Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alle nelikymppinen ja pilannut elämäni

Vierailija
05.03.2015 |

Minulla on vain lukio käytynä ja sekin huonoin arvosanoin. Työttömyyttä on takana enemmän kuin työtä tehtynä. CV on kauheaa luettavaa. Mitään mielekästä työtä ei voi enää saada. Kaikkialle vaaditaan hirvittämä määrä kouluja käytynä ja silti on vaikeaa saada työtä. En rupea rakennusmieheksi, siivoojaksi tai varastomieheksi. Minun papereilla ei enää edes kouluihin pääse.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos yrittäisit saada elämääsi sisältöä muulla tavalla kuin yrittämällä epätoivoisesti integroitua työelämään. Se että elämäsi on pilalla, on vain opittua ja oman pääsi sisällä. Et ehkä pysty olemaan tunnollinen veronmaksaja, mutta voit olla iloksi ja hyödyksi ihmisille muilla tavoin. Itselläni on aika lailla samanlainen tausta mielenterveysongelmineen. Olen nyt opiskelemassa ja yritän vielä kerran löytää reitin työelämään. Olen kuitenkin valmistautunut siihen etten välttämättä onnistu. Sitten pitää vain hyväksyä asia ja tehdä vaikka vapaaehtoistyötä ja "pientä bisnestä" jos jotain keksii.

Vierailija
22/30 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo nelikymppinen ja kaikki perseellään. Voin kyllä sanoa, että mulla meneekin masturbointi prioriteeteissä työnhaun edelle ja työnkuvista ei enää olisi varaa tinkiä. Käykää edes nostamassa raksamiehille ja siivoojille hattua, jos ei kantti kestä tehdä niitä hommia. Luulisi, että ylpeyttäkin olisi jo niin vähän jäljellä, että voisi loputkin niellä ja mennä niihin töihin, mitä on tarjolla. Tämä on minulla edessä, jos aion jotenkin pärjätä maailmassa omilla jaloillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:22"]

Eipä ole aloittajallakaan, jos totta puhutaan. Se vain näyttää siltä. Kiitos multimaistereiden joilta jäi nuoruus elämättä.

[/quote]

Joo, muiden vikahan se aina on.

[/quote]

Olet siis sitä mieltä että katkerissa multimaisteri-HR-retkuissa ei ole mitään vikaa kun systemaattisesti torppaavat sellaisten henkilöiden työhakemukset, joihin he projisoivat niitä omia traumojaan kun joutuivat hikareina koulukiusatuksi? Joopa joo, voithan uskotella itsellesi että et toimi työelämän tulppana.

Vierailija
24/30 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä toi "nuorena elänyt" tarkoittaa. Enemmän tuntemani maisterit ovat nuorempana tehneet, kuin kouluttamattomat. Useimmat reissanneet repuillen tai asuneet ulkomailla ja hankkineet hyvän parisuhteen tai lukuisia ei niin hyviä. Dokailtu ja myssytelty on myös porukassa. Mitä nämä ihmiset itseni mukaan luettuna ovat nuoruudessaan menettäneet, minkä kouluttamattomat ovat saavuttaneet? MIten on jäänyt nuoruus elämättä? T: KTM

Vierailija
25/30 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:42"]Olen jo nelikymppinen ja kaikki perseellään. Voin kyllä sanoa, että mulla meneekin masturbointi prioriteeteissä työnhaun edelle ja työnkuvista ei enää olisi varaa tinkiä. Käykää edes nostamassa raksamiehille ja siivoojille hattua, jos ei kantti kestä tehdä niitä hommia. Luulisi, että ylpeyttäkin olisi jo niin vähän jäljellä, että voisi loputkin niellä ja mennä niihin töihin, mitä on tarjolla. Tämä on minulla edessä, jos aion jotenkin pärjätä maailmassa omilla jaloillani.
[/quote] No kyllähän se nyt valitettavasti on niin ettei nelikymppistä kouluttamatonta ja mielenterveysongelmista kärsivää jolla on hajanainen CV oteta edes niihin hommiin mitä on ns. tarjolla. Että turhaan laitoit tähän äärimmäisen pistävän nokkelaan ja sarkastiseen kirjoitukseesi energiaa. Masturboi mielummin, se vastannee lahjojasi paremmin.

Vierailija
26/30 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:49"]

En ymmärrä mitä toi "nuorena elänyt" tarkoittaa. Enemmän tuntemani maisterit ovat nuorempana tehneet, kuin kouluttamattomat. Useimmat reissanneet repuillen tai asuneet ulkomailla ja hankkineet hyvän parisuhteen tai lukuisia ei niin hyviä. Dokailtu ja myssytelty on myös porukassa. Mitä nämä ihmiset itseni mukaan luettuna ovat nuoruudessaan menettäneet, minkä kouluttamattomat ovat saavuttaneet? MIten on jäänyt nuoruus elämättä? T: KTM

[/quote]

Tietääkö työnantajasi tästä myssyttelystä? Vai myssyttelittekö yhdessä, niinhän se yleensä KTM:llä menee että vain opiskelukavereita palkataan.

Vierailija
27/30 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:55"]

Kokeilepa kärsiä sosiaalisten tilanteiden pelosta, yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä ja vakavasta masennuksesta koko nuoruusikäsi ja sen jälkeen tule kertomaan kuinka olet pärjännyt työelämässä. Saatat olla taloudellisesti paremmassa asemassa kuin minä, mutta kommenttisi paljastaa jotain hyvin negatiivista luonteestasi. En vaihtaisi paikkaa kanssasi.

ap

[/quote]

Jos se mitään auttaa, minulla oli samankaltainen tilanne kolmekymppiseksi. Kahdenkympin ja kolmenkympin välisen ajan käytin itseni palasten kokoamiseen, kolmenkympin ja neljänkympin välillä opiskelin itselleni ammatin. En varmasti ollut maailman helpoimmin lähestyttävä opiskelutoveri, mutta sain tutkinnon silti kasaan ja sen jälkeen mielekästä työtä. Toki moni asia henk koht elämässä jäi tekemättä kun nuoruusaika meni muuhun. Jälkikäteen ajateltuna tein silti palveluksen itselleni siinä, että en jäänyt tuleen makaamaan / luovuttanut / tehnyt itsemurhaa. Nyt kun tästä kaikesta on kulunut kymmenisen vuotta, kauhistuttaa ajatella missä olisin jos olisin vain antanut luisua, en olisi hakenut koulutukseen ja alkanut pistää asioita kuntoon olosuhteista ja huonoista odotuksista huolimatta.

Yritän sanoa, että luot nyt päätöksilläsi tulevaisuutta. Jos päätät, että kaikki on finito, niin sitä se sitten on. Toivottomuus on tunne, päätös olla tekemättä mitään on päätös. Ei tarvitse ottaa mitään väkinäistä optimismilla voittoon -ihkutusasennetta kestovirnistykseksi, mutta jos nostat tassut pystyyn nyt, et varmasti arvosta itseäsi tai elämääsi ainakaan yhtään enempää 10, 20 tai 30 vuoden kuluttua. Minulla ei ollut edes lukiopapereita kun lähdin liikkeelle.

Vierailija
28/30 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:51"]

[/quote]

Tietääkö työnantajasi tästä myssyttelystä? Vai myssyttelittekö yhdessä, niinhän se yleensä KTM:llä menee että vain opiskelukavereita palkataan.

[/quote]

Ilman muuta kerron pomolle kaikista nuoruuden sekoiluista, sehän on selvää. Heti työhaastattelussa.

Vierailija
29/30 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No silleen niin, että on vaan kermapersettä keinutellut ja mutsia ja faijaa kihottanut;)

Vierailija
30/30 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:03"]

[/quote]

No silleen niin, että on vaan kermapersettä keinutellut ja mutsia ja faijaa kihottanut;)

[/quote]

Ihan 90-lama ja puolityötön duunariperhe tausta. Oli se vaan niin perseestä, että päätin että ei sovi minulle sen tyyppinen elämä. Onneksi Suomessa on todennäköisesti maailman helpointa nostaa sosiaalista luokkaa opiskelemalla, jos vain viitsii.