Maailma taantuu: koulutus, rakentaminen, terveydenhoito jne.
Kaikessa on viime aikoina otettu takapakkia. PISA tulokset, monet uudiskohteet täynnä vesivahinkoja, väärin kytkettyjä sähköjä ja täysin huolimattomasti tehtyä rakentelua, Suomessa on n.50 ihmistä tehohoidossa ja koko maan terveydenhoito on kaaoksessa ja kriisissä, en halua edes ajatella jos olisi tapahtunut jokin suuronnettomuus. Kriisin juuret ovat kyllä ajassa kauan ennen koko koronaa. Taksia ei tänä pikkujoulukautena välttämättä uskalla ottaa, kun sekin ala on muuttunut villiksi länneksi. Monissa kaupoissa nykyään myyjät ja asiakaspalvelijat eivät tiedä tuotteista eikä mistään enää mitään, hyvä jos osaavat sanoa asiakkaalle ”hei” ja ”kiitos”. Kaikki on ulkoistettu, moni ei varsinaisesti ole missään töissä, vaikka on töissä. Kukaan ei enää välitä mistään.
Joka paikassa tuntuu olevan hälläväliä asenteella porukkaa töissä, jotka tekee hommat miten heitä sattuu huvittamaan, jos sattuu huvittamaan. En tiedä milloin tämmöisestä on tullut hyväksyttävää. Joskus kehuttiin, miten kunnolla Suomessa tehdään asiat ja oli jopa kunnia-asia onnistua työssään ja olla hyvä siinä mitä tekee. Kyllähän sellaisiakin ihmisiä yhä on, mutta monista paikoista heidät savustetaan ulos ja osa uupuu ja musertuu mahdottoman työtaakan ja huonon johtamisen alle.
Kommentit (62)
Näköjään ihmisarvo ja ihmisoikeudet on seuraava asia missä otetaan iso askel taaksepäin.
Neuvostoliitto 2.0, eli Euvostoliitto. Siellä oli juuri tällaista, jos olette tarpeeksi vanhoja niin muistatte. Bolshevikkivallankumouksen jälkeen tuli neuvostoliitto.
Kaikki on nykyään ihan järkyttävää laadutonta roskaa laitteista vaatteisiin. Sitten kehdataan puhua ekologisuudesta ja ympäristöstä.
Se johtuu tasan tarkkaan siitä, että T Y H M I L L E on annettu valta.
Ympäristö ei kiinnosta vittuakaan niitä, jotka ovat vallassa. Ympäristö oltaisiin voitu korjata jo 30v sitten. Tämä on puhdas fakta ja olen ollut sitä todistamassa. Vituttaa tämä paska maailma. Te itse katsoitte sitä sivusta.
Maailma on jo valmis, ei se sen ihmeellisempää ole. Ihmiskunta on aina ennenkin kehittynyt, kukoistanut ja lopulta tuhoutunut. Raamatussakin sanotaan, että kaikki mitä tulee ihmiskunnalle tapahtumaan on tapahtunut aiemminkin, ei ole mitään uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu tasan tarkkaan siitä, että T Y H M I L L E on annettu valta.
Tältähän se valitettavasti alkaa vaikuttaa. Tyhmille ja ahneille, jotka eivät osaa ajatella asioiden seurauksia ja jotka ajavat vain omaa lyhytnäköistä etua.
Vierailija kirjoitti:
Ympäristö ei kiinnosta vittuakaan niitä, jotka ovat vallassa. Ympäristö oltaisiin voitu korjata jo 30v sitten. Tämä on puhdas fakta ja olen ollut sitä todistamassa. Vituttaa tämä paska maailma. Te itse katsoitte sitä sivusta.
Tämä! Miten esim 50-luvulla osattiin tehdä laitteita jotka toimivat yhä tänä päivänä, mutta nykyään et välttämättä edes rahalla saa laitetta joka toimisi moitteettomasti +5 vuotta?
