Neuvoja! vauva 10kk!
Miksiköhän mun pieni poika aina huutaa kun hänet laittaa selälleen? On noin viikon tehnyt jo sitä. Joinakin hetkinä on hyväntuulinen vaipanvaihdon aikana, mutta nyt se on kamalaa huutoa... ihan kuin sille sattuisi jonnekin tosi paljon. Ollaan vasta oltu vatsataudissa, mutta toi selälleen huuto alkoi ajo ennen sitä. Onko kellään kokemusta tämmöisestä?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:33"]Jos ei vaan huvita olla selällään? Mun 10kk karjuu milloin mistäkin. Kun kiellän, kun pukiessa hän kiipeää sohvalle ja lasken heti alas, kun alan pukemaan ulkovaatteita... You name it. Oma tahto.
[/quote] Ajattelin ihan samaa!
Mut miksi näin yhtäkkiä alkoi ettei huvittaisi olla selällään...? Ennen ollut iloinen ja puhelias. Nyt pää punaisena itkee ja kyyneleet vain valuu pitkin poskia.. ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:36"]
Mut miksi näin yhtäkkiä alkoi ettei huvittaisi olla selällään...? Ennen ollut iloinen ja puhelias. Nyt pää punaisena itkee ja kyyneleet vain valuu pitkin poskia.. ap
[/quote]
Öö, koska kasvavat lapset ovat sellaisia? :) Jos nukkuu yönsä hyvin, eli ei varsinaisesti kärsi selällään olemisesta, niin luultavimmin on kyse ihan klassisesta "osaan jo kääntyä tai ainakin harjoittelen kovasti, en tykkää yhtään olla selällään" - vaiheesta.
Korvat kannattaa tarkistuttaa! Korvatulehduksessa kipu ja paine tuntuu juuri selällään kaikista pahimmalta.
Sun pitää ensin kysyä että haluaako/suostuuko hän selälleen vaipanvaihdon ajaksi. Ei siis saa yhtäkkiä vaan laittaa (säikähtäähän siitä) vaan kertoa että nyt pitäisi mennä selälleen, koska... Ainakin omat lapseni ovat olleet jo hyvin pieninä tietoisia omasta kehostaan ja määräysvallastaan sen suhteen.
Nykyajan äidit!!!! (hakkaa päätä seinään) . Ei lapsilta kysellä. Te olette vanhempia, te päätätte mitä tehdään. Lapsi kokee turvattomuutta jos sille aletaan antamaan vastuuta päätöksistä jo heti vauvoista asti ... Mutta joo aiheeseen, korvatulehdus tuli mieleen minullakin .
Veikkaan autismia.
Lääkäriin ja kiiruusti, mielellään heti päivystykseen.
Jos ei vaan huvita olla selällään? Mun 10kk karjuu milloin mistäkin. Kun kiellän, kun pukiessa hän kiipeää sohvalle ja lasken heti alas, kun alan pukemaan ulkovaatteita... You name it. Oma tahto.