Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kaivataan! "Erakko"elämä

Vierailija
04.12.2021 |

Haluan elää eristyksissä, näkymättömissä, erossa yhteiskunnan paineista ja vaatimuksista. Ainakin niin eristyksissä ja vapaana kuin mahdollista. Ja suomessa siis. Vinkkejä? Kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat mummonmökin jostain korvesta, kainuu, pohjois-karjala esim.

Vierailija
2/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva kuoppa ja mene sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää asua metsässä käytännössä.

Vierailija
4/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta isoon kerrostaloon. Voit asua siellä yli 10 vuotta, etkä silti tiedä kaikkia naapureitasi nimeltä. Kaupalliset palvelut silti lähellä.

Vierailija
5/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulta muuttotappiokunnasta saa ostettua 60-90 luvun omakotitalon jollain 20000€. Siellä saa olla rauhassa kun ruokakauppaan se 15 km.

Vierailija
6/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista. Ole iloinen erakkoluonne. Ei mua maailman murheet haittaa, koska ikäviä uutisia en noteeraa , vaikk kartalla olenkin normiasioista. Ulkoilen ja hoidan kuntoani kiitettävästi .

Ei todellakaan kukaan eikä mikään häiritse, eikä sen takia tarvitse mennä korpeen.

Viihdyn oikein mukavasti.

Vierailija
7/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko muutat isoon kaupunkiin mahdollisimman suureen kerrostaloon. Sellaisissa ei yleensä kukaan tunne toistaan, ja ihan rauhassa saa erakoitua ilman, että kukaan kaipaa. Toinen vaihtoehto jonnekin pikkukylän syrjäkylälle pieneen taloon, jossa naapurit ja lähikauppa on tarpeeksi kaukana.

Vierailija
8/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta isoon kerrostaloon. Voit asua siellä yli 10 vuotta, etkä silti tiedä kaikkia naapureitasi nimeltä. Kaupalliset palvelut silti lähellä.

Ei tarvitse asua isossakaan kerrostalossa.Itse asun Itä-Helsinki.Stadin asunto. Kerroksia 4/ joka kerros 4 asuntoa. .Rappuja 2. En tiedä kuin kaksi naapuriani.Niin että kohteliaasti terveihimme pihassa jos samaan aikaan liikellä,mutta en toisen kerrosta edes missä asuu..Nyky aika todella saa olla rauhassa,kun itse ei anna yhtään tilaa.Ei todella tarvitse muuttaa metsän.

Vierailija
9/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, psykiatri diagnosoi mut "eristyneeksi, skitsoloidiseksi persoonallisuudeksi", kun kerroin että viihdyn yksinäni enkä siis tapaa säännöllisesti ketään ja olen tyytyväinen niin.

Vierailija
10/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulta muuttotappiokunnasta saa ostettua 60-90 luvun omakotitalon jollain 20000€. Siellä saa olla rauhassa kun ruokakauppaan se 15 km.

Ei hitto kun houkuttelisi. Voisin elää tuilla lopun elämää.

Vierailija
11/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, psykiatri diagnosoi mut "eristyneeksi, skitsoloidiseksi persoonallisuudeksi", kun kerroin että viihdyn yksinäni enkä siis tapaa säännöllisesti ketään ja olen tyytyväinen niin.

Kannattaa varoa, koska jonain päivänä voit saada sähköä pääsi läpi tuon diagnoosin takia, etkä pysty kieltäytymään, vaikka olisit terve.

Vierailija
12/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa ei välttämättä saa asua rauhassa. Itsestä riippumattomista syistä.

Omassa talossa on taas paljon talonpitoon liittyviä töitä, ja jos tosiaan talo on korvessa, tarvii kunnon auton ja pitää reissata maalikylään.

Vierailija
13/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut pienessä kerrostalossa 10,5 vuotta, enkä tiedä ketään naapuriani nimeltä ja harvemminpa heitä näenkään. Joskus pihassa tupakalla on yksi, jota morjenstan.

Vierailija
14/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ainoa oikea ratkaisu on kansalaispalkka, ja sen voimalla asuu sitten missä haluaa. Pikkupaikkakunnat elävöityisivät kun ihmiset muuttaisivat takaisin. Ja iso osa ihmisiä haluaa kuitenkin tehdä jotain lisäduunia, kun näihin kyliin tulisi kysyntää palveluista, syntyisi myös työpaikkoja. Pienyrityttäminen pitäisi olla helppoa.

Eiku ai niin kaikkienhan kuuluu asua lähiössä miniasunnossa ja tehdä 150 tuntia paperihommia umpiotoimistossa, niinhän sen oikeesti kuuluukin mennä, mitä mä nyt taas uneksin.

Vierailija
15/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka syrjäisen talon saa ostettua edullisesti, sen pitäminen on kuitenkin kallista. Varsinkin syrjäisissä paikoissa, joissa tiettyjä kuluja ei voi jakaa naapureiden kanssa, esimerkiksi teiden auraus. Sen takia niitä taloja myydään niin halvalla kun niiden pitäminen tulee niin kalliiksi ettei kukaan halua niitä ostaa. Jos tukirahoilla haluaa erakoitua, se on järkevintä kaupungin kerrostalossa.

Vierailija
16/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen mökillä niin siellä saa aika hyvin erakoitua. Riippuu vähän kuinka hyvin naapurit ovat paikalla.

Ei tarvi mennä kauas mistään kaupungista kun löytyy hyvin eristyksissä oleva mökki. Ja oikein hyväkuntoisiakin löytyy edullisesti, jos eivät ole rannalla.

Vierailija
17/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka syrjäisen talon saa ostettua edullisesti, sen pitäminen on kuitenkin kallista. Varsinkin syrjäisissä paikoissa, joissa tiettyjä kuluja ei voi jakaa naapureiden kanssa, esimerkiksi teiden auraus. Sen takia niitä taloja myydään niin halvalla kun niiden pitäminen tulee niin kalliiksi ettei kukaan halua niitä ostaa. Jos tukirahoilla haluaa erakoitua, se on järkevintä kaupungin kerrostalossa.

En tajua, ei se joku parinsadan kiinteistövero ja parinkympin aurausmaksu mielestäni ole paljon vuodessa. Jos saa veden kaivosta ja lämmittää talon omilla puilla, niin lihasvoimaa siinä kuluu, ei rahaa.

Vierailija
18/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mäkin olen sitten vissiin skitsoloidi kun viihdyn viikkoja yksin mökillä.

Lääkärit on tolloja.

Vierailija
19/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen mökillä niin siellä saa aika hyvin erakoitua. Riippuu vähän kuinka hyvin naapurit ovat paikalla.

Ei tarvi mennä kauas mistään kaupungista kun löytyy hyvin eristyksissä oleva mökki. Ja oikein hyväkuntoisiakin löytyy edullisesti, jos eivät ole rannalla.

Eikös hinnat ole olleet taas nousussa kun korona aiheutti mökkibuumin? En ole tosin seurannut hintoja, mutta koska talot ja mökit ovat menneet paremmin kaupaksi etätöiden aikana, luulisi sen näkyvän myös hintojen nousuna.

Vierailija
20/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mäkin olen sitten vissiin skitsoloidi kun viihdyn viikkoja yksin mökillä.

Lääkärit on tolloja.

Heh, joo vähän turhan dramaattiselta omaan korvaanki kuulosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi