kp 38/25-30..
Eilen testattu nega...ikinä ei oo ollu menkat näin myöhässä. En käsitä mikä nyt tän aiheuttais..kun testikin nega. Eikös sen kaiken jären mukaan jo pitäis näyttää plussaa jos raskaana oisin..?Mitään stressin tai muutakaan muutosta ei oo tapahtunut mikä selittäisi. Jos ovulaatio ois tullut normaalia myöhemmin viikolla, niin siltikin pitäis jo menkat tulla...huoh, onpa kyllä tuskallista epätietoisuus ja odottelu.
Kommentit (10)
Ehkä keltarauhanen toimii tässä kierrossa huonosti? Minullekin kävi kerran noin ja odottelin kuukautisia pari kuukautta. Raskaustesti näytti negaa. Kävin gynellä joka ultrasi, että kohdussa näkyy tavallista paksumpi loppukierron limakalvo. Ei mitään raskauteen viittaavaa. Määräsi keltarauhashormonia (Terolut) jumiin jääneen kierron käynnistämiseksi ja asia ratkesi sillä. Kuukautiset alkoivat syötyäni 6 päivää Terolutia. Tulin raskaaksi seuraavasta kierrosta. Tympikin sitä ennen odottaa kuukausikaupalla, että kuukautiset alkaisivat, että voitaisiin taas jatkaa raskauden yrittämistä.
Normaalisti mulla ovis(tunnen selvästi) tulee noin 12pv ennen menkkoja, nyt en muista että tunsinko sen silloin, mutta viikko ennen "oletettua menkkojen alkamisaikaa" selviä ovioireita, ihmettelin että silloinko se vasta tulle, vai onko toinen ovis..vai mitä. Siksi ajattelin että varmaan voi kierto venyä, mut vaikka se ovis olisikin ollut vasta silloin, niin siltikin olis jo menkat pitäny alkaa. Ja testi on tosiaan negaa..
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:50"]Voi olla, että et ole ovuloinut tässä kierrossa ja sen takia myös vuoto voi viivästyä paljonkin. Minulla käy joskus niin.
[/quote]
Jatkan vielä. Kuten 3 kirjoittajakin sanoi niin minullakin juuri tuon ovuloimattomuuden kanssa oli keltarauhasen vajaatoimintaa. Sain myös terolutit tuohon hoidoksi.
eli..siis jos sen vuoksi oisin voinu tuntea ovisoireita normaalia myöhemmin( tai jopa kahdesti), ku kroppa ois koittanu ovuloida, mut sit mitään ei oiskaa irronnut? missä vaiheessa sitten kannattais käydä lääkärissä? odottelenko vielä menkkoja tovin..? kiitos vastauksista :) -ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:57"]Normaalisti mulla ovis(tunnen selvästi) tulee noin 12pv ennen menkkoja, nyt en muista että tunsinko sen silloin, mutta viikko ennen "oletettua menkkojen alkamisaikaa" selviä ovioireita, ihmettelin että silloinko se vasta tulle, vai onko toinen ovis..vai mitä. Siksi ajattelin että varmaan voi kierto venyä, mut vaikka se ovis olisikin ollut vasta silloin, niin siltikin olis jo menkat pitäny alkaa. Ja testi on tosiaan negaa..
[/quote]
Luultavasti se keltarauhanen siellä temppuilee ja aiheutti myös nuo kivut. Onko sinulla muita poikkeavia oireita? Minulle tuli tuon lisäksi vielä hormoonifinnit riesaksi.
pientä itkuherkkyyttä on ollut ja rintoja jotenkin pistellyt välillä...mutta eipä muuta. -ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:04"]eli..siis jos sen vuoksi oisin voinu tuntea ovisoireita normaalia myöhemmin( tai jopa kahdesti), ku kroppa ois koittanu ovuloida, mut sit mitään ei oiskaa irronnut? missä vaiheessa sitten kannattais käydä lääkärissä? odottelenko vielä menkkoja tovin..? kiitos vastauksista :) -ap
[/quote]
Kannattaa vaikka viikko vielä odotella ja soitella sitten lääkäriä. Tuollaiset hormoniheitot voi mennä itsestäänkin ohi tai sitten pitkittyy ja vaatii hoitoa. Onko teillä lapsi haaveissa?
Mulla vähän samaa päällä. Eli viime kierto oli 35/30, kovasti jomotteli ovulaation aikoihin, mutta menkat alkoi 5pv myöhässä ja vieläpä oli aika niukat normaaliin verrattuna. Nyt on kp25 menossa enkä ole havainnut ovulaatiota (selkeät limat yleensä) ja pohdiskelen josko ovat jääneet välistä (tosi harvinaista mulla) ja alkaakohan menkat ajallaan vai onko taas myöhässä. Ei huvittais yhtään mennä lääkäriin jos ei ala ovulaatiota kuulumaan enää kierroissa ja lapsen hankinta alkaa kolkutella ovella.
no itseasiassa ei ole vauva haaveissa, siksikin tässä nyt vähän menkkoja odottelen..mutta jos nyt niin oisi käynyt että raskaaksi oisin tullut, niin tokihan lapsi pidettäisiin. Olisi siis neljäs :) Tsemppiä sulle 10, toivottavasti keirrot normalisoituis, on niin inhottavaa kyllä odotella niitä, että millonhan alkaa, vai alkavatko -ap
Voi olla, että et ole ovuloinut tässä kierrossa ja sen takia myös vuoto voi viivästyä paljonkin. Minulla käy joskus niin.