Oikeinko Helsingissä on montakymmentä kaupuginosaa?
Ajattelin että on vain etelä- pohjois- itä- ja länsi- Helsinki. Onkos Etu ja TakaTöölö Helsinkiä vielä?
Kommentit (17)
Helsingissä on paljon muutakin kuin keskusta. Vanhoja pientaloalueita, Viikissä peltoa ja lehmiä, Santahaminassa puolustusvoimat, kaunista saaristoa monen tunteman Suomenlinnan lisäksi. Näitä vaan ei yleensä nosteta esiin, koska ne löytyvät monesta muustakin kunnasta.
Hesperia-hotellissa? Vierailustasi on sitten muutama vuosi(kymmen) aikaa.
Tässä metropolissa on niin monta kaupunginosaa että maalaisia hirvittää.
Kertokaa mitkä on parhaimpia, missä on kaupat ja esim Linnanmäki. Sori nyt mutta olen käynyt vain kerran Helsingissä, Rossossa ja Hesperia hotellissa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:25"]
Kertokaa mitkä on parhaimpia, missä on kaupat ja esim Linnanmäki. Sori nyt mutta olen käynyt vain kerran Helsingissä, Rossossa ja Hesperia hotellissa.
[/quote]
Etkä ole koskaan lukenut tai katsellut tai kuullut mitään Helsinki-aiheista tietoa? Ei voi olla noin tietämätön oman maansa pääkaupungista.
Ei kai ole myöhäistä, nyt kun kiinnostuin, niin vähän opiskella. Mulla on tähän asti niinsanotusti ollut vähän muuta.
on vain kaksi kaupunginosaa helsingissä. ootpa dille.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:32"]
Ei kai ole myöhäistä, nyt kun kiinnostuin, niin vähän opiskella. Mulla on tähän asti niinsanotusti ollut vähän muuta.
[/quote]
Ei ole myöhäistä, mutta suosittelen tietolähteeksi jotain muuta kuin av-palstaa. Miten olisi ihan Helsingin matkailusivustot?
Tästä löytyy selkeästi kaupunginosajako:
Näiden lisäksi on pienempiä alueita nimetty paljonkin, mm. Haagaan kuuluu Etelä- ja Pohjois-Haaga sekä Kannelmäki, lisäksi uusilla alueille on omia nimiä mm. Sörnäisissä oleva Kalasatama, Toukolassa Arabianranta ja Länsisatamassa Jätkäsaari, jotka eivät kuitenkaan ole varsinaisia kaupunginosia vaikka usein alueista näillä nimillä puhutaan.
Kannelmäki ei kylläkään ole haagassa vaan kaarelassa.
Linnanmäki on alppiharjussa ja ex-hesperian hotelli taka-töölössä. Keskustan isommat kaupat on kluuvissa ja kampissa ja pikkuputiikkeja siitä etelään punavuoreen. Pääjuna-asema on kluuvissa.
Ok, joskus pitäisi tehdä parin päivän reissu sinne päin. Kiitos opastuksesta.
mistäs ne Salkkareissa haki Evaa äsken?
Jotenkin on vaan käynyt niin etten minäkään ole Helsinkiin tullut matkustaneeksi kuin lentoasemalle ja sekin kait on Vantaa-nimisessä kaupungissa. Ei ole ollut asiaa.