Kuka korvaa kun minut on kiusattu työkyvyttömäksi?
Kommentit (30)
Ei kukaan. Äitisi kun sinut tänne teki.
Eikö sossu rahat riitä juhlimiseen.
Riippuu siitä, pystytkö todistamaan kiusaamisen oikeudessa.
Joka työpaikassa on jonkin asteista kiusaamista. Herkkänahkaiset kokevat kiusaamista, vaikka sitä ei ole. Jos kiusaamista lähdettäisiin korvaamaan, olisi se ihan loputon karuselli. Sitä paitsi pahimpia kiusaajia työpaikalla ovat ne, jotka koko ajan ja joka työpaikalla kokevat olevansa kiusattuja. Muut joutuvat olemaan kuin kusi sukassa, ettei tämä ns. kiusattu jää taas kerran mielenpahoitussaikulle.
Vierailija kirjoitti:
Joka työpaikassa on jonkin asteista kiusaamista. Herkkänahkaiset kokevat kiusaamista, vaikka sitä ei ole. Jos kiusaamista lähdettäisiin korvaamaan, olisi se ihan loputon karuselli. Sitä paitsi pahimpia kiusaajia työpaikalla ovat ne, jotka koko ajan ja joka työpaikalla kokevat olevansa kiusattuja. Muut joutuvat olemaan kuin kusi sukassa, ettei tämä ns. kiusattu jää taas kerran mielenpahoitussaikulle.
Tämä on totta. Pahimpia kiusaajia ovat usein juuri ne ns. kiusatut. Heidän kanssaan ei voi edes yrittää keskustella mistään asioista, koska silloin heitä olevinaan kiusataan. Heihin päin ei voi edes katsoa, kun he ovat jo pahoittaneet mielensä. Jos yrittää, että he tekisivät osuutensa töistä, niin se on kiusaamista. Ehkä on ap siis parempi, että oysyttelet siellä kotosalla vain nyt kun olet niin pitkälle päässyt.
Ja tämä kirjoitus oli ihan rakkaudella kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kiusaa takaisin?
Ap aloitti kaiken. Hänellä on sen verran ket tu mai nen luonne, että siinä ei hyvä heilu, kun hän aloittaa oman esityksensä.
Vedä kiusaajia turpaan niin se loppuu. Toimi minulla.
Käytännössä ei kukaan, jos on täysi työkyvyttömyys pääsee ennenaikaisesti eläkkeelle ja terveydenhuolto käytettävissä sen mukaan kuin lääkäri diagnosoi.
Eikö työpaikoilla ole enää lääkäriä.työsuojeluvaltuutettua,luottamus Nainen/mies. Esimiestä? Joille kaikille voi puhua työyhteisön pahoinvoinnista eli kiusaamisesta.Jos itse irtisanoudut työsi ja säästit viellä liiton jäsenmaksut. Kela saat työtömyspäivärahaa tai sairaspäivärahaa.Suomi ei nälkään kuole. Moni järjestö jakaa ilmasia ruokakaseja .Ota asioista selvää kysyy oman paikkakunnan sosialivirasto missä ruokakassi jako pisteet on?Jos olet työkyvytön, saat työkyvytömyys eläke kela tai jos työ historiaasi ylensäkkin pitkä?Eläke järjestöltä,työsi kunta,valtio,yksityinen sen mukan määräytyy maksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Pahimpia kiusaajia ovat usein juuri ne ns. kiusatut. Heidän kanssaan ei voi edes yrittää keskustella mistään asioista, koska silloin heitä olevinaan kiusataan. Heihin päin ei voi edes katsoa, kun he ovat jo pahoittaneet mielensä. Jos yrittää, että he tekisivät osuutensa töistä, niin se on kiusaamista. Ehkä on ap siis parempi, että oysyttelet siellä kotosalla vain nyt kun olet niin pitkälle päässyt.
Ja tämä kirjoitus oli ihan rakkaudella kirjoitettu.
Meillä töissä saikulla juuri tällainen "kiusattu" kiusaaja. Saa todellakin olla varpaillaan, ellei suorastaan varovainen. Siis muut työntekijät saavat pelätä tätä ihmistä. Tekee tehtäviä jotka ei hänelle kuulu, alkaa itkeä jos tästä hänelle sanotaan, haukkuu toiset pikkujouluissa pomolle. Varovainen todellakin saa olla. Hyvä kun on poissa töistä. Potkut ja karenssi olisi oikeus.
Paljon on myös kiusatun herkkyydessä. Itseäni on kouluaikana jopa yritetty hukuttaa, mutta alkoi vituttaa koko touhu niin annoin myöhemmin talvella takaisin. Sain olla loput ala-asteesta ja koko yläasteen rauhassa. Myöhemmin kyllä olen ilmaissut lyömällä sanoen yrittäjää, mistä se sattuu pahiten. Tiedän yleensä, mikä sattuu... Useimmat purkaa omaa huonoa oloaan, joka johtuu omista läheisistä. Tavallaan kiusaaja oikeuttaa oman huonon käytöksensä, jolloin hän kohtaa sitä purkaessaan minun oikeutukseni antaa takaisin.
..mutta joo, ei kukaan korvaa mitään. Pahimmassa tapauksessa saat itse väistää, jos on tarve sovitteluun. Voisin sanoa vain, että jos suinkin kykenet vielä itseilmaisuun, älä anna muiden kävellä ylitsesi vaan puolusta itseäsi. Ei sitä kukaan muukaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on myös kiusatun herkkyydessä. Itseäni on kouluaikana jopa yritetty hukuttaa, mutta alkoi vituttaa koko touhu niin annoin myöhemmin talvella takaisin. Sain olla loput ala-asteesta ja koko yläasteen rauhassa. Myöhemmin kyllä olen ilmaissut lyömällä sanoen yrittäjää, mistä se sattuu pahiten. Tiedän yleensä, mikä sattuu... Useimmat purkaa omaa huonoa oloaan, joka johtuu omista läheisistä. Tavallaan kiusaaja oikeuttaa oman huonon käytöksensä, jolloin hän kohtaa sitä purkaessaan minun oikeutukseni antaa takaisin.
..mutta joo, ei kukaan korvaa mitään. Pahimmassa tapauksessa saat itse väistää, jos on tarve sovitteluun. Voisin sanoa vain, että jos suinkin kykenet vielä itseilmaisuun, älä anna muiden kävellä ylitsesi vaan puolusta itseäsi. Ei sitä kukaan muukaan tee.
Ja siis puhun nyt suorista sanoista, havainnoista ja niiden ääneen sanomisesta. En fyysisestä väkivallasta. Toki tuo sanominen on henkistä väkivaltaa, mutta siten puhun oikeutuksesta, jonka kiusaaja on itselleni kiusaamalla luovuttanut. Hän on luopunut omasta suojastaan tulla kohdelluksi arvostavasti, kuten kohtelen muita ihmisiä.
Jaa, nyt siis haetaan korvauksia, kun maksetaan se 70% palkasta?
Mee töihin!