Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea kasvattaa lapsia vuoroviikkoilun takia

Vierailija
07.03.2015 |

Joka toinen viikko eri säännöt ja meno. :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs erosit? tuliko tehtyä liian hövelisti lapsia surkeaan parisuhteeseen?

Vierailija
2/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten säännöt eroavat? Minkä ikäiset lapset ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kuule itteäs peiliin.

Vierailija
4/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvältä tommonen "tasa-arvoinen vanhemmuus". Lapset siinä kärsii.

Vierailija
5/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikkoilu ei oikein sovikaan, jos vanhemmilla on kovin erilaiset näkemykset kasvatuksesta, oikeasta ja väärästä - niistä tärkeistä asioista.

Vierailija
6/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:09"]

Vuoroviikkoilu ei oikein sovikaan, jos vanhemmilla on kovin erilaiset näkemykset kasvatuksesta, oikeasta ja väärästä - niistä tärkeistä asioista.

[/quote]Ei silloin yhdessä asuminenkaan varmasti onnistunut. Nyt kuitenkin kun tilanne on tuo, niin siinä on palaverin paikka. Yhdessä laaditte säännöt, mukaan myös lapset.

Vierailija
7/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi suostunut viikko ja viikko systeemiin. Meillä ei ollut edes sopimusta milloin isänsä tapaa. Mun luona suurimman osan ens alkuun , sitten pe-la tai la-su ja joskus välillä keskellä viikkoa. Poika sai itse päättää milloin menee. 

Vierailija
8/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vaikeaa muissakin tapaamisjärjestelyissä. Esim. etänä on aika tuskallista yrittää jos lähin luona ei yritetä kasvattaa ollenkaan. Olet vain se pahis, jota ei ole pakko tavata.

Vierailija
9/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:43"]En olisi suostunut viikko ja viikko systeemiin. Meillä ei ollut edes sopimusta milloin isänsä tapaa. Mun luona suurimman osan ens alkuun , sitten pe-la tai la-su ja joskus välillä keskellä viikkoa. Poika sai itse päättää milloin menee. 
[/quote]
Eipä sitä äiti voi yksin päättää. Itse en hennois jättää lapsien isää ja lapsia niin vähille tapaamisille kuin jotkut tekee eikä tuo varmaan sellaiseen suostuiskaan jos erottais.

Vierailija
10/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:46"]Kyllä se on vaikeaa muissakin tapaamisjärjestelyissä. Esim. etänä on aika tuskallista yrittää jos lähin luona ei yritetä kasvattaa ollenkaan. Olet vain se pahis, jota ei ole pakko tavata.
[/quote]
Miksi etät vaivaavat päätään tuollaisella? Ei kiinnostaisi yhtään olla exän ilmainen lapsenvahti, mielelläni olisin tapaamatta kokonaan. Ihan spermapankkiin verrattavaa toimintaa, lapsi jää toiselle ja sillä siisti. Ymmärrän, että naiset haluavat pitää lapsen synnytyksen ja raskauden takia, mutta miehet voivat aina hankkia helposti uusia lapsia tilalle. Taloudellinen vastuu tietysti rasittaa vielä eron jälkeenkin.

Vierailija
11/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:43"]En olisi suostunut viikko ja viikko systeemiin. Meillä ei ollut edes sopimusta milloin isänsä tapaa. Mun luona suurimman osan ens alkuun , sitten pe-la tai la-su ja joskus välillä keskellä viikkoa. Poika sai itse päättää milloin menee. 
[/quote]
Eipä sitä äiti voi yksin päättää. Itse en hennois jättää lapsien isää ja lapsia niin vähille tapaamisille kuin jotkut tekee eikä tuo varmaan sellaiseen suostuiskaan jos erottais.
[/quote]
Sinäpä et olekaan yh. Niistä jotka ovat, näkee yleensä heti, miksi ovat sellaisiksi päätyneet. Ei yksikään yh ajattele lapsiaan, narsisteja varmasti suurempi osuus siinä porukassa kuin koko väestössä.

Vierailija
12/16 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle. Älä välitä näistä repale-kommenteista, wt-kivittäjiä riittää aina. Ja Wt-kriteeri ei ole muuten kerrostalolähiön yh-äiti vaan tunneälyltään vajaaksi jäänyt perusmamma, jolla oma elämä riittää maailmanlaajuiseksi perustotuudeksi. Eläkööt nämä mammat ykstoikkoisen ja henkisesti köyhän elämänsä niin (ja säälipisteet heidän lapsilleen, jotka eivät todennäköisesti voi koskaan kokea empaattisen ja avarakatseisen äidin armoa, mikäli elävät omaa elämäänsä ja tekevät tällöin ihmisluonteelle lähes pakollisia vääriäkin valintoja kasvaakseen ja oppiakseen).

Se on hankalaa, yhteiset pelisäännöt olisi lasten etu. Mutta rakkaus on tärkeintä, jaksat sen voimalla.

Vierailija
13/16 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vuoroviikkosysteemi uusi juttu?

Lapset oppivat kyllä, että mitkä asiat ovat sallittuja isän luona ja mitkä äidin. Ja kummankin vanhemman tulee pitää vastuu lapsesta ja lapsen käytöksestä sillä omalla viikollaan. Äiti ei voi ruveta pätemään isäviikolla esim. siitä että saako lapsi olla lakki päässä sisällä tai syödä makaroonia sormin. Sitten taas jos toinen vanhempi ei huolehdi lapsesta, altistaa vaaratilanteille tai ei tarjoa ruokaa ja hoivaa, silloin on toisen vanhemman puututtava ehdottomasti.

Päiväkodissa olen töissä, ja vuoroviikot tuntuvat olevan yleistymään päin, lapset ovat kovin iloisia siitä että saavat olla molempien vanhempien kanssa. Saan myös kuulla että iskän luona on kivaa kun saa hyppiä sängyllä, mitä äidin luona ei saa. Äidin luona taas on kivaa joku muu juttu jota iskän luona ei tehdä.

Samalla lailla ydinperheessä kasvatettavia lapsiakin on vaikea kasvattaa. Joskus yhden asian perille meneminen vaatii tuhat toistoa.

Vierailija
14/16 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä isälläkin on oikeus kasvattaa lastaan omien periaatteiden mukaan, ei se lapsi oo yksin sun.

Vierailija
15/16 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille koti, jossa vanhemmat vuoroviikot

Vierailija
16/16 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:55"]Lapsille koti, jossa vanhemmat vuoroviikot
[/quote]
Lapset yleensä kokee tässä mallissa asuvansa hotellissa ja vanhemmilla on jossain olat kodit, jonne he eivät pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi