Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kummilapselle ristiäislahjaksi?

Vierailija
06.03.2015 |

Elikkä kertokaa mitä olette hommannut kummilapsellenne ristiäislahjaksi, onko ollut ero lahjassa jos ollut poika esim. Itse en vielä tiedä kumpi tulossa ja ensimmäinen kummilapsi kyseessä, eikä mitään hajua mitä tapana antaa ristiäispäiväna muistoksi lapselle. Ja tietenkin jotain haluan antaa, kun oon ylpeä tuleva kummitäti!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vanhemmilta. Sylikummin on usein tapana ollut antaa perinteinen kummilusikka tai valokuvakehys.

Vierailija
2/8 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on annettu valokuvakehys (tina, kristalli tai hopea). Joskus kummilusikka ja sen jälkeen kerätty tiettyä hopealusikkasarjaa aina lusikka vuodessa. Viimeksi hankittiin kynttilänjalat. Kummilapsia on tosi monta, ja aina on haluttu antaa perinteisiä ja pysyvän arvokkaita lahjoja. Myös vauvakirjat, albumit ja tinaiset soittorasiat tai lippaat on kivoja. Omat lapsemme on saaneet näitä kaikkia mainittuja, myös koruja ja vaatteitakin. Tärkeintä on, että lahja on antajansa näköinen ja lämmöllä valittu. Ainahan voi myös vanhemmilta kysyä esim. vaihtoehtojen kera mielipidettä. Jotkut kummit alkaa säästää rahaa lapsen tilille pieniä summia kerrallaan. Onnea tulevasta kummiudesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin kummipojalle hopeisen valokuvakehyksen kaiverruksilla ja toinen kummi antoi kummilusikan. :)

Vierailija
4/8 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyttö, niin suosittelen sellaisia kastehelmiä. Oman kummityttöni äiti on pitänyt niiatä hirveästi, ja niihin saa mukana lisäpalan, jolla helmiä voi jatkaa ja ilmeisesti pitäisi pystyä pitämään esim käsikoruna rippijuhlissaan tai häissään. Aika kiva idea mielestäni :D

Vierailija
5/8 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse annoin kummilahjaksi tytölle hopeisen korupuun jossa luki Nomen est omen. Eli nimi on enne :) minusta tämä on ihan oman maun mukaan - koru, lipas, lusikka, laatta, lautanen, kehys.. 

Vierailija
6/8 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sylikummina annoin kasteristin (olemme ortodokseja). Tätä lapsen äiti toivoi ja tätä olin ajatellutkin. :)

Vierailija
7/8 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon antanut perinteistä pikkusormuksia tytöille :) nyt on tulossa poika kummilapseksi niin ostettiin miehen kanssa Topeliuksen lukemisia lapsille kirja, ajatuksena oli että se toivottavasti säilyy pojalla aikuisuuteen asti ja mahdollisille omille lapsille :)

Vierailija
8/8 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 02:25"]

Kysy vanhemmilta. Sylikummin on usein tapana ollut antaa perinteinen kummilusikka tai valokuvakehys.

[/quote]

Meillä meinasi pappi kiivastua kun puhuttiin sylikummista. Kaikki kummit ovat samanarvoisia kummeja ja lasta voi pitää toimituksessa sylissään kumminsijaan myös vanhemmat tai isovanhemmat, ei välttämättä kukaan kummeista.

Jos nyt saisin vauvan, en ensinnäkään liittäisi häntä seurakuntaan, vaan antaisin itse päättää seurakunnan jäsenyydestään sitten joskus rippikouluiässä kun hänellä on siihen jotain edellytyksiä. Nuorena sitä tekee niin kuin muut odottaa.