Kun vieraat kutsuvat vieraita
Ärsyttää! "Ei kai haittaa, että pyysin xxxx, yyyy ja zzzzzz tänne? Argh!!!!!
Paha tuossa vaiheessa enää sanoa, että joo haittaa ja en halua tänne ketään, kun ovikello jo soi.
Kommentit (18)
Olisin niin mulkero että nakkaisin koko sakin pihalle.
Meille saa kyllä kaikki tulla. Jos en halua vieraita en päästä sitä ensimmäistäkään.
Mulle on tehty tuota muutaman kerran. Ja kyl mulla on ollu pokkaa sanoa, et ei onnistu. Etenkin jos kyseessä on mulle vieraita ihmisiä. Kotiini en päästä ketään ventovierasta, en vaikka miten olis kaverin hyvä kaveri. Ihan sama. Mun koti on mun koti. Eikä tänne ole asiaa ihmisillä joita en tänne halua.
Jos se ei jollekulle sovi, niin ongelma ei ole mun.
Paras oli, kun yksi entinen muualla asuva työkaveri otti yhteyttä ja kysyi, että pääsisikö muutamaksi yöksi kotiini majoitukseen.
Eipä siinä mitä, mutta mukanaan olisi tullut myös joku vuosien takainen vaihto-oppilasystävänsä, jota ei itsekään ollut nähnyt yli kymmeneen vuoteen.
Laitoin saman tien hänelle linkkejä pääkaupunkiseudun hotelleihin. Tosiaan ei kiinnosta majoittaa itse itseään kutsuvia tuttuja ja aika noloa olisi ollu tuolle ulkomaalaiselle ihmisellekään, että päätyisi Suomeen tulessaan jonkun ventovieraan majoitukseen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:22"]
Paras oli, kun yksi entinen muualla asuva työkaveri otti yhteyttä ja kysyi, että pääsisikö muutamaksi yöksi kotiini majoitukseen. Eipä siinä mitä, mutta mukanaan olisi tullut myös joku vuosien takainen vaihto-oppilasystävänsä, jota ei itsekään ollut nähnyt yli kymmeneen vuoteen. Laitoin saman tien hänelle linkkejä pääkaupunkiseudun hotelleihin. Tosiaan ei kiinnosta majoittaa itse itseään kutsuvia tuttuja ja aika noloa olisi ollu tuolle ulkomaalaiselle ihmisellekään, että päätyisi Suomeen tulessaan jonkun ventovieraan majoitukseen.
[/quote]
Jotkut ei tajua. Minä olin menossa nuorena likkana Tampereelle, 18 tosin ja katselin hotelleja. Isäni siihen, että sinähän voit "Jalmarin" luokse yöksi. "Jalmari" oli minua 20 vuotta vanhempi miespuolinen serkkuni, jota olin nähnyt yli 10 vuotta sitten äitinsä hautajaisissa viimeksi. Isäni oli ihan tosissaan.
Mitä? Siis tekeekö jotkut aikuiset näin? Ei kai sentään. Se olisi välit poikki, jos joku kutsuisi vieraita minun kotiini, tai siis yrittäisi kutsua, ei tänne sisään ilman minun lupaani pääse.
Aika tökeröä vierailta alkaa kutsumaan vieraita. Tai ainakin riippuu todella paljon tilaisuudesta, tai millaiset juhlat/vierailut on kyseessä. Ja jos läheinen tuttu ja rennot juhlat niin miksei vaikka avec voisikin olla joku ihan tuntematon mutta en kyllä kehtaisi alkaa kutsumaan erikseen toisen juhliin ennestään täysin tuntemattomia ihmisiä. Miten jotkut edes kehtaa kysyä? Joutuu aika noloon tilanteeseen.
Tästä törkeydestä on toinenkin versio. Se kun lainaat ystävällesi jotain, ja kun lainattua tavaraa ei ala kuulua takaisin niin menet hakemaan sitä takaisin (normaali pitäisi jo ihan helvetin nolona!), ja käykin ilmi että se on lainattu eteenpäin jollekin serkulle tai kelle lie.
Yksi parhaita tapoja jäähdyttää ystävyys. Toiset ei vaan tajua...
Paras oli, kun yksi entinen muualla asuva työkaveri otti yhteyttä ja kysyi, että pääsisikö muutamaksi yöksi kotiini majoitukseen. Eipä siinä mitä, mutta mukanaan olisi tullut myös joku vuosien takainen vaihto-oppilasystävänsä, jota ei itsekään ollut nähnyt yli kymmeneen vuoteen. Laitoin saman tien hänelle linkkejä pääkaupunkiseudun hotelleihin. Tosiaan ei kiinnosta majoittaa itse itseään kutsuvia tuttuja ja aika noloa olisi ollu tuolle ulkomaalaiselle ihmisellekään, että päätyisi Suomeen tulessaan jonkun ventovieraan majoitukseen.
[/quote]
No tuskin olisi ollut mitenkään noloa vaihtarille, jos sinä vain olisit ollut vastaanottavainen. Ventovieraat kun tuppaavat hyvin äkkiä muuttua tutuiksi, jos näin halutaan. Ymmärrän silti ratkaisusi täysin.
Mun anoppini kutsuu jatkuvasti ihmisiä muiden juhliin. Esim. lapsemme ristiäisiin hän kutsui sukulaisperheensä. Olin nähnyt k.o. henkilöt aiemmin kaksi kertaa, ja mies oli nähnyt heidät viimeisen 15 vuoden aikana kolmesti, eli ei todellakaan läheisiä hänellekään. Ristiäisiin oli kutsuttu aika pieni määrä ihmisiä, ja olimme joutuneet rajaamaan pois tärkeitä ihmisiä, joten ärsytti aika vietävästi. Niin, ja kuten olen aiemminkin jossain ketjussa kertonut, synnytyslaitokselle pölähti 4 ihmistä, jotka olin nähnyt ehkä 5 kertaa jossain miehen puolen sukujuhlissa. Hieman hämmentävää. Tosin itsekin olemme varmaan olleet parissa juhlissa kuokkimassa, kun anoppi on soittanut ja ilmoittanut, että meidän pitää tulla paikalle, enkä vielä seurustelun alkuaikoina ymmärtänyt, että joku voi toimia noin, ja luulin todella, että meidät on kutsuttu. Argh. Nyt en mene minnekään ilman että olen saanut henkilökohtaisen kutsun juhlien järjestäjältä itseltään.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:28"]
[/quote]
Jotkut ei tajua. Minä olin menossa nuorena likkana Tampereelle, 18 tosin ja katselin hotelleja. Isäni siihen, että sinähän voit "Jalmarin" luokse yöksi. "Jalmari" oli minua 20 vuotta vanhempi miespuolinen serkkuni, jota olin nähnyt yli 10 vuotta sitten äitinsä hautajaisissa viimeksi. Isäni oli ihan tosissaan.
[/quote]
Mitä pahaa isäsi ehdotuksessa on? Sikäli ymmärrän, että kyllähän jotkut majoittavat ventovieraitakin, ulkomailta, jos kuuluvat siihen majoitusrinkiin.
Jotkut pitävät yövieraista, riippuu varmaan talon koosta tai ihmisen iästäkin. nuorena on sopeutuvaisempi.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:21"]
Mun anoppini kutsuu jatkuvasti ihmisiä muiden juhliin. Esim. lapsemme ristiäisiin hän kutsui sukulaisperheensä. Olin nähnyt k.o. henkilöt aiemmin kaksi kertaa, ja mies oli nähnyt heidät viimeisen 15 vuoden aikana kolmesti, eli ei todellakaan läheisiä hänellekään. Ristiäisiin oli kutsuttu aika pieni määrä ihmisiä, ja olimme joutuneet rajaamaan pois tärkeitä ihmisiä, joten ärsytti aika vietävästi. Niin, ja kuten olen aiemminkin jossain ketjussa kertonut, synnytyslaitokselle pölähti 4 ihmistä, jotka olin nähnyt ehkä 5 kertaa jossain miehen puolen sukujuhlissa. Hieman hämmentävää. Tosin itsekin olemme varmaan olleet parissa juhlissa kuokkimassa, kun anoppi on soittanut ja ilmoittanut, että meidän pitää tulla paikalle, enkä vielä seurustelun alkuaikoina ymmärtänyt, että joku voi toimia noin, ja luulin todella, että meidät on kutsuttu. Argh. Nyt en mene minnekään ilman että olen saanut henkilökohtaisen kutsun juhlien järjestäjältä itseltään.
[/quote]Mun ano vei kotiini vieraita, kun olimme itse poissa. asuimme samassa talossa ja hän pääsi kotiimme.
Näistä viesteistä paistaa läpi ihmiskammo ja suoranainen vihamielisyys. Ei haluta olla tekemisissä kenenkään ylimääräisen kanssa. Ihme yksilökeskeisyyttä. Ei ne vieraatkaan ihmiset teitä pure. Missä ihme tynnyrissä ja eristyksessä ootte kasvaneet :D tuskin teillä on olemassa minkäänlaisia sosiaalisia taitoja...
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:04"]
Näistä viesteistä paistaa läpi ihmiskammo ja suoranainen vihamielisyys. Ei haluta olla tekemisissä kenenkään ylimääräisen kanssa. Ihme yksilökeskeisyyttä. Ei ne vieraatkaan ihmiset teitä pure. Missä ihme tynnyrissä ja eristyksessä ootte kasvaneet :D tuskin teillä on olemassa minkäänlaisia sosiaalisia taitoja...
[/quote]
Sinä siis kutsut omia vieraita muiden koteihin? Olet niin ihmisrakas ja sosiaalinen ja sinulla on niin pieni ja sotkuinen koti, että et voi sinne kutsua ketään, näin säästyt myös siivoamisen ja tarjoilujen ostamisen vaivalta.... hieno ihminen :D
7: isäsi kuulostaa äidiltäni! Ei yhtään sama asia, mutta on niin penteleen saita, että kun mulla olisi ollut ennen yo-kirjoituksia yksi tärkeä iltatentti ja olisin tarvinnut autoa päästäkseni tenttiin, niin tämä idiootti menee järjestämään mulle kyydin "naapurin jorman" autolla. Ihan sikana keskusteltavaa ja niinpoispäin...
Tuttua ollut minullekin. Enää en viiitsi kutsua ihmisiä, joilla kutsumaton kaveri mukana. Kai ne vieraiden kaveritkin ymmärtää, ettei heitä oikeasti ole kutsuttu.