Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa näitä seksikipuja !

Vierailija
06.03.2015 |

Yhtenä päivänä kun tuntuu hyvälle ja pystyn olla jopa päällä niin seuraavana päivänä ei varsinkaan päällä oleminen tule kysymykseenkään.. Sattuu noihin luihin/niiden lähelle emättimen ympärillä ja alavatsalle tulee älytön paine joka kestää vielä minuutteja vaikka lopettaisi. Tämä paine ei siis tunnu muutenkuin jos olen päällä. Ei ole ikinä ennen ollut mitään seksikipuja ja tänä vuonna on alkanut älyttömät kivut. Tammikuussa oli viikon putkeen niin kipeä ettei voinut sormella koskea edes ja seksin aikana tuntui kovia kipeitä viiltoja emättimen seinissä joten seksikään ei todellakaan onnistunut. Seuraavassa kuussa oli taas viikon kipeä. Ei liity mitenkään edes ovulaatioon koska viimekerralla kivut alkoivat pari päivää kuukautisten jälkeen ja tammikuussa viikko kuukautisten jälkeen, eli kivut tulevat milloin mitenkin. Pillerit lopetin loppuvuodesta mutta eihän nämä kivut voi mitenkään siitä johtua ?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/vulvodynia_on_arka_paikka Mutta jos mulla ei juuri tuolloin tutkimuksessa ole kipuja niin miten se selvitetään? [quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 08:52"]Kuulostaa vulvodynialta. Älä ainakaan alota pillereitä uudestaan sillä se usein pahentaa oireita.
Mä käyn tällä hetkellä vulvodynian takia fysioterapiassa ja jos 3kk päästä olo ei ole helpottunut niin leikkaukseen. Olen kärsinyt tästä 4 vuotta ja vasta pari kuukautta sitten sain diagnoosin kun päädyin osaavan gynen vastaanotolle. Gyne jonka luona kävin aiemmin ei koskaan keksinyt syytä kivuille.
[/quote]

Mutta olen syönyt pillereitä kai 15vuotiaasta asti. Pillerit lopetin viimevuoden lopussa ja seksikivut alkoivat tänävuonna. Klamydian sairastin pari vuotta sitten, ja sen jälkeen joskus alkoivat erilaiset toispuoleiset alavatsakivut, kivut rakon kohdalla jne. Tammikuussa kun oli noita yhdyntäkipuja niin oli myös vaikeuksia virtsata. Kävin talvella papassa ja gyne ei nähnyt mitään erikoista. Kävin hetki sitten uudestaan juuri kipujen aikaan ja lääkäri huomasi vain hiivan, sekä ihooli kuulemma todella röpelöinen emättimen suulta. Ap
[/quote]
Okei! Mä oon myös syönyt pillereitä 16-vuotiaasta ja oireet alkoivat 18-vuotiaana pahan hiivatulehduskierteen jälkeen. Virtsausongelmia on mullakin aina kivuliaan yhdynnän jälkeen.
Kuulostaa tutulta tuo, ettei gyne huomaa muuta kuin hiivan. Mulla on myös jatkuvasti päällä hiivatulehdus joka tavallaan ylläpitää vulvodyniaa. Kannattaa kokeilla vähentää sokeria ja jos sait gyneltä reseptiä joihinkin hiivalääkkeisiin niin kannattaa ehdottomasti ottaa.
Jos asut pk-seudulla tai lähistöllä, niin suosittelen varaamaan ajan Jorma Paavolalle joka on erikoistunut vulvodyniaan. Monet gynet ei osaa diagnosoida sitä ja ei kannatta odottaa kovin kauaa koska paraneminen on nopeampaa ja todennäköisempää jos hoidon aloittaa pikaisesti!
[/quote]

Vierailija
22/27 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:27"]http://m.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/vulvodynia_on_arka_paikka Mutta jos mulla ei juuri tuolloin tutkimuksessa ole kipuja niin miten se selvitetään? [quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 08:52"]Kuulostaa vulvodynialta. Älä ainakaan alota pillereitä uudestaan sillä se usein pahentaa oireita.
Mä käyn tällä hetkellä vulvodynian takia fysioterapiassa ja jos 3kk päästä olo ei ole helpottunut niin leikkaukseen. Olen kärsinyt tästä 4 vuotta ja vasta pari kuukautta sitten sain diagnoosin kun päädyin osaavan gynen vastaanotolle. Gyne jonka luona kävin aiemmin ei koskaan keksinyt syytä kivuille.
[/quote]

Mutta olen syönyt pillereitä kai 15vuotiaasta asti. Pillerit lopetin viimevuoden lopussa ja seksikivut alkoivat tänävuonna. Klamydian sairastin pari vuotta sitten, ja sen jälkeen joskus alkoivat erilaiset toispuoleiset alavatsakivut, kivut rakon kohdalla jne. Tammikuussa kun oli noita yhdyntäkipuja niin oli myös vaikeuksia virtsata. Kävin talvella papassa ja gyne ei nähnyt mitään erikoista. Kävin hetki sitten uudestaan juuri kipujen aikaan ja lääkäri huomasi vain hiivan, sekä ihooli kuulemma todella röpelöinen emättimen suulta. Ap
[/quote]
Okei! Mä oon myös syönyt pillereitä 16-vuotiaasta ja oireet alkoivat 18-vuotiaana pahan hiivatulehduskierteen jälkeen. Virtsausongelmia on mullakin aina kivuliaan yhdynnän jälkeen.
Kuulostaa tutulta tuo, ettei gyne huomaa muuta kuin hiivan. Mulla on myös jatkuvasti päällä hiivatulehdus joka tavallaan ylläpitää vulvodyniaa. Kannattaa kokeilla vähentää sokeria ja jos sait gyneltä reseptiä joihinkin hiivalääkkeisiin niin kannattaa ehdottomasti ottaa.
Jos asut pk-seudulla tai lähistöllä, niin suosittelen varaamaan ajan Jorma Paavolalle joka on erikoistunut vulvodyniaan. Monet gynet ei osaa diagnosoida sitä ja ei kannatta odottaa kovin kauaa koska paraneminen on nopeampaa ja todennäköisempää jos hoidon aloittaa pikaisesti!
[/quote]
[/quote]
Ei tarvitse olla pahoja kipuja juuri sillä hetkellä. Se gyne tietää ne kipupisteet ja niitä painamalla ja lantiopohjan lihaksia tunnustelemalla selvittää onko kyseessä vulvodynia. Ja tietysti kyselemällä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vulvodynia tulee siitä, jos mies vain runkkaa itsensä feministiin. Sen olen täällä oppinut.

Vierailija
24/27 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla endometrioosi myös.

Vierailija
25/27 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 11:23"]Voi olla endometrioosi myös.
[/quote]

Joku jo ehdottikin sitä ja vastasin siihen kommenttiin ylempänä :) ap

Vierailija
26/27 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vulvodyniaa hoidetaan fysiossa?

Vierailija
27/27 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:06"]Miten vulvodyniaa hoidetaan fysiossa?
[/quote]

Samaa mietin :D ainakin lantiopohjalihaksia harjoitetaan kai.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi