk:ssa lääkärinkaa väittelyä että auttaako kipuihin vai ei. Triptyl kokeiltu, ainoo joka auttoikii heti, mut toi sivuvaikutuksena itsetuhoiset ajatukset, joten ei kovin hyvä.
Fysioterapeutti sano että ei sulle voi määrätä vahvempia ku noista vahvemmat on sit suonensisäisiä, joita et kotiin saa. (jaa a, onhan burana 800mgkin vahvempi kuim yksi noista... Oon miettiny yksityiselle menoa, koska siellä ne osas kerran kynsivallintulehduksenkin hoitaa kuntoon ku tkssa vaan kerta toisensa jälkeen määräs yhtä ja samaa antibioottia, varvas tervehtyi aina vaan sen kuurin ajaks, mut taas alusta koko juttu ku kuuri loppu. Yksityisellä hoitivat kerralla kuntoon eikä sen jälkeen oo oireillu mitenkään!!
-ap-
Niinpä, rahalla saa ja hevosella pääsee.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 02:27"]
En vain enää jaksa!
[/quote]
Hei! Toivon kovasti, että saat pysyvää helpotusta vointiisi :) Oheisen linkin toimipisteistä ei saa lääketieteellistä hoitoa, mutta sen sijaan maksuttomasti ihanan inhimillistä ja lämmintä henkistä tukea, rohkaisua ja toivoa - lukemattomat fyysisestikin sairaat ovat näin kokeneet käydessään Healing roomissa, katso toki onko lähellä asuinpaikkaasi HR:n toimipiste: http://www.healingrooms.fi/?sid=315
Mistä saa apua jatkuviin kipuihin, ennenkuin tapahtuu jotain lopullista jolloin avunsaanti on turhaa?
Turhaa mennä ees nukkumaan, koska makkaris on todella kylmä ja polvi pitää kääriä tiukasti monen peiton sisälle ja sillonkii siten että polvitaive ei oo patjaa vasten eikä myöskään polven sisäsivu. Vaikeeta ja niiiiin turhauttavaa. Itsari on vaan entistä vahvemmin mielessä.