Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kuulu sydänääniä vko 11+4,muita?

13.09.2006 |

Joo,siis olin ekalla neuvola lääkärillä tänään,eikä löytynyt sydänääniä.Onko muilla ollut samoin ja onko kaikki ollut silti kunnossa?Ultra on ensi viikolla ja nyt alkoi kyllä vähän jännittää,että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa.Lääkäri kyllä käski olla murehtimatta ja sanoi ettei ole mitenkään tavatonta näillä viikoilla kun sikiö on niin pieni.

Mutta,mutta,silti asia jäi mietityttämään..

Olisin tosi kiitollinen jos joku viitsis vastata!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin ekaa kertaa neuvolassa rv 11+6. en päässyt minäkään silloin sydänääniä kuulemaan. yksityisellä olin ennen sitä jo käynyt ultrassa, eli olin nähnyt sykkeen. eikä neuvolatätikään ollut huolissaan. kaksi päivää neuvolan jälkeen olin kunnan tarjoamassa ultrassa ja kaikki oli hyvin.

joten omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei tarvitse huolestua.

toivottavasti tänään pääsen jo itse ne äänetkin kuulemaan.

rv 15+1

Vierailija
2/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin ensimmäisellä neuvolalääkärillä vk:lla 12+5, eikä sydänääniä saanut lääkäri kuulumaan. Sitä ennen oltiin käyty kyllä ultrassa, jossa nähtiin pikkasen sydämen lyövän. Asia jäi kuitenkin vaivaamaan, joten soitin th:lle neuvolaan ja pyysin häntä kuuntelemaan äänet ihan oman mielenrauhan vuoksi ja siellähän ne kuulu.

akk83 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolanlekuri pelotteli minut henkihieveriin, sanomalla että toivottavasti kaikki on hyvin ja toivotaan, että me tavataan vielä... Varasin kotiin päästyäni ultran yksityiseltä ja kaikki oli hyvin, sikiö vastasi viikkoja.

Tiedätkö onko kohtusi taaksepäin kallellaan, se saattaa aiheuttaa, ettei sydänäänet vielä kuulu..

onnipapunen, poika 09/05 ja masuasukki 6+1

Vierailija
4/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ei minullakaan kuulunut sydänääniä vielä noilla viikoilla neuvolan dopplerilla. Olin kuitenkin käynyt yksityisellä aikaisemmin ja kaikki oli hyvin. Np-ultrassa selvisi sitten vielä että istukka on edessä eli se myös vaikeuttaa sydänäänten kuulumista - varsinkin varmasti alkuvaiheessa. Nyt loppuraskaudessakin olen joutunut pyörimään neuvolan pöydällä kyljeltä toiselle että saataisiin paremmin äänet kuulumaan kun iso istukka tuossa edessä möllöttää.

Hyvää odotusta =)

Vierailija
5/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa, ettei välttämättä kuulu näillä viikoilla vielä ääniä, ettei tarvitse sitten pelästyä. Itselläni on äänet kuuluneet, mutta monilla jää kuulumatta. Neuvoloissa on varsin huonoja laitteita, ne toimii sitten hyvin vauvan kasvaessa, mutta alussa eivät välttämättä.

Vierailija
6/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuului sydänäänet viikolla oisko ollut 12+3,sillon istukka olikin takaseinässä.Liekö nyt sitten edessä?En ole ihan varma,mutta muistaisin jonkun lääkärin joskus sanoneen että kohtu on taaksepäin kallellaan.Oon varmaan ihan syyttä huolestunut,mutta minkäs sille teet.Koitan nyt tosiaan olla murehtimatta liikoja,ens viikolla olen sitten vähän viisaampi.

Kiitos kaikille kun viitseitte vastata ja mukavaa odotusta kaikille!:-)

Vierailija
7/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saatu heti sydänääniä kuulumaan, kovan yrityksen jälkeen kuului sitten tosi heikosti,

terveydenhoitaja sanoikin heti ennen kun aloitti kuuntelemaan, että niillä viikoilla saa niitä kuulumaan tosi harvoin.

Eli en usko että sinunkaan kannattaa murehtia asiaa, eiköhän kaikki ole silti kunnossa.

rv.35+1

Vierailija
8/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan mitään huolta.

Vierailija
9/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa juuri viime neuvolalääkärillä ei kuulunut sydänääniä, vieläkään, ja viikkoja jo pian 19! ultrassa kaik ok. Että elä panikoi!

Vierailija
10/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen lääkärineuvola (rv 13+2, ultrassa varmistettu), eikä lääkäri saanut dopplerilla kuulumaan pikkuisen sydänääniä, vaikka yritti etsiä niitä kauan aikaa. Sain sitten lähetteen Äitiyspoliklinikalle ultraan, jossa tarkistettiin tänään aamulla vauvelin vointi. No kaikki oli onneksi hyvin ja siellä masussa se meidän pieni jumppaili kovasti ja sydän sykki:)!!! Elikkäs se, että saadaanko sydänääniä dopplerilla kuulumaan, riippuu niin monesta eri asiasta (istukan ja sikiön sijainti, kohdun asento, dopplerlaite...).

Toivottavasti kaikki olisi täysin kunnossa:)!!! Yritä olla huolestumatta!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 13+3 ~ ♥ ~

Vierailija
11/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin luulet (jos siis olet laskenut kk perusteella)...

Vierailija
12/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuului neuvolassa muistaakseni vasta joskus rv 18 tienoilla. Viikoilla 11-14 yritettiin moneen otteeseen kuunnella neuvolassa, mutta kun ei saatu kuulumaan, sain lähetteen äippäpolille. Siellä lääkäri ekana kysyi " millon kuulit tämän?" ymmärsin heti, että tarkotti, että se on keskenmeno ja joutuisin kaavintaan. Mutta kun siitä ei ollu mulle kukaan kertonu eikä mitenkään todistettu, sanoin sille että " mitä? tulin, koska en oo kuullu mitään." Katto uuestaan papereita ja alko ultrata. Ja eihän sielä mitään hätää ollu!!:) Yksi elämäni helpottavimmista päivistä.:) Viikkoja oli siis 14+, kun ultrattiin.

Monesta tekijästähän se on kiinni kuuluuko.

Vielä ei kannata hätäillä!