Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vältteletkö joittenkin ruokien syöntiä?

Vierailija
05.03.2015 |

Miksi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen ihminen eikä minun tarvitse vältellä mitään, koska voin vain yksinkertaisesti päättää olla syömättä ruokia jotka ei minua miellytä. :)

Vierailija
2/28 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokia, jotka sisältävät gluteenia. Syynä on se, että keliakian takia niin on tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprikaa, koska saan siitä epämiellyttäviä röyhtäyksiä. Sinihomejuustoa, koska se on ylisuolaista, ylirasvaista ja maistuu tunkkaiselta. Mustekalarenkaita, koska ne ovat usein kumimaisen sitkeitä.

Vierailija
4/28 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen vähän kaikelle eli välttelen suurinta osaa siitä, mitä normaalit ihmiset syövät.

Vierailija
5/28 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi-intoleranssi rajottaa jonkin verran. En ole totaalikieltäytyjä kuitenkaan, voin töissä syödä palan kollegan tuomaa kermakakkua. Kahvilassa tilkka maitoa kahviin, miesystävällä lämmin juustovoileipä..

Vierailija
6/28 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokia jotka sisältää hapantuoteita, eli juustot, rahkat, piimät ym. ihan kaikki. en ole ikinä syönyt esim pizzaa.

Siksi että nuo kaikki haisee aivan helvetin pahalle ja pilaantuneelle, en ymmärrä mikä vika ihmisissä on kun ne niitä kaatopaikkaruokiaan voi syödä. 

Joisitko esim maitoa joka on ollut lämpimässä 3 viikkoa? tai homehtunutta leipää? Samaa pilaantunutta bakteerisontaa ovat hapantuotteetkin.

Eikö teitä oikeasti haittaa se oksettava haju? Esim rahkajälkiruoka haisee monen metrin päähän kuvottavalta ja samoin piimä ja juustot.

Vierailija
7/28 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:50"]Ruokia jotka sisältää hapantuoteita, eli juustot, rahkat, piimät ym. ihan kaikki. en ole ikinä syönyt esim pizzaa.

Siksi että nuo kaikki haisee aivan helvetin pahalle ja pilaantuneelle, en ymmärrä mikä vika ihmisissä on kun ne niitä kaatopaikkaruokiaan voi syödä. 

Joisitko esim maitoa joka on ollut lämpimässä 3 viikkoa? tai homehtunutta leipää? Samaa pilaantunutta bakteerisontaa ovat hapantuotteetkin.

Eikö teitä oikeasti haittaa se oksettava haju? Esim rahkajälkiruoka haisee monen metrin päähän kuvottavalta ja samoin piimä ja juustot.
[/quote]

Et taida olla ihan kunnossa.

Vierailija
8/28 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinperäisiä tuotteita.

Vierailija
9/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia vedessä eläviä.

Vierailija
10/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet ja sisäelimet eivät nappaa, eivät myöskään veriruuat.

Vierailija
11/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe välttelee kaikkia pähkinöitä ja maapähkinöitä, koska yksi lapsistamme on niille vakavasti allerginen.

Vierailija
12/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea rakenteeltaan limaista. Eli en syö marinoituja sieniä, mutta paistettuja kyllä. En graavilohta paloina, mutta moussena mielelläni. Ei silliä, mutta kypsennetty kala on lempiruokaani. 

Suutuntuma ratkaisee, ei maku. 

Vierailija
13/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen sieniä koska maha ei kestä sienisokeria ja menee niin kipeäksi että voin vain huutaa kaksin kerroin.

Vierailija
14/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:01"]Välttelen sieniä koska maha ei kestä sienisokeria ja menee niin kipeäksi että voin vain huutaa kaksin kerroin.
[/quote]

Mulla sama ja voi miten paljon harmittaakaan kun rakastaisin sienikastikkeita ja keittoja. Etenkin kanttarellikastike on ollu skidinä mun suurinta herkkua ja tuossa parisen vuotta sitten sitä kun söin niin lääkärireissuhan siitä sit tuli. :(

Vierailija
15/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun välttelemään sitruksia, ananasta, kiiviä, tomaatteja ihan allergioiden takia. Harmittaa, mut minkäs teet.

Vierailija
16/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään pahaa, esim. homejuustoa, greippiä (liian väkevää) meren eläviä nilviäisiä, vuohenjuustoa, oliiveja... ym.

Vierailija
17/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenia ja laktoosia sisältävät ruoat, syy on terveydellinen. Mulla on keliakia ja laktoosi-intoleranssi. Lisäksi koitan vältellä mahdollisimman pitkälle eineksiä ja keinotekoisilla makeutusaineilla makeutettuja tuotteita.

Vierailija
18/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt suoli aiheuttaa vähän kaiken välttelyä. :/ gluteeniviljat, sipuli, maito näin muutamia mainitakseni. Maidon ja sokerin välttely on tosi hankalaa, koska mulla on sokeriaddiktio ja oon lihonut ihan hitosti viime vuosina. :/

Vierailija
19/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:09"]Mä joudun välttelemään sitruksia, ananasta, kiiviä, tomaatteja ihan allergioiden takia. Harmittaa, mut minkäs teet.
[/quote]

Ja erityisen paljon ärsyttää toi tomaattiallergia. Sitä kun tuupataan joka pöperöön aina. Ravintoloissa nolottaa aina kysellä kaikista mahollisista lisukkeista, et onkos niissä tomaattia tms. tarjoilijat kun joutuvat juoksemaan takiani keittiöön aika usein.
Ja kun pitkään kypsytetty tomaatti yleensä sopii, mutta näin allergia aikakautena ei käy sekään kunnolla.
Tässä suurin syy miksi en enää juurikaan ulkona käy edes syömässä. :(

Vierailija
20/28 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-koodeja. Vaikeaa, mutta onnistuu. Syy terveydellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän