Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hyvät vuokralaiset?

Vierailija
07.03.2015 |

Pääkaupunkiseudulta? Onko ideoita? 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:57"]

Olemme itse ns. hyviä vuokralaisia. Rauhallisia, perheellisiä, talousasiat enemmän kuin kunnossa jne. Juuri vuokra-asunnon hankkineensa antaisin tältä puolelta pari vinkkiä. Älä ylihinnoittele vuokraa ja toimi itse asiallisesti ja ammattimaisesti. Kun sattuu kuulumaan siihen joukkoon kenelle moni muukin vuokrasi, on valinnanvaraa myös vuokranantajissa. Ei tarvitse tarttua asuntoon, jos vuokranantaja vaikuttaa rasittavalta niuholta tai epäilyttää huijaako takuuvuokran. Raha-asioissaan tarkka ja suunnitelmallinen on todennäköisemmin tarkka myös siinä paljonko haluaa maksaa vieraalle vuokriaan. Ihminen joka ei jakele rahojaan oikealle ja vasemmalle huolettomasti on varmempi vuokranmaksaja, mutta samalla se tarkoittaa, että hän sivuuttaa vähänkin ylihinnoitellut asunnot ja toisaalta tarttuu haukkana kohtuullisesti hinnoiteltuun. Näin ainakin minä teen. Lisäksi tietenkin kannattaa pitää huolta, että asunto on siisti ja paikat ehjiä yms.

[/quote]

Lisäisin vielä, että takuuvuokraa taas uskaltaa pyytää 2-3 kk ihan hyvin. Kunhan sen tekee vuokravakuustilinä: Sen ehdottaminen antaa hakijalle kuvan, että olet asiallisesti liikkeellä, etkä hukkaa takuuvuokria, kun niiden takaisinmaksun aika olisi.

t. 13

[/quote]

Vakuus on nimi, ei vuokratakuu. Tärkeitä pieniä yksityiskohtia.

Vierailija
22/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikee juttu. Tässä tuli  paljon hyviä vinkkejä. Joskus onnistuu, joskus ei. 

Yritä tehdä yksityisten kanssa kauppaa niin huomaat miten helposti näpit palaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valiten löytyy parhaiten. Tarkistat luottotiedot ja työnantajan sekä soitat edelliselle vuokraemännälle.

Välitysfirma takaa usein vuokran eli se katsoo vain tuloja, ei välttämättä sitä, miten sitä kämppää jo pidetään.

Ihan vaan jonnekin etuoveen tai oikotielle siis mainos asunnosta. Karsi kaikki ongelmatapaukset järjestämällä näyttö esim. 7:30 maaanantaiaamuna.

Vierailija
24/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="07.03.2015 klo 16:23"]Itse valiten löytyy parhaiten. Tarkistat luottotiedot ja työnantajan sekä soitat edelliselle vuokraemännälle.

Välitysfirma takaa usein vuokran eli se katsoo vain tuloja, ei välttämättä sitä, miten sitä kämppää jo pidetään.

Ihan vaan jonnekin etuoveen tai oikotielle siis mainos asunnosta. Karsi kaikki ongelmatapaukset järjestämällä näyttö esim. 7:30 maaanantaiaamuna.
[/quote]
Koulun ja töiden vuoksi aika outo aika. Tietysti pois voi olla, mutta...

Vierailija
25/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="07.03.2015 klo 16:23"]

Itse valiten löytyy parhaiten. Tarkistat luottotiedot ja työnantajan sekä soitat edelliselle vuokraemännälle.

[/quote] 

Heh, joo! Toi on muuten hyvä idea. 7:30 maanantaiaamuna, jää automaattisesti vääränlaiset pois 

Vierailija
26/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, 6:30 jotta ehtivät töihin tai kouluun. Idea on kuitenkin toodella hyvä:D

Vierailija
27/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavia vuokralaisia saa vain tuttujen tai verkostojen kautta, valitettavasti..

Itse olen käyttänyt seuraavia kanavia: työpaikan sosiaalinen media (vuokralaisella on työpaikka), työntekijöiden aikuiset lapset (liian suuri häpeä pilata mamman työkaverin kämppä), sukulaiset ja heidän tuttavat jne.

Vierailija
28/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tosta töihin ehtii. Voi sopia myös näytön lauantaiaamulle klo 9 niin kuin me tehtiin. Jäi kaikki ne pois, jotka oli ilmoittanut että tulee katsomaan ja sossu maksaa vuokran. Paikalle tuli vain kaksi tosi asiallista tyyppiä, molemmat olisi varmasti olleet hyviä vuokralaisia.

Niin ja asunto kannattaa olla hyvällä paikalla, hyväkuntoinen ja vuokra kohtuullinen, niin silloin on helpompi vuokrata hyvälle tyypille. Kohtuuttomalla vuokrapyynnillä saa vaan niitä huonoja, jotka haluais vuokrata näkemättä asuntoakaan :D

Vierailija
29/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:37"]

Luotettavia vuokralaisia saa vain tuttujen tai verkostojen kautta, valitettavasti..

Itse olen käyttänyt seuraavia kanavia: työpaikan sosiaalinen media (vuokralaisella on työpaikka), työntekijöiden aikuiset lapset (liian suuri häpeä pilata mamman työkaverin kämppä), sukulaiset ja heidän tuttavat jne.

[/quote] 

Noi on myös hyviä vinkkejä 

Vierailija
30/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="07.03.2015 klo 16:38"]

No kyllä tosta töihin ehtii. Voi sopia myös näytön lauantaiaamulle klo 9 niin kuin me tehtiin. Jäi kaikki ne pois, jotka oli ilmoittanut että tulee katsomaan ja sossu maksaa vuokran. Paikalle tuli vain kaksi tosi asiallista tyyppiä, molemmat olisi varmasti olleet hyviä vuokralaisia.

Niin ja asunto kannattaa olla hyvällä paikalla, hyväkuntoinen ja vuokra kohtuullinen, niin silloin on helpompi vuokrata hyvälle tyypille. Kohtuuttomalla vuokrapyynnillä saa vaan niitä huonoja, jotka haluais vuokrata näkemättä asuntoakaan :D

[/quote] 

Aamunäytöt rajaa. Tuo on kyllä todella hyvä idea. 

Vierailija
31/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakik jäi vaivaamaan ettå mistä se sossupummi tiesi että nykyinen vuokralainen ei maksa vuokraansa eikä huolehdi asunnon kunnosta..

Vierailija
32/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo hää tietää ländloordin? 

Vierailija
33/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei näillä vinkeillä onnistu niin sit ei millään

Vierailija
34/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:29"]Jo hää tietää ländloordin? 
[/quote]
Häh?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi