Miten nykyisin pukeutuvat korkeastikoulutetut akateemiset siviilissä? Kuten lääkärit, juristit yms.
Kommentit (79)
Mulla on tällä hetkellä Varustelekan mustat Kansanfarkut ja Prismasta ostettu neulepusero. Yliopistolla usein samat rytkyt. Muutama vuosi eläkkeeseen, ei mun tarvi esittää enää mitään - ei ole koskaan tarvinnut.
t: FT
Juristeilla on enemmän tota kauluspaita & purjedustyyliä ala Espoo. Lääkärit on rennompia.
Vierailija kirjoitti:
Lääkiksen opiskelijoilla ei jostakin syystä ole legginssejä ym. pyllyhousuja ihan yhtä usein kuin muilla, vaikka ainakin yhtä laihoja ovat kuin muutkin. Ehkä johtuu siitä pitkästä takista, että sen alla menevät nuo housut ikäänkuin hukkaan?
Tuollaisissa julkisesti esiintyminen on noloa. Takapuolta korostavat asut ovat esiintymisasuja tai korkeintaan kotiasuja, mutta julkisesti sellaisissa kulkeminen on mautonta. Varmaan saa sitten peräänsä kaikenlaisia hiippareita helpommin. Harvoin näkee, mutta jää mieleen, kun näkee - joskus korostetaan vielä etupuoltakin.
Vierailija kirjoitti:
Espoolaisia et ainakaan tavallisissa vaatteissa näe. Pitää olla jorkut muotivermeet, menit sitten vaikka kauppaan tai metsään kävelylle.
Missä päin Espoota näin on? Tässä meidän naapurustossa asuu korkeasti koulutettua porukkaa, hyvissä hommissakin ollaan kaikki; itse olen hyvässä työssä virastoni huipulla. Me ollaan aina mukavissa, kuluneissa kotivaatteissa ja käyn kaupassakin samat vaatteet päällä. Töihin farkut ja joku pusero, ei koskaan jakkupukua tms.
Huisii kirjoitti:
Ihan riippuu ihmisestä. Mulla on yleensä jotkin kauhtuneet toppahousut ja nukkainen villapaita koirankarvoilla. Ikivanha mainospipo päässä :D
Ei uskoisi päälle päin vapaa-aikana, että on rikas akateemikko kyseessä.
Akateemikko on presidentin myöntämä arvonimi. En usko hetkeäkään että olisit korkeakoulutettu kun et edes tiedä mikä akateemikko on.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita käyttävät yleisesti.
En minä kyllä kotona paitsi jos on kylmä tai vieraita kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Huisii kirjoitti:
Ihan riippuu ihmisestä. Mulla on yleensä jotkin kauhtuneet toppahousut ja nukkainen villapaita koirankarvoilla. Ikivanha mainospipo päässä :D
Suomessa ei montaa akateemikkoa ole. Helppo googlata, kuka.
Persut toivat sanan akateemikko käyttöön, kun eivät tienneet mitä se tarkoittaa. Vähän aina naurattaa, kun joku väittää olevansa "akateemikko". Eli persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkiksen opiskelijoilla ei jostakin syystä ole legginssejä ym. pyllyhousuja ihan yhtä usein kuin muilla, vaikka ainakin yhtä laihoja ovat kuin muutkin. Ehkä johtuu siitä pitkästä takista, että sen alla menevät nuo housut ikäänkuin hukkaan?
Tuollaisissa julkisesti esiintyminen on noloa. Takapuolta korostavat asut ovat esiintymisasuja tai korkeintaan kotiasuja, mutta julkisesti sellaisissa kulkeminen on mautonta. Varmaan saa sitten peräänsä kaikenlaisia hiippareita helpommin. Harvoin näkee, mutta jää mieleen, kun näkee - joskus korostetaan vielä etupuoltakin.
Missä, miesten baletissako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoolaisia et ainakaan tavallisissa vaatteissa näe. Pitää olla jorkut muotivermeet, menit sitten vaikka kauppaan tai metsään kävelylle.
Missä päin Espoota näin on? Tässä meidän naapurustossa asuu korkeasti koulutettua porukkaa, hyvissä hommissakin ollaan kaikki; itse olen hyvässä työssä virastoni huipulla. Me ollaan aina mukavissa, kuluneissa kotivaatteissa ja käyn kaupassakin samat vaatteet päällä. Töihin farkut ja joku pusero, ei koskaan jakkupukua tms.
Munkin ystäväpiirissä ollaan niitä harvoja, joilla ei ole mitään erityisiä kotiasuja, collareita yms. Melkein kaikki muut pukeutuvat kotona aika mukavasti, kun sitten töihin joutuu osa panemaan puvun päälle.
Silkkinen kauluspaita, ohut merinovillaneule, farkut ja jalassa Aino- tossut. Mökillä normi after ski- asu. Käräjäpäivinä jakkupuku tai suorat housu ja neulejakku, jos on näin kylmä kuin nyt.
Sisko on kirurgi ja veli on di ja molemmat on ihan jossain prisman kuteissa.
Vierailija kirjoitti:
Juristeilla on enemmän tota kauluspaita & purjedustyyliä ala Espoo. Lääkärit on rennompia.
No ei kyllä ole missään muualla kuin jonkun maalaisjuntin kuvitelmissa. Ihan tavallisesti täällä juristit pukeutuu työn ulkopuolella.
T. Espoolainen juristi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä, miesten baletissako?
Tarkoitin sellaisia trikoita joiden leikkaus korostaa takapuolta. Viimeksi näkemäni oli sellainen, missä oli kohotus ja kiiltävä kangas pakaran kohdalla ja ristiselässä tavallinen kangas eli katse kiinnittyy silloin takapuoleen. Miesten baletista en osaa sanoa, mutta kaipa "instavaikuttajille" sopivat tällaiset esiintymis- ja työasut. Tai sirkukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huisii kirjoitti:
Suomessa ei montaa akateemikkoa ole. Helppo googlata, kuka.
Persut toivat sanan akateemikko käyttöön, kun eivät tienneet mitä se tarkoittaa. Vähän aina naurattaa, kun joku väittää olevansa "akateemikko". Eli persu.
Mitä ihmettä horiset? Miten saat aina persut tungettua joka asiaan? Taitaa pelottaa tuo vihreiden putoava kannatus?
Vierailija kirjoitti:
Farkut vain vaihtuvat laadukkaampiin.
Jep, Tokmannin laatua kun sitä vielä sai, ei mitään elastaanipaskaa. Hyvin ovat farkut kestäneet jo 15 vuotta, vähän vaan musta väri haalistunut, en heitä pois.
Pukeutuvat? Ainakin inun korkeastikoulutetut ystäväni pukeutuvat kuka mitenkin. Jos tulevat töistä, vaikka nukkavieruun teryleenipukuun drip and dry paidalla. Joku toinen farkkuihin ja villapuseroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mainitsi mitään jakkupuvuista. Muotivermeet on jokapaikassa vaikka oiskin sen näköinen, että on "kulunut kotivaate".
Opiskelen maisteriksi tekniikan puolella. Työskentelen business puolella. Siviilissä minut näkee yleensä joko farkuissa, suorissa housuissa ja näiden kanssa kauluspaita + villapaita tai sitten mekko/hame ja jonkin paita. Tai lenkillä juoksulegginsit jalassa. Kenkinä usein mustat nahkanilkkurit, korkosaappaat tai lenkkikengät.
Mun mies on myynnissä töissä, koulutukseltaan maisteri tekniikan alalta. Pukeutuu arkena joko farkkuihin tai chinoihin. Kauluspaita ja villapaita tai sitten poolopaita. Lenkille ja kuntosalille hän laittaa jotkin löysän malliset housut ja teknisen t-paidan.