Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epämääräistä kipuilua rintojen sivuilla

Vierailija
06.03.2015 |

Niin, otsikossahan tuo oireilu jo tulikin, pitäisiköhän hakeutua lääkäriin, voisiko kieliä syövästä vaikkei mitään patteja tms olekaan? Olen 38 vuotias eikä mammografiaa ole ikinä tehty. Silloin tällöin sattuu, just nyt tohon oikean rinnan lateraalisivulle, välillä vasemmallekin, aina se ulkosyrjä oireilee. Vai voisiko syynä olla liivien kaarituet? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:30"]

Olen ollut mammografiassa kun tissejä vihloi tai lähinnä vasenta rintaa. Ei ollut mitään ja se lekuri sanoi, että tissikipu aika yleistä ilman että sen aiheuttajaa tiedetään ja myö sellainen toispuoleinen kipu myös. Kai se syödäkin käsittääkseni joskus myös oireilee kivulla, mutta yleensä kai kivuttomalla parilla.

[/quote]

Samoin, menin minäkin mammografiaan, kesti pahimmillaan kuukausia putkeen ja vasen rinta myös. Eipä onneksi mitään löytynyt. Kaipa se pelkokin sai kivun tuntumaan vielä kovemmalta, kummasti helpotti heti, kun syy oli selvinnyt. 

t. 4

Vierailija
2/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ja lisäksi tunsin epämääräisen kyhmynkin vas. rinnassa. 
Pääsin mammografiaan ja ultraan ja lääkäri totesi vain mastopatiaa, ei ollut tarvetta edes näytteeseen. Tämä voi kuulemma aiheuttaa kipujakin. 
Mutta mielenkiintoista tietää, että toi bruksismikin voi aiheuttaa. Mulla on sitäkin ja käytän hammaskiskoa. Muutenkin usein yläkroppa jumissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11 lisää vielä, että ap:nä kävisin kyllä varmuuden vuoksi lääkärissä. 

Vierailija
4/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kipua aina vain vasemman rinnan ulkoreunassa. On aika yleistä. Hormoneja olen kuullut sanottavan syyksi, mutta mikä tarkalleen aiheuttaa kivun? Epäilen, että aiheuttaja voi olla myös kaarituet tai deodorantti.  

Vierailija
5/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

No kiva tietää että "muillakin" vastaavaa on. 

Ehkäpä unohdan vaan nyt koko jutun

:)

ap

Vierailija
6/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjännitys myös. Minulla vaikea bruksismi ja aiheuttaa kipuja koko yläkroppaan, usein vaan toisen puolen rinnan juuri ulkosyrjään. Vaikea uskoa, mutta näin.

Vierailija
7/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:21"]Minulla on kipua aina vain vasemman rinnan ulkoreunassa. On aika yleistä. Hormoneja olen kuullut sanottavan syyksi, mutta mikä tarkalleen aiheuttaa kivun? Epäilen, että aiheuttaja voi olla myös kaarituet tai deodorantti.  
[/quote]

Niin ja ne antiperspiranttien kemikaalit aiheuttaa syöpää

Vierailija
8/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy mennä mammorafiaan, tuli jo kutsu viime vuoden puolella. Ei joutais vielä kuolemaan. 

Vierailija
9/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kipuilua myös usein ja niin kovaa että kävin lääkärissäkin siitä pariin otteeseen (kipu välillä niin kovaa että itku meinasi tulla ja en ees pienistä itke)...eipä sieltä ikinä mitään löytynyt. Kivut loppui kun kuukautisetkin loppui eli hirmonaalista oli. Useimmiten sitä oli kierron puolivälissä ja sitten menkkoja ennen. (alkoi n 40vuotiaana ja loppui 53).

Vierailija
10/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mammografiassa kun tissejä vihloi tai lähinnä vasenta rintaa. Ei ollut mitään ja se lekuri sanoi, että tissikipu aika yleistä ilman että sen aiheuttajaa tiedetään ja myö sellainen toispuoleinen kipu myös. Kai se syödäkin käsittääkseni joskus myös oireilee kivulla, mutta yleensä kai kivuttomalla parilla.

Vierailija
11/11 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:29"]

Itsellä oli kipuilua myös usein ja niin kovaa että kävin lääkärissäkin siitä pariin otteeseen (kipu välillä niin kovaa että itku meinasi tulla ja en ees pienistä itke)...eipä sieltä ikinä mitään löytynyt. Kivut loppui kun kuukautisetkin loppui eli hirmonaalista oli. Useimmiten sitä oli kierron puolivälissä ja sitten menkkoja ennen. (alkoi n 40vuotiaana ja loppui 53).

Toi hirmonaalinen tarkoittaa että hirvittävän hormonaalinen ;)   No joo, oikeesti kirjainvirhe.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi