Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä asian hehkutusta te ette ymmärrä ollenkaan

Vierailija
04.12.2021 |

Itse kävin jääkiekko-ottelussa kerran. Kokemus oli hirveä koska sadat ihmiset huusivat joka puolella niin kovaa kuin pystyivät.
Toinen asia on elokuvissa käynti. Kotisohvalta on paljon mukavempaa katsoa elokuvaa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi

Vierailija
42/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podcastit ja äänikirjat.

En jaksa kuunnella puhetta tai keskittyä siihen tuolla lailla. Taustaäänenä jos jotain niin musiikkia minulle, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistotutkinnot.

Vierailija
44/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotuksen.

Vierailija
45/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikulttuurin

Minuakin kiinnostaisi tietää, juotko vain suomalaista kahvia ja kasviksista niitä suomalaisia? Banaanit ja pizzat jätät ostamatta?

-sivusta

Kuka niin sanoi, että monikulttuurin vastakohta olisi juuri suomalaisuus? Sulla on liian kapea käsitys asioista. Monikulttuurin vastakohta on monokultturi eli yhtenäiskulttuuri. Yhtenäiskulttuuria voi olla myös yhteen kirjaan pohjautuva kulttuuri. Sitä on esim. Raamatusta ja sen teksteistä kehkeytynyt juutalaiskristillinen kulttuuri, joka on levinnyt laajalle, lähes kaikkialle maailmaan.

-eri.

Joo, ei todellakaan tarvitse katsoa vain Suomi-leffoja, vaikka kannataisikin yhtenäiskulttuuria jonkun multikultin sijaan. Judeokristillisen yhtenäiskulttuuri piiriin lukeutuvat esim ohjaajat John Landis ja Ralph Winter ja moni muu siltä väliltä.

Vierailija
46/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymäpäivien viettoa

Vierailija
47/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea koulutus.

Vierailija
48/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu.

Vierailija
49/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikulttuurin

Minuakin kiinnostaisi tietää, juotko vain suomalaista kahvia ja kasviksista niitä suomalaisia? Banaanit ja pizzat jätät ostamatta?

-sivusta

Kuka niin sanoi, että monikulttuurin vastakohta olisi juuri suomalaisuus? Sulla on liian kapea käsitys asioista. Monikulttuurin vastakohta on monokultturi eli yhtenäiskulttuuri. Yhtenäiskulttuuria voi olla myös yhteen kirjaan pohjautuva kulttuuri. Sitä on esim. Raamatusta ja sen teksteistä kehkeytynyt juutalaiskristillinen kulttuuri, joka on levinnyt laajalle, lähes kaikkialle maailmaan.

-eri.

Joo, ei todellakaan tarvitse katsoa vain Suomi-leffoja, vaikka kannataisikin yhtenäiskulttuuria jonkun multikultin sijaan. Judeokristillisen yhtenäiskulttuuri piiriin lukeutuvat esim ohjaajat John Landis ja Ralph Winter ja moni muu siltä väliltä.

Puhumattakaan niistä lukuisista ohjaajista ja elokuvakäsikirjoittajista, jotka eivät itse välttämättä julistaudu kristityiksi, mutta jotka kuitenkin ammentavat kristillisestä kulttuuriperinnösta eli tästä juutalais-kristilisestä yhtenäiskulttuurista. Mainittakoon heistä nyt esim. katolista koulua käynyt Coppola ja Kummisetä-leffat.

Vierailija
50/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Perinteinen judeokristillinen monokulttuuri riittää minullekin vallan hyvin. Se on tarpeeksi monipuolista minulle. En kaipaa sen erikoisempaa multikultia omaan arkeeni tai naapurustooni.

Vierailija
51/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen samisteluyökkäreitä. Olen töissä vaatekaupassa, jossa on näin joulun alla kokoja samasta kuosista sekä lapsille että aikuisille. Näitä sitten ostetaan koko perheelle ja hihkutaan, että hauskaa kun on kaikille nyt samanlaiset yökkärit. En vaan ymmärrä en, mikä siinä on niin hauskaa?

Saa sitten söpöjä kuvia instaan ;)

Vierailija
52/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen samisteluyökkäreitä. Olen töissä vaatekaupassa, jossa on näin joulun alla kokoja samasta kuosista sekä lapsille että aikuisille. Näitä sitten ostetaan koko perheelle ja hihkutaan, että hauskaa kun on kaikille nyt samanlaiset yökkärit. En vaan ymmärrä en, mikä siinä on niin hauskaa?

No jos se lisää yhteenkuuluvuudentunnetta, niin mikäs siinä. Ihan söpöjä ne mini-me -lapsoset ovat. Omasta lasestani oli hauskaa, kun minulla ja hänellä oli samanlaiset verkkarit.

Vierailija
53/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen, osakkeet ja cryptoroska. Tosi tylsää hypeä.

Vierailija
54/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teatteri

Ooppera

Kalan mäti

Eläinten sisäelimet

Cheekin musiikki

saako kysyä minkä teatteriedityksen olet nähnyt?

Vierailija
55/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone, tesla, salkkarit, anna abreu, hallitus, sanna marin, jääkiekko, formulat, vappu pimiä, mikko leppilampi, suomirokkarit, popeda, idols tähdet, ttk, sontaa kaikki.

Vierailija
56/71 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teatteri

Ooppera

Kalan mäti

Eläinten sisäelimet

Cheekin musiikki

saako kysyä minkä teatteriedityksen olet nähnyt?

Tai oopperan?

Eri

Vierailija
57/71 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkapalloa. En vaan käsitä yhtään. Kaikki muu urheilu menee, mutta jalkapallo ei.

Olin itsekin tulossa kommentoimaan, että jalkapallo. Mielestäni hemmetin tylsää seurattavaa ja lisäksi typerän näköistä kun isot miehet juoksevat hehtaarin kokoisella kentällä pienen pallon perässä.

Vierailija
58/71 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisen tasa-arvon.

Vierailija
59/71 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisyys.

Lihava on aina lihava vaikka voissa paistaisi.

Vierailija
60/71 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOronarokote

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän