Onko niin että sunnuntaisin ei saa imuroida tai pestä pyykkiä?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Pesukone pyörimään ja imuri huutamaan heti klo 8 aamulla, tamppaan jopa mattoja jos huvittaa.
Minä- minä ja vidut muista. Jumalauta, jos olisi tuollainen klo 8 aamutamppari naapurissa. Huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asumme omakotitalossa ja olemme niin vanhanaikaisia että ettemme tee metelöiviä ulko töitäkään sunnuntaisin kun ei ole mikään pakko ja pystyy ne ajoittamaan muille päivillekkin. Eihän se ole kohtuuton vaatimus jos antaa yhden metelittömän päivän itselleen ja muille. Kyllä kaupassa saatetaan joskus käydä ja harrastaa hiljaisia töitä sunnuntaisin. Rakennus aikanakin pystyttiin pitämään yksi hiljainen päivä viikossa niin ettei huudatettu koneita. Se oli hiljaisen siivouksen ja järjestelemisen päivä. Ei ole ikinä ollut tarvetta sunnuntaisin pyykkiäkään pestä. Kerrostalossa oli ärsyttävintä kun joku ukko paukutti mattoja sunnuntai aamuna ja ihmeteltiin että onko sillä nupissa jotain vikaa. Tilasimme sinne pölynimuri kauppiaan.
Osa opiskelee ja käy töissä 6 päivää viikossa, sunnuntai ainoa vapaapäivä. Ihmiset jotka valittavat sunnuntai siivouksesta ovat itse mielenvikaisia, nyt eletään vuotta 2021.
Mitä se vaikuttaa mitä vuotta eletään. Vaikka tekisi ja kävisi missä niin ne meteliset työt voi ajoittaa vaikka iltoihin ennen hiljaisuutta. Aivan tekosyy on että pitää vetoo johonkin vuosilukuun niin että sunnuntaikin on arkipäivä. Luuletko sinä ettei meillä ole käyty ajoittain töissä jopa 7 päivää viikossa niin ettei ole ollut yhtään vapaa päivää viikossa eikä siltikään ole tarvinnut meteliä aiheuttavia töitä tehdä sunnuntaisin. Ei ole siltikään ikinä mikään ongelma ollut järjestää hiljaiset työt sunnuntaihin. Niin että selitä mitä selität.
Kuulostat mun anopilta. 100 % tiukkapipo ja mies tossun alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin on vuokratalossa sunnuntaikin ihan laillinen pyykkipäivä. Pesutupa avoinna klo 10-18.
Meidän kt:ssä kiellettiin sunnuntaipyykinpesu vedoten lepopäivän pyhittämiseen :D
Sinänsä hauskaa, koska ainoat jotka käyttitä pesutupaa olivat vuokralaisia, ja nämä lepopäivän pyhittämistä vaativat pesivät omilla koneillaan sunnuntaisin niitä pyykkejä kotonaan :D
Itse ottaisin yhteyttä viranomaisiin. Nykyään tehdään paljon vuorotyötä ja pyykkiä pestään kun siihen on aikaa. Moni kuskaa myös lapsia harrastuksiin, ei taloyhtiö voi alkaa kaikkea aikatauluttamaan, koska esim. pyykkikonetta ei saa jättää käymään yksin.
Viranomaisiin?
Voi helvetti, meinaatko, että poliisi alkaa sun pyykkiaikaasi setvimään.
Hulluja olette kaikki kerrostaloissa kituvat.
Kyllä viranomainen selittää taloyhtiölle, että he ei voi keksiä omia sääntöjä, koska Suomessa noudatetaan kerrostalo asumisessa lakia ja samat säännöt on kaikille tiettyjen asioiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin on vuokratalossa sunnuntaikin ihan laillinen pyykkipäivä. Pesutupa avoinna klo 10-18.
Meidän kt:ssä kiellettiin sunnuntaipyykinpesu vedoten lepopäivän pyhittämiseen :D
Sinänsä hauskaa, koska ainoat jotka käyttitä pesutupaa olivat vuokralaisia, ja nämä lepopäivän pyhittämistä vaativat pesivät omilla koneillaan sunnuntaisin niitä pyykkejä kotonaan :D
Itse ottaisin yhteyttä viranomaisiin. Nykyään tehdään paljon vuorotyötä ja pyykkiä pestään kun siihen on aikaa. Moni kuskaa myös lapsia harrastuksiin, ei taloyhtiö voi alkaa kaikkea aikatauluttamaan, koska esim. pyykkikonetta ei saa jättää käymään yksin.
Viranomaisiin?
Hulluja olette kaikki kerrostaloissa kituvat.Kyllä viranomainen selittää taloyhtiölle, että he ei voi keksiä omia sääntöjä, koska Suomessa noudatetaan kerrostalo asumisessa lakia ja samat säännöt on kaikille tiettyjen asioiden suhteen.
Suomessa saa kerrostalossa pestä pyykkiä sunnuntaina ja siivota sekä käydä suihkussa ja vessassa yöllä, noita asioita taloyhtiö ei voi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomaisiin?
Hulluja olette kaikki kerrostaloissa kituvat.Kyllä viranomainen selittää taloyhtiölle, että he ei voi keksiä omia sääntöjä, koska Suomessa noudatetaan kerrostalo asumisessa lakia ja samat säännöt on kaikille tiettyjen asioiden suhteen.
Suomessa saa kerrostalossa pestä pyykkiä sunnuntaina ja siivota sekä käydä suihkussa ja vessassa yöllä, noita asioita taloyhtiö ei voi kieltää.
Nuo on kirjattu lakiin.
Itse ainakin viikonloppuisin imuroin, kun viikolla töiden, kauppareissujen yms. vuoksi ei ole läheskään niin hyvin aikaa. Eikä yleensä energiakaan, kun on jo pitkän päivän touhunnut muuta. Viikonloppuna siivottuun ja imurointiin kotiin on kiva tulla arkiviikolla aina työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa.
Meillä on sunnuntai siivoupäivä, siis meidän huushollissa. Puoleen päivään mennessä homma on tehty. Sunnuntai on hyvä päivä siivota, kun kaikki ovat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Meidän yläpuolella asuu yksin asuva eläkeläinen joka pesee pyykkiä joka päivä, myös sunnuntaina, onneksi. Olemme ajatelleet, että erittäin siisti koti on mummolla varmasti, koska pyykkikone käy joka päivä.
Taitaa mummo kusta pöksyihin joka päivä. Voi olla myös muistisairas ja pesee puhtaatkin vaatteet moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomaisiin?
Kerrostalossa saa siivota oli päivä mikä tahansa. Hiljaisuuden aikana ei.
Meidän kerrostalossa asui aikanaan valittaja, jatkuvasti oli lappuja ilmoitustaululla aivan ihmeellisistä asioista. Kerran valitti siitä että joku kehdannut epäkunnioittaa pyhäpäivää ja porata seinää sunnuntaina! Itsekin kuulin sen poran äänen, kesti alle 5min keskellä päivää. Kyllä on joillain elämä vaikeaa. Itselläkin juuri pyykkikone päällä.
Hiukka kyllä kulmakarvani kohosivat äsken, kun kuulin jonkun tamppaavan mattoja pimeällä pihalla, -22 asteen pakkasessa. No, pölypunkit ja muut öttiäiset varmaan tuupertuvat sinne.
Olen asunut ulkomailla ja muistan kun nurmikkoa ei saanut leikata sunnuntaisin eli kaikki pihatyöt oli panassa tai naapurit valittivat.
Iteskään en katso päivää koska pesen pyykkiä.
Pyhitä lepopäiväsi. Se ei tosin ole monellekaan enää lepopäivä. Olen itse hoitoalalla, mutta noudatan lapsuudessa opittua tapaa. Lauantaina klo 18 mennessä oli sopivaa toimitella arkiaskareita, sitt seuraavan kerran vasta maanantaina. Ei tulisi mieleenkään imuroida pyhänä, ellei joku kukkamulta leviäisi lattialle tai maljakko särkyisi. Sitt sen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on uskovainen ja sunnuntai on pyhitettävä lepopäivä.
Raamatussa käsketään pyhittää lepopäivä. Se ei ole mikään tietty viikonpäivä vaan kehotus levätä eli pyhittää levolle kerran viikossa yksi päivä, aivan kuten Jumalakin lepäsi luotuaan 6 päivää.
Itse imuroin haluamani päivänä kello 23 saakka. Suihkussa käyn puoleen yöhön asti milloin haluan. Ei ole tarvetta ihan keskellä yötä muuhun ääntä tuottavaan kuin stereoiden kuuntelemiseen. Siitä en tingi.
Vierailija kirjoitti:
Ootko Jehova
Todistajat eivät vietä sapattia
Totta kai saa, mutta älykäs tai ihan muuten vaan toiset ihmiset huomioiva ei sitä melun takiakaan tietenkään tee.
Viranomaisiin?
Hulluja olette kaikki kerrostaloissa kituvat.