Miten resurssipula kertoisi siitä että asioita ei tehtäisi kunnolla.
Terveydenhuollon resursseja tarvitaan vähemmän jos ihmiset itse ottaisivat vastuun itsestään. Samoin on koulutuksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on jo valmis, ei se sen ihmeellisempää ole. Ihmiskunta on aina ennenkin kehittynyt, kukoistanut ja lopulta tuhoutunut. Raamatussakin sanotaan, että kaikki mitä tulee ihmiskunnalle tapahtumaan on tapahtunut aiemminkin, ei ole mitään uutta auringon alla.
Ehkä olet oikeassa ja edistys on vain illuusio. Ihmiskunta on kykenemätön oppimaan virheistään tai menneisyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollon resursseja tarvitaan vähemmän jos ihmiset itse ottaisivat vastuun itsestään. Samoin on koulutuksen suhteen.
Eihän tämäkään kaikkea selitä. Miten ennen oli varaa antaa ihmisille kunnolliset työsopimukset ja maksaa palkkaa? Pitää kouluissa luokkakoot maltillisina?
Kertokaa miki tällaista on suunniteltu ja miksi annetaan näin tapahtua
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaisi tietää. Itse epäilen että kaikki vajoaa kaaokseen, koska ihmiset eivät enää osaa pitää yhtä eikä tekoja ohjaa arvot ja periaatteet, vaan lyhytnäköinen itsekkyys, jopa sadismi, pahansuopuus ja laiskuus.
Syntyvyys laskee monin paikoin. Maissa, joissa vielä 70-luvulla pyöräytettiin kuusi muksua per nainen, tehdään nykyään enää vain reilut kaksi. Tätä en pidä takapakkina ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaisi tietää. Itse epäilen että kaikki vajoaa kaaokseen, koska ihmiset eivät enää osaa pitää yhtä eikä tekoja ohjaa arvot ja periaatteet, vaan lyhytnäköinen itsekkyys, jopa sadismi, pahansuopuus ja laiskuus.
Ainahan se on noin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys laskee monin paikoin. Maissa, joissa vielä 70-luvulla pyöräytettiin kuusi muksua per nainen, tehdään nykyään enää vain reilut kaksi. Tätä en pidä takapakkina ollenkaan.
Loogisesti ajateltuna, jos lapsia on vähemmän, pitäisi nykyään olla enemmän resursseja per lapsi ja luokkakokojen pienempiä. Mutta asiahan on päinvastoin.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollon resursseja tarvitaan vähemmän jos ihmiset itse ottaisivat vastuun itsestään. Samoin on koulutuksen suhteen.Eihän tämäkään kaikkea selitä. Miten ennen oli varaa antaa ihmisille kunnolliset työsopimukset ja maksaa palkkaa? Pitää kouluissa luokkakoot maltillisina?
Resursseja niin sairaaloissa kuin kouluissa oli ennen huomattavasti vähemmän. Sairaalassa osastot isoja ja yhdellä hoitajalla paljon potilaita. Oli toki niitä paikkoja kaiken kaikkiaan lukumääräisesti vähemmän. Ryhmäkoot kouluissa oli nykyistä isompia. Ihmiset on vaan tulleet nykyisin vaativammiksi kaikkea muuta paitsi itseään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se on noin ollut.
Ei se tee siitä yhtään hyväksyttävämpää. Kodit rakennetaan päin honkia, työt on epämääräisiä nollasopimuksia ja vuokratöitä, lapset ei enää opi koulussa mitään. Kaupassa myytävä tavara on kehitysmaissa ja Kiinassa valmistettua roskaa. Ja tämä on muka edistystä.
Tämä tehdään aivan tahallaan.
Itse näen nyt selkeästi että tätä kriisiä suunniteltiin kauan aikaa sitten.
2016 huomasin että suunnitelmat olivat jo käynnissä.