salilla kävijät!
Eli olen hommannut pienen kotikuntoilulaitteen, ja mietin, että onko parempi tehdä useita toistoja pienillä painoilla, vai vähemmän toistoja isommilla painoilla? Tavoitteena painon pudotus, sekä hartiakipujen pienennys.
Kommentit (9)
Kuinka pienillä painoilla, ostin esim. 2,5kg, 5kg, 15kg vinyylipainoja?
pienet painot pitkät sarjat ja monta kertaa polttaa ( FÄTIÄ )
Jos teet oikein raskailla painoilla muutamia toistoja, kasvatat lihakset, mutta ne eivät näy mihinkään sen läskin alta. Siis ensin pienillä painoilla pitkiä toistoja, jotta saat läskit pois, ja sitten jos intoa riittää, isot painot lihasten kasvattamiseen.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:42"]
Paljonko on pitkät toistot...??
[/quote]
Minä olen tämmöinen satunnainen harrastelijakävijä, jolla ei ole mitään tavoitteita. Minulla on laitteissa 15-30 kilon painot ja teen 4x20 toistoa (=pitkät toistot). Jos joskus harvoin on päällä vire, että teen ihan äärirajoilla, teen 35-45 kilon painoilla 2x10 toistoa (=lyhyet toistot).
Homma menee näin; jos haetaan maksimivoimatyyppistä treeniä, tehdään toistoja pääsääntöisesti välillä 1-6 (max 8), jos haetaan lihasmassaa, tehdään toistoja 8-15, jos haetaan lihasketävyyttä, tehdään toistoja 15+.
Tuolla tavoitteella sain itse ohjeeksi pienet painot ja useita toistoja. Ja on muuten tehonnut!
Ensin tehdään pienillä ja pikkuhiljaa nostetaan toistojen määrää ja painoja suuremmiksi.