Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et pese verhoja, pesetkö koskaan seiniä tai kattoa?

Vierailija
07.03.2015 |

Verhojen pesijänä aloin ihmettelemään, että onko siis normaalimpaa olla pesemättä verhoja? Tuntuu oudolta. Pesen myös seinät ja katon kerran vuodessa. Mitähän järkeä niitä on pestä, jos ei ei verhojakaan? Ikkunat pesen pari kertaa vuodessa, ovat niin likaiset sekä sisältä että ulkoa. Jotenkin ajattelen, että miten ne verhot pysisivät puhtaana siinä samassa paikassa vuodesta toiseen.

Kun on kerran ollut huoneessa, missä on juuri pestyt lattiat, seinät, katto ja verhot, niin tietää miltä tuoksuu raikas, puhdas huone (enkä tarkoita pesuaineen tuoksua, sillä ei ole mitään tekemistä puhtauden kanssa).

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä verhot pesen, mutta en seiniä saati kattoa.

Vierailija
2/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten seinät ja katto pestään? minun menisi pilalle kun on paperiset tapetit. ei se kestä vettä. onko sinulla muovimatto seinissä ja katossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese koskaan verhoja vaan tuuletan ne. Miksi ne pitäisi pestä, kun eiväthän ne ikkunassa sotkeennu. Eikä meillä ainakaan verhoja kukaan kopeloi vaikka lapsiakin talossa on. 

Olen aina ollut "normaalia tarkempi" siivousasioissa, mutta verhoja enkä kattoa pese koskaan. Seiniä pyyhin joskus, samoin "ripsuan" katot.

Vierailija
4/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen katto Ap:lla on? Tarvisin vinkkejä kuultolakatun paneelikaton puhdistukseen. Lisähaasteena on 3 metrin huonekorkeus. Ilmanvaihto härpäkkeiden ympäriltä imuroin mutta koko talon katon imuroinnissa on tosi kova homma.

Vierailija
5/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan tietää miten seinät pestään. Entä röpelökatto, joka rapisee alas kun koskettakin ja kostuessaan menee länään. Seinistä pyyhin kyllä tahrat rätillä..

Vierailija
6/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tapetit seinissä, ei niitä voi pestä.

Vierailija
7/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pesen ikkunat ja verhot. Itseasiassa juuri suunnittelin vieväni keittiön laskosverhon pesulaan ensiviikolla. Kattoa en pese, meillä on vanhassa talossa huonekorkeuskin niin iso että olisi hirveä operaatio, eikä sinne kattoon mitään näkyvää likaa tule. Seinistä pyyhin mahdolliset roiskeet yms. pois, mutta ei niitä sanan varsinaisessa merkityksessä pestä voi, sillä kaikissa seinissä märkätiloja lukuuottamatta on meillä paperitapetit. Lattian pesen kerran viikossa, valkoisessa lautalattiassa on tosin pientä pyyhittävää päivittäin muutenkin.

Vierailija
8/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pölyt haluaa veke niin imurin pehmeällä harjasuulakkeella on kyl joskus vetäny seinistä ja katoista esim hämähäkin seitit pois (kyllä, niitäkin on joskus!). Mutta että kaittaaltaan pesu..... taitaa olla jo vähän hysteeristä.

Vierailija
9/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen verhot kerran vuodessa ja pyyhin seinät mikrokuituliinalla kerran vuodessa. Tapettipintoja ei voi pestä. Katotkin pyyhin, en pese vaikka on maalattuja.

Vierailija
10/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat pestään keväällä ja syksyllä, seiniä ja kattoa ei koskaan, harjalla hämähäkin seitit vain pois.

Vierailija
11/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistaakseni kunnolliseen perussiivoukseen kuuluu ihan kaiken puhdistus eli myös nuo katot ja seinät. Semmoisen "super"siivouksen ei tarvi kuitenkaan toistua välttämättä edes joka vuosi.

Omassa opiskelijaboksissani olen seiniä hieman pessyt, muuten annan olla.

Vierailija
12/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistaakseni kunnolliseen perussiivoukseen kuuluu ihan kaiken puhdistus eli myös nuo katot ja seinät. Semmoisen "super"siivouksen ei tarvi kuitenkaan toistua välttämättä edes joka vuosi.

Omassa opiskelijaboksissani olen seiniä hieman pessyt, muuten annan olla.

Vierailija
13/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kyllä koskaan mieleen pestä seiniä tai kattoa :) Verhoja en olekaan nyt tässä asunnossa kertaakaan muistanut pestä, ollaan asuttu 3 vuotta. Ikkunat pesen 3-4 kertaa vuodessa.

Vierailija
14/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pessyt seiniä sen jälkeen, kun siirryttiin paneelista tapettiin 1968.

Vierailija
15/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pesisin verhot. Nehän vaan menisi kuluneen näköisiksi jos niitä pesisi. Seiniä en pese, paperitapetit ei kestä vesipesua. Kattokaan ei tykkää vedestä, ja on osassa huoneita yli 5 metrin korkeudessa.

Vierailija
16/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinät vetelen joko imurilla tai sellaisella lattialuutun tapaisella johon laitetaan sellainen kertakäyttöliina, joka on vähän "rasvainen" ehkä kerran kahdessa vuodessa. Ikkunaverhot vien kerran kesässä päiväksi ulos, keittiön puuvillaverhoja voin pestäkin.

Vierailija
17/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese myöskään kattoa tai seiniä. Jos seinät alkavat näyttää tosi ikäviltä niin maalaan tai tapetoin ne uudelleen, pesemällä en ole onnistunut saamaan hyvää jälkeä. Tulee helposti läikkäinen.

Vierailija
18/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese verhoja enkä seiniä, paitsi keittiössä kun siellä rasva kertyy ajanmittaa seinille.

Vierailija
19/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön ja eteisen seinät voi pestä, maalatut. Mikrokuitumopilla kattoja riimoan ja tapettiseiniä. 

Vierailija
20/21 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus pessyt seiniä. Niistä lähtee muuten ihan mustanharmaa likavesi! Äidiltäni olen oppinut, että koko koti on pestvä katosta lattiaan vähintään kerran vuodessa. Verhoja, ikkunoita ja seiniä pesemättömät elävät saastan keskellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi