Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2317)

Vierailija
2221/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolle hammaslääkärisankarille: Taksikyyti tarpeelliseen terveydenhoitoon hoituu Kelan kautta 25e/ suunta, ei tartte säästötilejä tyhjennellä.

Pitää kai se maksaa ensin?

Jouduin terkkarista lähtemään sairaalaan tutkimuksiin. Kelataksi tulee hakemaan muutaman minuutin päästä. Sanoin, että olen PA. Sanottiin, että ei haittaa, kelataksin voi maksaa laskulla myöhemmin.

Vierailija
2222/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo karjalanpaisti ei kyllä kuulu joulupöytään. Eikä liioin maksalaatikko...

Meillä on nakit ja perunamuusi. Lipeäkalaa, vai oliko se sittenkin lipevää kalaa🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä makasi sammuneena lattialla ja äiti itki kun joulu meni pilalle ja hän oli valmistellut sitä monta viikkoa hiki päässä. Lahjat saatiin usein vasta joulun ja uudenvuoden välipäivinä kun isä ei sammuneena voinut toimia Joulupukkina. Tämä tapahtui melkein joka joulu. Joulukoristeita ja kuusi oli, jouluruokia oli, herkkuja oli, joululaulut soi ja televisiosta tuli lastenohjelmia, mutta silti joulu ei tuntunut kivalta kun isä alkoi kännäämään jo aamulla ja äiti valitti itkien, että "Eikö edes jouluna voi olla raitis? Onko tuo viina niin tärkeää sinulle, että tahdot sen takia pilata joulukin? Eikö edes lasten jouluilo merkitse sinulle mitään"? 

No ei tuossa äitikään toiminut fiksusti. Miksi kiusasi lapsia vielä lisää pitämällä lahjat jakamattomana koko joulun. Vai ostettiinko ne vasta alesta välipäivinä? 

Lasten ollessa pieniä, meillä lahjasäkki

Ehkäpä mies oli tyranni ja lahjoja ei saanut jakaa ilman että hän jako?

Nainen tuntuu aika kynnysmatolta.

Vierailija
2224/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuoden jouluna olin toiveikas, sillä siskoni oli vihjaillut, että vanhempamme palaisivat yhteen. Kun saavuin äitini luo, jossa meidän oli tarkoitus viettää joulua, järkytyin, kun paikalla oli tuntematon mies, joka oli äitini uusi miesystävä. Olin hyvin pettynyt ja joulumieli laski välittömästi. Kun aloimme syömään, tämä miesystävä alkoi typerästi kyselemään minusta. Raivostuin niin, että nousin ja kumosin koko ruokapöydän lattialle. Kaikki jouluruuat astioineen levisivät lattialle. Äiti alkoi itkemään ja yritti selittää jotain elämässä eteenpäin menemisestä. Minä en niitä selittelyjä jäänyt kuuntelemaan vaan tein hänelle selväksi, että paras joululahja olisi ollut hänen ja isän yhteenpaluu. Lähdin pois paikalta ja sanoin äidilleni vihaavani häntä ja etten ikinä antaisi hänelle anteeksi kaiken pilaamista. Hän on vielä nykyäänkin sen uuden miehen kanssa. Onpahan tehnyt selväksi että tämä mies on tärkempi kuin hänen p

Erittäin huono. 0/5.

Vierailija
2225/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuoden jouluna olin toiveikas, sillä siskoni oli vihjaillut, että vanhempamme palaisivat yhteen. Kun saavuin äitini luo, jossa meidän oli tarkoitus viettää joulua, järkytyin, kun paikalla oli tuntematon mies, joka oli äitini uusi miesystävä. Olin hyvin pettynyt ja joulumieli laski välittömästi. Kun aloimme syömään, tämä miesystävä alkoi typerästi kyselemään minusta. Raivostuin niin, että nousin ja kumosin koko ruokapöydän lattialle. Kaikki jouluruuat astioineen levisivät lattialle. Äiti alkoi itkemään ja yritti selittää jotain elämässä eteenpäin menemisestä. Minä en niitä selittelyjä jäänyt kuuntelemaan vaan tein hänelle selväksi, että paras joululahja olisi ollut hänen ja isän yhteenpaluu. Lähdin pois paikalta ja sanoin äidilleni vihaavani häntä ja etten ikinä antaisi hänelle anteeksi kaiken pilaamista. Hän on vielä nykyäänkin sen uuden miehen kanssa. Onpahan tehnyt se

Vai meneekö miinukselle?

Vierailija
2226/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi pieni. Ainut joulahja toiveen oli pandan juhlapöydän konvehtirasia. ( koskaan en ollut sellaista saanut)   no yhdestä kääreestä se löytyi. Siirsin aarteen omaan sänkyyn ,että nautin hitaasti yksikerrallaan myöhemmin suklaata. Kunnes isä ja isoveli alkoi höpöttään maista ny yksi etes...ihmettelin kun ei ollut muovia rasian päällä vaan kirkas teipinpala piti kantta kiinni.   Sain rasian auki ja: EI OLLUT YHTÄÄN SUKLAAKONVEHTIA VAIN MYNTHON yskänpastilleja konvehtien tilalla.  Veli ja isä alkoivat nauraa....olivat syöneet ennen joulua suklaat ja laittaneet mynthonit tilalle. Itkin ja juoksin metsään kuusen alle piiloon.  

Vieläkin olen katkera.

M 49 vuotta

Viddu että viduddaa

Vierailija
2227/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jouluaatto tiistaina josko alkoholistit tsemppaisivat edes silloin selvinpäin.

No eipä typerämpää syytä alkoholistille voi olla kuin että aatto osuu tiistaiksi 😅

Anteeksi kun nauran, mutta olisin lentänyt selälleni jos oma alkkis-äitini olisi minkä tahansa juhlapyhän aaton ollut kuivin suin kun aatto osuu arkipäiväksi!

voin kertoa; sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä!

Kyllä näin on.  Jokus 80/90 luvun vaihteessa tv: ssä joku tohtori sanoi: jos voi olla 24h ilman ryyppyä ei ole alkoholisti. Klo oli 21.00 isä tyhjensi kossulasinsa takaisin pulloon pisti jääkaappiin ja ilmoitti kuuluvalla äänellä. Kello nyt 21,00 te TODISTATTE!!! ( Me lapset ja äitee).... kutvottaminen alkoi. Näperteli tallissa. Kaatoi puita metsässä. Ja kun seuraavana lltana klo oli 21.15  joi euro kossun ja pisti nukkumaan...myhäillen : en ole alkoholisti,en ole,en.      Jälkeenpäin kun ukko oli hullujen huoneella ollut katkolla. Olimme 3 lasta( aikuisia jo silloin) selvisi kun isä kertoi minkä verran tullu juotua. Vähintään eurokossu +6 kaljaa jokapäivä yli 30 vuotta...ei tieten ollu alkoholisti ku oli sen 24h kerran juomatta.  HIEMAN TIETEN RAHAA KULUNUT TUOHON HARRASTUKSEEN...

Vierailija
2228/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu diagnoosin jälkeen. Anoppilasta tullaan tuomaan joulumieltä. Aatto sitten kuunnellaan, kun anoppi vuodattaa oman ikääntymisen murheita, pienissä ja myöhemmin isommissa kaljoissa. Puoliso saa haukut kun ei ole kerennyt soitella (mainittuun puolison dg:hen liittyen). Samaan aikaan yritän itse edes jotenkin pitää lasten fiilistä yllä.

Niin. Kerropa minulle, rouva 60+ vuotta käppäilyä ja kaljoittelua terveillä jaloilla ja aivoilla, kuinka hankalaa on kun kolottaa. Tää joulu v-uttaa jo etukäteen.

Vierailija
2229/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viettänyt joulua sukulaisten kesken enää sen jälkeen, kun kerran kävin juuri joulun alla sukulaisten luona. Olin kertonut jo etukäteen, että olen kylässä reilun vuorokauden, jätän lahjat ja lähden ennen jouluaattoa. Olin liikkeellä bussin kyydissä ja bussit lakkasivat kulkemasta jouluaattona.

No sukulainen sitten ruikutti kahtena eri päivänä, että jäisin viettämään joulua heidän kanssaan ja melkein väänsi itkua, kun en aikonut olla kylässä joulun yli. Lopulta pitkän suostuttelun jälkeen myönnyin jäämään sinne jouluksi. Pari tuntia myöhemmin kulki viimeinen bussi ennen tapaninpäivää, ja täsmälleen samoilla minuuteilla minua jäämään kahtena päivänä taivutellut henkilö muuttui ilmeeltään happamaksi, eikä puhunut minulle enää mitään koko jouluna.

Sama henkilö on pilannut aiemminkin, aina aikuisiällään monia juhlia ja jouluja, mutta tuota en olisi osannut arvata, kun hän niin tosissaan taivutteli jäämään joulunviettoon ja ei tapahtunut yhtään mitään riitaa tai muutakaan vastaavaa. Menin laskelmoituun ansaan ja se oli viimeinen joulunviettoni siinä talossa. 

Vierailija
2230/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi jouluaatto, kun olin lukioikäinen, tuli naapurin juoppo opettajamies (oli siis yläkoulun opettaja ammatiltaan) juuri joulurauhan julistuksen jälkeen kännissä meille räyhäämään. Soitti siis ovikelloa ja tunki sisään, alkoi haastaa riitaa ihan ilman syytä. Kyseli, että eikö isäni muka juo jouluna viinaa ja kun isä sanoi ettei hän juo ollenkaan, niin tuntui ihan kuin suuttuvan tästä (itse tulkitsen niin, että koki alitajuisesti itse syyllisyyttä juomisestaan ja suuttui, kun muut ovat ns. "Parempia" isänä. Hänelläkin oli siis perhe). Sen jälkeen tökki isääni vatsaan ja hoki että "paa tuo mahas kuntoon" (huom, isäni ei ollut edes erityisen lihava, vaan ihan tavallinen pikkuisen pönäkkä keski-ikäinen mies). Ilmeisesti yritti jotain "vikaa" löytää isästäni, jotta saisi itselleen paremman mielen.

Vielä tänäkään päivänä en tiedä, miksi hän tuli juuri meidän taloon riehumaan, kun emme olleet koskaan hänelle edes puhuneetkaan, saati olleet missään tekemisissä. Tiedettiin vain muiden naapurien puheista että on opettaja ja asuu siinä vaimonsa ja lastensa kanssa.

Siitä ei kauhean hyvä joulumieli jäänyt, vaikka ei onneksi saanut koko jouluaattoa pilattua. Hetken kyllä tuntui ahdistavalta tuo ja muistan, että katselin veljen kanssa ikkunoista, tuleeko takaisin vielä.

Vierailija
2231/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 9 v kun lemmikkikärpäseni kuoli jouluaattona lennettyään liian lähelle kynttilää.

Oliko kärpäsen nimi Icarus?

Vierailija
2232/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen tyttöystävän kanssa oltiin muutettu juuri yhteen ja olin kattanut aattona jouluruuat meille molemmille. Naista ei kuulunut koko jouluna kotiin, eikä siihen aikaan ollut vielä kännyköitään joilla olisi yrittänyt tavoitella. Joulun jälkeen tuli tuntematon mies ovelle kyselemään naisen perään. Olivat kuulemma viettäneet joulun yhdessä ja aikoivat mennä naimisiinkin. Perhekin oli jo häihin kuulemma kutsuttu. Nyt nainen oli häippäissyt myös tämän kaverin luota uusiin seikkailuihin. 

Vierailija
2233/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karuin jouluni oli sellainen, jonka vietin yksin viimesilläni raskaana odotellen milloin vauva syntyy. Laskettu aika oli reilusti ennen joulua, enkä voinut matkustaa mihinkään. Sukulaiseni oli satojen kilometrien päässä ja tulivat katsomaan vasta vauvan synnyttyä. Vauvan isä vietti joulua vaimonsa ja 1. lapsensa kanssa ja tuli mukaan vasta synnytykseen. Jokainen päivä yli lasketun ajan tuntui viikolta ja synnytys koitti käynnistettynä joulun jälkeen. 

Instant karma. 

Vierailija
2234/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti kun äiti oli mennyt ulkohuussiin juuri silloin kun pukki tuli !

Vierailija
2235/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli 13 jäi auton alle ja kuoli juuri pari päivää ennen joulua. Kaiken lisäksi täytin sinä päivänä itse 5v.

Vierailija
2236/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys käynnistyi ennenaikaisesti. Ambulanssilla synnyttämään ja kaikki meni karmeimmalla tavalla pieleen. Jouluaatto, jolloin laskin oman vauvan arkkuun, ei unohdu koskaan.

Vierailija
2237/2317 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys käynnistyi ennenaikaisesti. Ambulanssilla synnyttämään ja kaikki meni karmeimmalla tavalla pieleen. Jouluaatto, jolloin laskin oman vauvan arkkuun, ei unohdu koskaan.

Otan osaa.

Vierailija
2238/2317 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2239/2317 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin istumassa joulupöydässä perheen kesken kun vanhainkodista soitettiin, että isoäiti tekee kuolemaa. Kuoli sitten tapaninpäivänä.

Vierailija
2240/2317 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pieni, n.neljä tai viisi vuotta. Sain lahjaksi hienon autoradan ja autoja, ja olin niin iloinen, se oli tosi iso ja haluttu lahja. Olin myös latautunut ja jännittynyt koska oli pitkä päivä takana ja pelkäsin joulupukkia. Minulle tuli sitten illasta riitaa siskojen kanssa ja äitini suuttui ja haukkui minut että olen tottelematon ja kiittämätön lapsi kun kehtaan kiukutella vaikka sain hienon lahjan ja uhksi lahjan poisottamisella. Muistan edelleen miten pahalta ja epäreilulta se tuntui. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi