Mulla on rahaa ja mietin ilahduttaisinko muutamaa vähävaraista tiputtamalla heidän postilaatikoihin
50 euron s-ryhmän lahjakortin. Ja tietysti anonyymina. Onko hyvä idea?
Kommentit (13)
Hyvä idea on, mutta laita mukaan jokin tervehdys josta ymmärtävät, että lahjakorttia ei ole vahingossa pudotettu juuri heidän postilaatikkoonsa. Myös itsestäni tuntuu aina yhtä hyvältä, kun pystyy jotenkin auttamaan.
Ihan kiva yllätys
Eikä haittaa - pihi voi säästää lisää jos niikseen on
Jonkun järjestön kautta voit varmistua siitä, että perhe on todella vähävarainen. Suosittelen. Itse lahjoitan myös joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähävaraisuudesta varma? Mulle tultiin, lasten ollessa pieniä, tuomaan ruokapakettia. Asuttiin vuokralla ja ajettiin vanhalla autolla, sillä säästettiin omaa taloa varten, mutta ei me vähävaraisia oltu.
Pitäisi tosiaan ensin löytää nämä vähävaraiset. Ap
Menee kaljaan ja tupakkaan.
Lähetä eläinten löytötaloon, niin saavat edes jouluksi kunnon ruokaa.
Eläimet eivät ole päihteiden väärinkäyttäjiä 😿😺😸😻
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Eläimet eivät ole päihteiden väärinkäyttäjiä 😿😺😸😻
Yleensä lahjakorteilla EI voi ostaa kaljaa/tupakkaa. Säännöissä kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Eläimet eivät ole päihteiden väärinkäyttäjiä 😿😺😸😻Yleensä lahjakorteilla EI voi ostaa kaljaa/tupakkaa. Säännöissä kielletty.
Riippuu siitä, millaisen lahjakortin ostaa. Tavallisella voi ostaa ihan mitä tahansa, mutta S-ryhmään voi ostaa myös tuoterajatun, jonka ulkopuolelle voi jättää alkoholi- ja tupakkatuotteet. Kaupan lahjakortti on eri asia kuin sossun maksusitoumus.
Älä ole mikään hyväntekijä!
T: Pyrkyri
Vierailija kirjoitti:
Jonkun järjestön kautta voit varmistua siitä, että perhe on todella vähävarainen. Suosittelen. Itse lahjoitan myös joka vuosi.
Suosittelen menemään esim läheiseen lasten neuvolaan tai kirkkoon ja sitä kautta löytää suoraan perheen joka ei ole missään järjestötoiminnassa. Ilmoitus taululle laittamaan vaikka oma yhteystieto ja vähävarainen perhe tai vähävarainen yksinhuoltaja saa ottaa itse yhteyttä. Kertoa tilanteestaan ja näin esim. Suoraa apua niille ketkä ovat oikeasti esim
Yh ja todella vähävaraisia. Olen itse ollut vähä varainen yh ja olisin toivonut tietoa tai tiedotusta mistä saisi apua ihmisiltä ja jotka haluavat auttaa että lapsi saa vaikka vaatteita tai ruokaan lahjoitusta. En itse käy kirkossa ja kävimme vain tuolloin neuvolassa ja tälläinen vain tuli silloin mieleen, kävimme kirpputoreilla ym mutta yritin hakea miten saa ”itse” apua joistain järjestöistä ja mitä kautta mutta näihin oli todella vaikea löytää miten pääsee mukaan? Kiertoapu. Toimivampaa mielestäni suorat lahjoitukset eri toimipaikkoihin. Tämä oma mielipide!
Olen haaveillut monesti, jos saisin paljon rahaa, tekisin juuri noin kuten AP suunnittelee. Olen köyhä ja tiedän että tuollainen apu olisi monelle tarpeellinen.
Oletko vähävaraisuudesta varma? Mulle tultiin, lasten ollessa pieniä, tuomaan ruokapakettia. Asuttiin vuokralla ja ajettiin vanhalla autolla, sillä säästettiin omaa taloa varten, mutta ei me vähävaraisia oltu.