Diagnosoikaa mikä mulla on? :(
Heti alkuun, oon huomenna varaamassa lääkäriä, mutta jos jollain ois ideoita mikä mulla vois olla. Eli, n. vko sitten alko melko yhtäkkiä (yhden päivän aikana) ylävatsakipu ja turvotus, tai pikemminkin epämukava "täysinäinen" ja turpea olo kuin kipu. Välillä tuntuu polttavaa korvennusta ylävatsassa. Olen ottanut Gavisgon-lääkettä ja Rennietä, ei juurikaan apua. Välillä ylävatsan alue on todella turvonnut.
Olen 26v, perusterve, ei lääkityksiä, ylipainoa on n.10-15kg. En tupakoi, juon vähän reippaamman puoleisesti (joka viikonloppu yleensä "viihteellä" ja pakko myöntää että annosrajat kokoiselleni naiselle paukkuu yli). Olen lopettanut nyt alkoholin tyystin oireiden alettua ja olen alkanut käydä kävelylenkeillä kaksi kertaa päivässä. Myös ruokaan olen kiinnittänyt huomiota, ei enää pitsoja ja hamppareita.
Mielessä pyörii vaan syöpä ja kaikki muut kamaluudet. Oksettaa oma tyhmyys etten ole pitänyt kehostani parempaa huolta! Mikä tää voisi olla, onko kellään ollut vastaavaa? Kiitos vastauksista, huomenna tosiaan varaan lääkäriaikaa.
Kommentit (6)
Hae apteekista losecia tai somacia. 20mg kahdesti kunnes pääset lääkäriin ja saat em lääkkeistä reseptin jolloin hinta on paljon halvempi.
Ärtyvän suolen oireyhtymä. Lopeta kofeiinijuomien juominen, ibuprofeinin syöminen ja vedä parin viikon Somac-kuuri.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:47"]
Heti alkuun, oon huomenna varaamassa lääkäriä, mutta jos jollain ois ideoita mikä mulla vois olla. Eli, n. vko sitten alko melko yhtäkkiä (yhden päivän aikana) ylävatsakipu ja turvotus, tai pikemminkin epämukava "täysinäinen" ja turpea olo kuin kipu. Välillä tuntuu polttavaa korvennusta ylävatsassa. Olen ottanut Gavisgon-lääkettä ja Rennietä, ei juurikaan apua. Välillä ylävatsan alue on todella turvonnut.
Olen 26v, perusterve, ei lääkityksiä, ylipainoa on n.10-15kg. En tupakoi, juon vähän reippaamman puoleisesti (joka viikonloppu yleensä "viihteellä" ja pakko myöntää että annosrajat kokoiselleni naiselle paukkuu yli). Olen lopettanut nyt alkoholin tyystin oireiden alettua ja olen alkanut käydä kävelylenkeillä kaksi kertaa päivässä. Myös ruokaan olen kiinnittänyt huomiota, ei enää pitsoja ja hamppareita.
Mielessä pyörii vaan syöpä ja kaikki muut kamaluudet. Oksettaa oma tyhmyys etten ole pitänyt kehostani parempaa huolta! Mikä tää voisi olla, onko kellään ollut vastaavaa? Kiitos vastauksista, huomenna tosiaan varaan lääkäriaikaa.
[/quote]
refluksi. koetappa ens yölle seuraavaa: hae kämpästäs neljä suurikokoisinta kirjaa mitä löytyy. aseta ne niin että se sänky missä nukut on tyyny-päästään pikkuisen koholla.
aamun pitäisi olla parempi jos en ole väärässä
Ei luoja! Uskaltauduin googlettamaan refluksitaudin, en pitänyt sitä todennäköisenä koska en juurikaan röyhtäile (mutta semmonen röytäsyähky on usein), mutta nuo oireet on kuin musta kirjotettu! Siis toki tää tarkottaa sitä että viina ja pitsapäivät jää kokonaan ja ylimääräiset kilot on karistettava, mutta että on mahdollisuuskin ettei se ole syöpää! Olen niin kiitollinen teille vastaajille!
Jospa googlaat sen ärtyneen suolen oireyhtymänkin nyt vaan, kun kerran olet tuon googlettelun aloittanut..
Orastava refluksitauti, eimkun suoli solmuun ja pökköä pesään!