Maksullinen lastenhoitopalvelu, miten lapset ovat suhtautuneet?
Tällä palstalla ehdotetaan maksullista lastenhoitopalvelua ratkaisuksi lähes kaikkeen. Totta on, että noin 10e/tunti hinta on ihan kohtuullinen. Minua kiinnostaisi, että miten lapset ovat suhtautuneet vieraaseen hoitajaan? Omani eivät jää mielellään edes mummon kanssa, joten tuskin palkkaisin hoitajaa ilman että kyse olisi jostain aivan välttämättömästä.
Kommentit (4)
Takerru vähemmän lapsiin, lapsi ei päätä itse jääkö hoitoon vai ei, vaan sinä itse, kannusta lasta, sinulla on varmasti kivaa siellä mummolassa/hoidossa.
Meillä on ollut sama hoitaja pidempään eikä mitään ongelmia.
Teen kotona töitä alakerrassa joten lapset tietää myös missä olen.
Töiden vuoksi jouduimme käyttämään hoitajia, koska välillä olimme molemmat vnhemmat poissa samaan aikaaneikä ilmaisa hoitajia ollut. Hyvin menee, kun on itse reipas eikä takerru lapsiin.
Alkuun pääsy: hoitajan löytäminen ja opastus ja lasten tutustuttamen vaatii tietenkin vähän ylimmäräistä, joten sikjsi on ymmärrettävää, ettei se välttämättä luonnistu. Esteeksi tulee se, että jos on lähisukua ja muita tuttavia käytettvissä, niin vieraamman hoitajan käyttäminen ei houkuttele.
Totuta lapsiasi olemaan enemmän muiden aikuisten kanssa.
Jos lapset käyvät päiväkodissa ja koulussa, ja lopun ajat viettävät vanhempiensa kanssa, varmasti oudoksuvat muita aikuisia ihmisiä.
Etkö käy edes kirjastossa tai eri tapahtumissa lastesi kanssa, että lapset tottuvat muihinkin ihmisiin?
Itseasiassa lapset ovat hyvin joustavia, verrattuna aikuisiin ihmisiin.
Jossainhan se pahasti mättää, elleivät lapset kykene jäämään edes mummon luo,