Saako olla katkera että vanhempi jakaa perinnön tasan menestyneen ja luuserilapsen välillä?
Mielestäni sisarukseni ei olisi yksinkertaisesti tarvinnut yhtä paljon perintöä kuin minä. Hänellä on kaikki ja rahaa kuin roskaa. Silti sai toisen vanhempani niistä vähistäkin puolet niinkuin minäkin mutta silti olen katkera koska hänen rahoissaan sellainen ei tunnu missään kun taas minun elämäni se oli saanut raiteilleen että olisin saanut enemmän. Ennakkoon siis kaikki jaettu ja tämän takia en pysty enää olemaan äitini kanssa tekemisissä, ei tajua että teki todella väärin minua kohtaan.
Kommentit (11)
Kateus vie kalatkin vedestä. Ole kiitollinen siitä perinnnöstä minkä sait.
En ihmettele, että oot luuseri. Ja tuolla asenteella et muuksi edes muutu.
Ahne. Toinen sisaruksesi on raatanut saadakseen itselleen elintason ja on oikeutettu joka senttiin.
AP:lla on sitä samaa logiikkaa kuin joillakin pirun vanhuksilla, jotka antaa enemmän perintöä niille lapsilleen, jotka ovat lisääntyneet enemmän. Tarkoitan, että onhan AP sinun tulotasosi sinusta itsestäsi johtuva, tai ainakin vanhemmistasi nyt jo riippumatonta. On reilua, että sama perintö annetaan molemmille lapsille, ellei sitten ole ollut aiemmin jotain muuta epäreilua eli on vaikka ostettu asunto tai muuten lellitty ainoastaan sitä toista joka nyt porskuttelee elämässä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ahne. Toinen sisaruksesi on raatanut saadakseen itselleen elintason ja on oikeutettu joka senttiin.
Niinpä. Elintaso on jo. Mutta olisi äitini vinut hyvittää tässä asiassa epävakaata lapsuutta antamalla enemmän, mistä kärsin nyt loppuelämän, en kykenen kokoaikatyöhön joten elintasokin on matala. Tässä taas esimerkki kun toista sisarusta pidetään parempana.
Silloin on epätasapaino, jos toinen saa enemmän. Tasajako on selvä peli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Elintaso on jo. Mutta olisi äitini vinut hyvittää tässä asiassa epävakaata lapsuutta antamalla enemmän, mistä kärsin nyt loppuelämän, en kykenen kokoaikatyöhön joten elintasokin on matala. Tässä taas esimerkki kun toista sisarusta pidetään parempana.
Eli jollain ihmeen konstilla sisarellasi oli vakaa ja turvallinen lapsuus ja sinulla epävakaa? Miten tämä toimi?
Eli luuserius pitäisi erityisesti palkita niiden kustannuksella, jotka ovat hoitaneet asiansa kunnolla?
Lapsia pitäisi kohdella epätasa-arvoisesti?
Kyllä, eniten perintöä tulisi jakaa väkivaltaisille sekakäyttäjille. He ansaitsevat joka sentin.
Vierailija kirjoitti:
Eli luuserius pitäisi erityisesti palkita niiden kustannuksella, jotka ovat hoitaneet asiansa kunnolla?
Lapsia pitäisi kohdella epätasa-arvoisesti?
Se menestyneempi on menestynyt sen luuserin kustannuksella, aina on jokin ponnahduslauta.
Saathan sinä katkera olla, ihan vapaasti.