Hei me huonosti pukeutuvat suomalaiset, epämuodikkain kovassa käytössä oleva vaatteesi?
Mulla ehkä yli 10 vuotta vanhat henkselitoppahousut tai mustat pitkävartiset Kontion kumisaappaat, kumpikohan näistä olisi? Toki käyttö kelin mukaan, mutta käytössä on silloin kun on tarvetta.
Kommentit (9)
Valtavan kokoinen, polviin asti ulottuva pörröponchohupparimekko. Säästän lämmityskuluissa pitämällä lämpötilan 15 asteessa, mutta ei tätä ulkomaailmalle sovi näyttää. Roskat ehkä kehtaa viedä tuo päällä joskus iltayhdentoista jälkeen yön pimeydessä.
Kodin ulkopuolisessa käytössä oleva epämuodikkain muotirikos on kyllä harmaantuneet ja kauhtuneet vanhat pikkarit. Joskus ostettu iloisen värisinä ja napakkoina. Nyt monen vuoden ja tuhannen pyykkikerran jälkeen väri on lähinnä kalman tummansiniharmaan sekainen, alkuväristä riippumatta. Bonuksena jos reikiä (nuo lähtevät vikan käytön jälkeen roskiin). Joskus tulee mieleen että onnettomuuteen joutuessa olisi ensihoitajilla kyllä katsomista, toki vaatteet olisivat tuossa ehkä pienin ongelmista.
Arvelen, että housuni ovat kaikkein epämuodikkainta. Ne ovat mustat, pitkät, suorat, kapeahkot ja jotain elastaanilla maustettua superpolyesteria eli muovia, joka ei kulu millään - kaikki muut vaatteeni ovat luonnonkuituja. Niissä on vyötäröresori, joka ei koskaan näy mihinkään, mutta jos näkyisi, syöksyisin oikopäätä mummokerhoon. Pidän näitä housuja käytännössä kaikkialla, koska ne ovat erittäin mukavat ja helppohoitoiset: ne voi kiskaista ylös ja alas noin vain, eikä niitä tarvitse silittää.
Ostin nämä housut viitisentoista vuotta sitten eräästä tehtaanmyymälästä; muistaakseni nämä ovat Nanson eläkeläismallistosta. Ostin saman tien neljät, koska harvoin löytää 180-senttiselle pitkäkoivelle riittävän pitkiä pöksyjä. Nämä eivät lopu kesken. :)
Oliskohan tämä jättipontso, jonka kudoin 20v sitten? Villasukat on kai aika trendikkäät nykyään? Entä villasäärystimet?
Virttyneitä collegehousuja on parit, molempiin on koira nakertanut jossain vaiheessa reikiä.
Heitän vaatteen pois vasta, kun se on todellakin rikki ja käyttökelvoton (esimerkiksi vetoketju repeää ja vaate on ommeltu siten, ettei sitä vetskaria pysty vaihtamaan). Yöpaitani alkaa olla tätä luokkaa, olen siitä pari isoa reikää jo korjannut, mutta koiranpentu oli järsinyt selkään reikää... No ei sitä tän pontson alta näy.
Eikö teille tule väsynyt ja nuhjuinen olo noissa reikäisissä retkuissa?
Kirpparilta ostettu Joutsenen miestentakki, olen siis nainen. Hihat ovat kaksinkertaiset käsivarsiini nähden. Ehkä jostain 1990-luvulta. Pirun lämmin!
5 kokoa liian suuret kulahtaneet miesten collegehousut.
Kanttihousut, lakeerikengät, valkoinen paita ja mustat liivit. Lisäksi lierihattu.
UGGit. Ostin ne lukion kakkosluokalla 2009 ja ne on yhä käytössä ja melkein uudenveroisessa kunnossa. Parhaiten käytetyt 200e ikinä!
Onhan ne ihan silmiäsärkevän rumat :D Mutta muilla kengillä en pärjää kovissa pakkasissa.
Mulla kirjava yli 20 v vanha kevyttoppatakki ja taatusti jo pois muodista. Olen käyttänyt sitä mökkihommissa
mutta jotenkin se aina tulee puettua kauppareissuille ja lenkille. Ehjä kun on ja mukava päällä!