Muita joiden mielestä on ihana tunne, kun lopulta peruu vaikka jonkun tapahtumaan tai juhlaan osallistumisen?
Viimeiset pari päivää olen stressannut yhtä juhlaa ja lopulta keksin tekosyyn olla menemättä. Voi tätä ihanuuden tunnetta, kun tiedän, että saankin olla koko päivän kotona ja tehdä mitä haluan.
Kommentit (18)
Peruminen on paskamainen teko. En ymmärrä miksi pitää olla niin pelkuri ettei alun alkujaan kerro ettei ole osallistumassa. Et ole ap vissiin järjestänyt juhlia ja maksellut turhia kuluja viime hetken peruuttajien vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Peruminen on paskamainen teko. En ymmärrä miksi pitää olla niin pelkuri ettei alun alkujaan kerro ettei ole osallistumassa. Et ole ap vissiin järjestänyt juhlia ja maksellut turhia kuluja viime hetken peruuttajien vuoksi?
Maksoin kyllä osallistumismaksun, enkä peri sitä takaisin. Joo en siis todellakaan järjestä ikinä mitään juhlia.
Hymyilin. Kyllä. En kyllä yleensä uskalla perua menemisiäni, mutta tiedän tunteen.
Ja parin vuoden päästä ihmetellään miksi kukaan ei enää järjestä mitään tilaisuuksia, tai miksei niihin ainakaan tule enää kutsuja…
No eihän siinä, jos sitä toivookin.
Ihana tunne on kun kutsun saadessani reilusti ilmoitan etten pääse tulemaan (koska en halua mutta ei sitä tarvitse sanoa), ja sinä päivänä kun tilaisuus on voi hyvillä mielin jäädä kotiin tietäessään ettei tarvitse osallistua.
Jos perun viime hetkellä, oloni on paskamainen koska olen aiheuttanut turhaa vaivaa järjestäjälle ja järjestäjä todennäköisesti arvaa etten halua vaivautua paikalle ja moukkamaisesti ilmoitan asian viime hetkellä. Silloin siitä vapautuneesta velvollisuudestakaan ei voi nauttia aidosti vaan syyllisyys kalvaa.
Eli jatkossakin punnitsen heti kutsun saatuani osallistumiseni ja pysyn siinä päätöksessä loppuun saakka.
Miksi ei voi vain kieltäytyä kutsusta, kun on sen saanut? Minusta tuo vedättäminen on inhottavaa ja itsekästä käytöstä. Kaiken kukkuraksi se usein maksaa juhlan järjestäjälle aikaa, vaivaa ja rahaa.
Minä en alunperinkään lupaudu tilaisuuksiin, joihin en oikeasti halua mennä. Onpa ne sitten firman pikkujoulut tai siskonlapsen ristiäiset.
Olen kasvanut aikuiseksi ja osaan suoraan kysyttäessä kieltäytyä kutsuista, joihin en halua suostua.
Onneksesi tarpeeksi, kun perut viime tippaan noita, niin jossain vaiheessa ne kutsut loppuu. Älä sitten tule itkemään yksinäisyyttä tänne.
En etukäteen aina tiedä, että haluanko vai enkö osallistua. Joskua ahdistaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla noin vaikea elämä?
No niin en minäkään nyt itse ole päättänyt kärsiä sosiaalisten tilanteiden pelosta. Ajatuksen tasollahan juhlat kuulostavat kivoilta, mutta todellisuudessa äärkmmäosen harvoin viihdyn niissä.
Kertokaa miten voin perua pikkujouluihin osallistumisen? Paikalla on vain oma työporukka mutta silti haluaisin perua koska tämä koronatilanne on nyt pahentunut. Silloin kun ilmottauduin niin tilanne oli parempi. Se ei ollut sitova vielä silloin joten en ole sitoutunut vielä osallistumaan kun silloin vasta alustavasti kysyttiin ketkä osallistuu että jos tarpeeksi väkeä niin järkätään oman porukan kesken jotain. En halua mennä silti koska paikka on julkinen.Yritin sanoa jo että en osallistukaan niin alkoi heti syyllistäminen.
Olin NIIN helpottunut kun firman pikkujoulut peruttiin koronan takia. Olin jo monta viikkoa stressannut niitä. Kun toisaalta halusin mennä mutta olisin joutunut menemään sinne yksin enkä tiedä olisiko minulla ollut siellä kauheasti juttuseuraakaan. Toisaalta olisi harmittanut jäädä pois ja toisaalta taas ahdisti, jos kukaan ei juttele minulle mitään. Kaikkein kamalinta olisi ollut istua yksin jossain pöydässä kun muut olisi kokoontuneet seurustelemaan jossain omissa porukoissa.
Mutta onneksi nyt ei tarvitse sitäkään miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten voin perua pikkujouluihin osallistumisen? Paikalla on vain oma työporukka mutta silti haluaisin perua koska tämä koronatilanne on nyt pahentunut. Silloin kun ilmottauduin niin tilanne oli parempi. Se ei ollut sitova vielä silloin joten en ole sitoutunut vielä osallistumaan kun silloin vasta alustavasti kysyttiin ketkä osallistuu että jos tarpeeksi väkeä niin järkätään oman porukan kesken jotain. En halua mennä silti koska paikka on julkinen.Yritin sanoa jo että en osallistukaan niin alkoi heti syyllistäminen.
No mutta pahentuneen koronatilanteen myötä pikkujouluihin osallistuminen on helppo perua. Eihän tuon pitäisi vaatia mitään kummempia perusteluja, mutta jos syyllistäminen jatkuu, niin sano vaikka että lähipiirissäsi on riskiryhmään kuuluva henkilö, etkä halua aiheuttaa hänelle turhaa riskiä.
Ja siis kaikki juhlan henkilöt ovat kyllä ihan mukavia ei siinä.