Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plussat ja miinukset yksinhuoltajuudessa

Vierailija
05.03.2015 |

Kertokaahan kokeneemmat, mikä on parasta yksinhuoltajuudessa ja mikä pahinta? Ja minkä ikäiset lapset teillä on? Mulla ei ole kokemusta, mutta mietin vaihtoehtoja.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulvii rahaa ovista ja ikkunoista, lapsilisätkin korotettuna, Suomessa ydinperheitä rankaistaan asioiden hyvin hoitamisesta. Jos isä on kuvioissa, ilmainen lastenhoitaja vähintään joka toinen viikonloppu. Paljon vapaa-aikaa paneskella ympäriinsä, kotiinkin voi tuoda panoja vapaasti myös lasten läsnäollessa. Perheenäiti ei yleensä voi, lapset kertovat miehelle. Naapurit säälivät ja voivat tuoda ilmaista ruokaa tai vahtia lapsia ilmaiseksi. Äärettömän helppoa elämää perheenäiteihin verrattuna, suosittelen.

Vierailija
2/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus päättää raha-asioista, leijuva tunne kun negatiivisuus poistuu elämästä, kukaan ei torju eikä ärjy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin suuri kynnys oli että otin eron ja rikoin lapseni perheen,tästä kun selvisin oli aivan ihanaa aivan itse päättää mihin sitä rahaa käytän ja pystyin jopa laittamaan jokusen kympin säästöön. Ainoa miinus(sekäplussa) oli että lapsi oli aluksi joka toisen viikon isällään kun tein iltavuoroja. Kun isälle sitten tuli selväksi että ero on lopullinen hän ei ottanut lasta lainkaan luokseen(ihan vaan kiusatakseen minua ja lastaan). Kun isä taas suostui lasta näkemään sain joka toisen viikonlopun olla ihan miten halusin ja lapsi oli isällään.

Vierailija
4/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:35"]Ensinnäkin suuri kynnys oli että otin eron ja rikoin lapseni perheen,tästä kun selvisin oli aivan ihanaa aivan itse päättää mihin sitä rahaa käytän ja pystyin jopa laittamaan jokusen kympin säästöön. Ainoa miinus(sekäplussa) oli että lapsi oli aluksi joka toisen viikon isällään kun tein iltavuoroja. Kun isälle sitten tuli selväksi että ero on lopullinen hän ei ottanut lasta lainkaan luokseen(ihan vaan kiusatakseen minua ja lastaan). Kun isä taas suostui lasta näkemään sain joka toisen viikonlopun olla ihan miten halusin ja lapsi oli isällään.
[/quote]
Voi, olet sankari. Kuinka jaksatkaan, kun on ollut noin vaikeaa, minusta ei olisi tuohon. Olet upea nainen, en voisi koskaan arvostaa sellaista, joka harkitsee mitä tekee eikä lisäänny holtittomasti. Oikea sankari on se, joka synnyttää lapsia kärsimään ja sotkee asiansa, kerjää myötätuntoa ja tuntee ylemmyyttä exäänsä kohtaan. Hienon ihmisen tunnusmerkki on myös se, että unohtaa itse valinneensa huonon lisääntymiskumppanin.

Vierailija
5/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:23"]Tulvii rahaa ovista ja ikkunoista, lapsilisätkin korotettuna, Suomessa ydinperheitä rankaistaan asioiden hyvin hoitamisesta. Jos isä on kuvioissa, ilmainen lastenhoitaja vähintään joka toinen viikonloppu. Paljon vapaa-aikaa paneskella ympäriinsä, kotiinkin voi tuoda panoja vapaasti myös lasten läsnäollessa. Perheenäiti ei yleensä voi, lapset kertovat miehelle. Naapurit säälivät ja voivat tuoda ilmaista ruokaa tai vahtia lapsia ilmaiseksi. Äärettömän helppoa elämää perheenäiteihin verrattuna, suosittelen.
[/quote]
Jos olet noi katkera ydiperheen äityli niin ota ihmeessä ero ja rupea yksinhuoltajaks. Näet mitä juhlaa yh-äidin elämä on.

Vierailija
6/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puutteessa :(

Vierailija
7/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:23"]Tulvii rahaa ovista ja ikkunoista, lapsilisätkin korotettuna, Suomessa ydinperheitä rankaistaan asioiden hyvin hoitamisesta. Jos isä on kuvioissa, ilmainen lastenhoitaja vähintään joka toinen viikonloppu. Paljon vapaa-aikaa paneskella ympäriinsä, kotiinkin voi tuoda panoja vapaasti myös lasten läsnäollessa. Perheenäiti ei yleensä voi, lapset kertovat miehelle. Naapurit säälivät ja voivat tuoda ilmaista ruokaa tai vahtia lapsia ilmaiseksi. Äärettömän helppoa elämää perheenäiteihin verrattuna, suosittelen.
[/quote]
Jos olet noi katkera ydiperheen äityli niin ota ihmeessä ero ja rupea yksinhuoltajaks. Näet mitä juhlaa yh-äidin elämä on.

[/quote]
En taatusti ryhdy. Nolointa mitä voisin kuvitella, naapurien ruoka-apu on ihan totta yhdelle tietämälleni yhärille ja voin pahoin ajatellessani häpeää, jota lapset joutuvat äitinsä takia kokemaan. Lapsilla myös rikkinäisiä kirpparivaatteita, äidillä kuitenkin varaa juhlia aina kun lapset ovat isällään.

Vierailija
8/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:51"]Aina puutteessa :(
[/quote]
On sitä moni parisuhteessakin. Sinkulla siinä mielessä helpompaa, että seksiä voi hakea kodin ulkopuolelta.

Vierailija
9/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:23"]Tulvii rahaa ovista ja ikkunoista, lapsilisätkin korotettuna, Suomessa ydinperheitä rankaistaan asioiden hyvin hoitamisesta. Jos isä on kuvioissa, ilmainen lastenhoitaja vähintään joka toinen viikonloppu. Paljon vapaa-aikaa paneskella ympäriinsä, kotiinkin voi tuoda panoja vapaasti myös lasten läsnäollessa. Perheenäiti ei yleensä voi, lapset kertovat miehelle. Naapurit säälivät ja voivat tuoda ilmaista ruokaa tai vahtia lapsia ilmaiseksi. Äärettömän helppoa elämää perheenäiteihin verrattuna, suosittelen.
Lapsilisätkin korotettuna.. 48,55. Muita yksinhuoltajatukia ei ole.
Yksinhuoltaja maksaa tuloista riippuen enemmän päivähoitomaksuja. Oma lapsi jo koulussa, mutta muutama vuosi sitten maksoin 180€ ja 2 vanhempaa maksoi yhteensä 250 eli 150/vanhempi.
Kun lähtee reissuun 2 vanhempaa saa lapselle lisävuoteen puoleen hintaan hotellissa. Yksi aikuinen maksaa lapsesta täyden hinnan kahden hengen huoneessa. Esimerkkejä riittää.. Eli taloudellisesti ihan tosi huono diili on eroaminen yhteistaloudesta.
Plussaa.. Saa itse päättää kaikesta ja tehdä asioita mistä pitää. Vapauden tunne.

Vierailija
10/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siinä puolensa. Asuin 4 vuotta lapseni kanssa kahdestaan, ennen kuin nykyinen mieheni muutti meille. Lapsen ei tarvinnut koskaan nähdä riitoja, sain itse päättää kaikesta. Olin työelämässä ja rahaa oli ihan ok:sti, pärjättiin kun vuokrakaksiossa asuttiin. Kun lapsi oli isällään, monesti kävin vaan kavereiden kanssa kahvilla tai nautiskelin omasta rauhasta kotona. Joskus kävin jopa juhlimassa. Nyt olen 3:n lapsen onnellinen äiti, nautin perheestämme, mutta joskus, etenkin riidan aikana, kaiholla mietin miten vapauttavaa oli olla yksin.

Vierailija
11/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:32"]Oli siinä puolensa. Asuin 4 vuotta lapseni kanssa kahdestaan, ennen kuin nykyinen mieheni muutti meille. Lapsen ei tarvinnut koskaan nähdä riitoja, sain itse päättää kaikesta. Olin työelämässä ja rahaa oli ihan ok:sti, pärjättiin kun vuokrakaksiossa asuttiin. Kun lapsi oli isällään, monesti kävin vaan kavereiden kanssa kahvilla tai nautiskelin omasta rauhasta kotona. Joskus kävin jopa juhlimassa. Nyt olen 3:n lapsen onnellinen äiti, nautin perheestämme, mutta joskus, etenkin riidan aikana, kaiholla mietin miten vapauttavaa oli olla yksin.
[/quote]
Kiireellä nyt vaan ero vireille, niin ehdit väkertää penikan vielä yhdelle miehelle. Ei ihme että on riitoja, mahtaa harmittaa turhakkeen olemassaolo, olisi kamalaa elää elämää, jossa ylimääräinen penikka on jatkuvasti läsnä sotkemassa perheen arkea. Juhlapäivä varmaan aina kun turhake lähtee isälleen, saatte edes joskus olla oman perheen kesken.

Vierailija
12/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:32"]Oli siinä puolensa. Asuin 4 vuotta lapseni kanssa kahdestaan, ennen kuin nykyinen mieheni muutti meille. Lapsen ei tarvinnut koskaan nähdä riitoja, sain itse päättää kaikesta. Olin työelämässä ja rahaa oli ihan ok:sti, pärjättiin kun vuokrakaksiossa asuttiin. Kun lapsi oli isällään, monesti kävin vaan kavereiden kanssa kahvilla tai nautiskelin omasta rauhasta kotona. Joskus kävin jopa juhlimassa. Nyt olen 3:n lapsen onnellinen äiti, nautin perheestämme, mutta joskus, etenkin riidan aikana, kaiholla mietin miten vapauttavaa oli olla yksin. [/quote] Kiireellä nyt vaan ero vireille, niin ehdit väkertää penikan vielä yhdelle miehelle. Ei ihme että on riitoja, mahtaa harmittaa turhakkeen olemassaolo, olisi kamalaa elää elämää, jossa ylimääräinen penikka on jatkuvasti läsnä sotkemassa perheen arkea. Juhlapäivä varmaan aina kun turhake lähtee isälleen, saatte edes joskus olla oman perheen kesken.

[/quote]

Lähtikö oma mies jonkun yh:n matkaan vai mikä kiukuttaa?

Vierailija
13/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:23"]Tulvii rahaa ovista ja ikkunoista, lapsilisätkin korotettuna, Suomessa ydinperheitä rankaistaan asioiden hyvin hoitamisesta. Jos isä on kuvioissa, ilmainen lastenhoitaja vähintään joka toinen viikonloppu. Paljon vapaa-aikaa paneskella ympäriinsä, kotiinkin voi tuoda panoja vapaasti myös lasten läsnäollessa. Perheenäiti ei yleensä voi, lapset kertovat miehelle. Naapurit säälivät ja voivat tuoda ilmaista ruokaa tai vahtia lapsia ilmaiseksi. Äärettömän helppoa elämää perheenäiteihin verrattuna, suosittelen.
Lapsilisätkin korotettuna.. 48,55. Muita yksinhuoltajatukia ei ole.
Yksinhuoltaja maksaa tuloista riippuen enemmän päivähoitomaksuja. Oma lapsi jo koulussa, mutta muutama vuosi sitten maksoin 180€ ja 2 vanhempaa maksoi yhteensä 250 eli 150/vanhempi.
Kun lähtee reissuun 2 vanhempaa saa lapselle lisävuoteen puoleen hintaan hotellissa. Yksi aikuinen maksaa lapsesta täyden hinnan kahden hengen huoneessa. Esimerkkejä riittää.. Eli taloudellisesti ihan tosi huono diili on eroaminen yhteistaloudesta.
Plussaa.. Saa itse päättää kaikesta ja tehdä asioita mistä pitää. Vapauden tunne.
[/quote]
Ei se lisävuodealennus mikään perhe-etu ole, samalla tavalla sen saa oli toinen aikuinen kuka tahansa. Et taida olla ihan niitä penaalin terävimpiä kyniä.

Vierailija
14/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa päättää ihan itse (vähäisten) rahojen käytöstä, ei tartte paapoa muita kuin lapsia, saa katsella just mitä kanavaa haluaa (tai roikkua av:lla kenenkään valittamatta) lasten mentyä nukkumaan, lasten ei tarvitse kokea vanhempien riitelyä... Miinukset: en keksi.

Vierailija
15/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, mitä kommentteja :)! Itse olin 6 vuotta yh:na ja koskaan en ole kokenut, että lapsiani sen tähden olisi säälitty :D. Ainoa tuki oli lapsilisän korotus. Lapset ovat saaneet harrastaa, aina on ollut kunnon vaatteet ja heistä on huolehdittu. Se, mikä heiltä toki puuttui oli läsnäoleva isä :(.

Vierailija
16/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Anteeksi. Halusin vaan vertaistukea ja kokemuksia. Ei ollut tarkoitus tehdä tästäkin keskustelusta haukutaan yksinhuoltajia ketjua. Kiitos asiallisista vastauksista. Ap

Vierailija
17/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:12"]Apua. Anteeksi. Halusin vaan vertaistukea ja kokemuksia. Ei ollut tarkoitus tehdä tästäkin keskustelusta haukutaan yksinhuoltajia ketjua. Kiitos asiallisista vastauksista. Ap
[/quote]

Mua ei loukkaa noin absurdit heitot. En oo ikinä saanut ihmisiltä kurjaa kohtelua yksinhuoltajuuden takia. Vain täällä törmää tuohon halveksuntaan ja sekin kuulostaa ihan vitsiltä :D

Vierailija
18/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:10"]Pöh, mitä kommentteja :)! Itse olin 6 vuotta yh:na ja koskaan en ole kokenut, että lapsiani sen tähden olisi säälitty :D. Ainoa tuki oli lapsilisän korotus. Lapset ovat saaneet harrastaa, aina on ollut kunnon vaatteet ja heistä on huolehdittu. Se, mikä heiltä toki puuttui oli läsnäoleva isä :(.
[/quote]
Unohtuiko mainita elarit? Olisiko myös isä tukenut harrastuksia? Yrität saada satusi kuulostamaan siltä, että lapsilisän korotusta lukuunottamatta maksoit kaiken itse. Erikoista, ettei lapsilisääkään maksettu, pelkkä korotus vain.

Vierailija
19/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:12"]Apua. Anteeksi. Halusin vaan vertaistukea ja kokemuksia. Ei ollut tarkoitus tehdä tästäkin keskustelusta haukutaan yksinhuoltajia ketjua. Kiitos asiallisista vastauksista. Ap
[/quote]

Mua ei loukkaa noin absurdit heitot. En oo ikinä saanut ihmisiltä kurjaa kohtelua yksinhuoltajuuden takia. Vain täällä törmää tuohon halveksuntaan ja sekin kuulostaa ihan vitsiltä :D
[/quote]
Eihän sitä kukaan päin naamaa tee. Sen verran olen kuitenkin naisten kanssa työskennellyt, että kevyt pilkka ja vitsailu kyllä monesti alkavat, kun henkilö poistuu tilasta. Ollaan muka kiinnostuneita ja myötätuntoisia, mutta todellisuudessa moni säälii ja tuntee ylemmyyttä. Ainakin sitten siihen asti kun sama osuu omalle kohdalle.

Vierailija
20/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herran jumala sentään. Anteeksi, unohdin mainita, että sain Kelan kautta toki elatusmaksut, kun ei isä maksanut. Lapsilisä maksetaan ihan jokaisesta lapsesta, eikö minulla yh:na olisi ollut oikeutta edes siihen?

Haha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi