Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita joiden on "pakko" jatkaa avioliittoa koska ei avioehtoa?

Vierailija
04.12.2021 |

Minulla on. Haluan olla kyllä mieheni kanssa, ollaan oltu yhdessä jo pian 18v. Mutta ajoittain väkivaltaisuus ja alkoholismi ovat asioita mitkä pelottavat. Mutta erota en voi koska asunto minun nimissäni ja olen saanut pienen perinnön jota pikkuhiljaa kasvatan säästöillä. Onneksi siinä vanhemmaltani testamentissä maininta ettei aviopuolisolla okeutta siihen. Mutta tuo summa toki kasvaa koko ajan omilla säästöilläni. Olin niin tyhmä aikoinaan naimisiin mennessä että en tajunnut kuinka tärkeä avioehto olisi. Tosin olisin varmasti loppuelämän yksin mikäli eroaisin joten en senkään takia halua erota. Mutta surkea elämä edessä, ei voi muuta sanoa. :( n38

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa mutta omapa on elämäsi jos rahan takia tuollaista elämää haluat sietää.

Vierailija
2/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä suostut siihen että olet antanut aviopuolison muuttaa omistamaasi asuntoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa mutta omapa on elämäsi jos rahan takia tuollaista elämää haluat sietää.

No velaton koti ja säästöt ovat nykyään tässä epävakaassa maailmassa aika iso asia. ap

Vierailija
4/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä suostut siihen että olet antanut aviopuolison muuttaa omistamaasi asuntoon?

No eipä tätäkään ajatellut silloin 18v sitten kun yhteen haluttiin muuttaa. Itse ostin asunnon ja mies muutti tottakai myös saman katon alle. ap

Vierailija
5/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta yksin voisit elää pienemmässä ja halvemmassa kämpässä sekä säästää rahaa. Oma on valintasi, jos haluat elää huonossa liitossa vain rahan takia. Raha-asiat on aina jotenkin järjestettävissä.

Vierailija
6/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi . Väkivaltaisuus. Pelottaa. Mutta avioehto puuttuu.

Vierailija
7/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä perinnössä ei ole lauseketta, että avioehto ei koske sen tuottoa tai sijaan hankittua omaisuutta, niin sorry vaan, säästät koko ajan miehellesi!

Vierailija
8/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää se avioehto nyt. Kyllä mies sen kännipäissään allekirjoittaa niin ettei huomaakaan.

Vierailija
9/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tätäkään ajatellut silloin 18v sitten kun yhteen haluttiin muuttaa. Itse ostin asunnon ja mies muutti tottakai myös saman katon alle. ap

Sulla on ollut oma asunto jo 18 vuotiaana mutta se ei kuulu siihen perintöön johon puolisolla ei ole oikeutta. Mielenkiintoista. Mutta eipä voi sanoa kuin että tyhmyydestä yleensä kärsii eniten itse.

Vierailija
10/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta yksin voisit elää pienemmässä ja halvemmassa kämpässä sekä säästää rahaa. Oma on valintasi, jos haluat elää huonossa liitossa vain rahan takia. Raha-asiat on aina jotenkin järjestettävissä.

Ei tämän halvemmalla asu missään, edes yksin. Asunto on velaton ja asumiskulut minun osaltani nyt n.250e/kk, tuo on todella vähän pk-seudun lähellä. Tiedän olevani pinnallinen mutta kärsin sitten tässä liitossa ennemmin kuin yksin täysin köyhänä jossain vuokrakämpässä. Se olisi vielä kamalampaa.

Vierailija
11/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siinä perinnössä ei ole lauseketta, että avioehto ei koske sen tuottoa tai sijaan hankittua omaisuutta, niin sorry vaan, säästät koko ajan miehellesi!

Tämä kyllä lukee. Eli jos/kun tuo perintönä saama summa kasvaa säästöillä tai jos sijoitan sen, aviopuolisolla ei ole oikeutta myöskään tämän pesämunan aikaansaamaan tuottoon?

Vierailija
12/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ollut oma asunto jo 18 vuotiaana mutta se ei kuulu siihen perintöön johon puolisolla ei ole oikeutta. Mielenkiintoista. Mutta eipä voi sanoa kuin että tyhmyydestä yleensä kärsii eniten itse.

Ei kuulu, ostin tämän asunnon nuorena, olin silloin 20v. Ihan lainaa otin joka nyt maksettu pois. Myöhemmin sitten olen saanut pienen perinnön.

Vierailija
13/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu, ostin tämän asunnon nuorena, olin silloin 20v. Ihan lainaa otin joka nyt maksettu pois. Myöhemmin sitten olen saanut pienen perinnön.

Ehkä siltä puolisolta joka muutti 18 vuotiaana asuntoosi joka ostit parikymppisenä olisi kannattanut vaatia osallistumista tuohon lainanhoitoon/asumiskuluihin. Mutta tyhmästä päästä kärsii kyllä koko kroppa.

Vierailija
14/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on tärkempää..

Nykyiset rahat vai turvallinen UUSI elämä pienemmällä rahamäärällä?

Tällä hetkellä säästät kokoajan myös miehellesi ja jos joskus tilanne menee niin pahaksi, että on pakko erota niin menetät vain enemmän rahaa. 

Heitä kolikkoa jos et osaa päättää. Itse osaisin. En katselisi humalaista väkivaltaista ukkoa.

Vierailija
15/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kiire teillä oli 18 vuotiaina solmia avioliitto. Mä olen ensin ostanut puolison kanssa asunnon ja muuta omaisuutta ja vasta myöhemmin mentiin naimisiin.

Vierailija
16/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea vai etkö vain ymmärrä lukemaasi? "No eipä tätäkään ajatellut silloin 18v sitten kun yhteen haluttiin muuttaa".

Tuossa ei sanota millään lailla että aloittaja muutti yhteen miehensä kanssa 18-vuotiaana, vaan 18 vuotta sitten!

Vierailija
17/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi sitten ole 18 vuoden aikana saanut säästettyä mitään, vaikka hänellä ei ole ollut juuri asumiskustannuksia? Tuskin hän on osallistunut omaisuutesi kartuttamiseen maksamalla lainaasi.

Vierailija
18/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea vai etkö vain ymmärrä lukemaasi? "No eipä tätäkään ajatellut silloin 18v sitten kun yhteen haluttiin muuttaa".

Tuossa ei sanota millään lailla että aloittaja muutti yhteen miehensä kanssa 18-vuotiaana, vaan 18 vuotta sitten!

No enpä tiedä onko sillä mitään väliä jos on yhtä ilmoitti 20 kuin 18 vuotiaana ja vielä idiootimpi 38 vuotiaana. Uskottava juttu ei ole jokatapauksessa.

Vierailija
19/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehesi sitten ole 18 vuoden aikana saanut säästettyä mitään, vaikka hänellä ei ole ollut juuri asumiskustannuksia? Tuskin hän on osallistunut omaisuutesi kartuttamiseen maksamalla lainaasi.

On kyllä maksanut puolet kaikesta aina, myös lainanlyhennystä. Eipä ole saanut säästettyä mitään, kaiken on tuhlannut, myös perintönsä. Eli sinänsä joo, hän on maksanut asuntolainaakin. ap

Vierailija
20/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule,tämmösen löysin,otappa selvää:https://www.minilex.fi/a/avioehto-naimisissa-ollessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan