Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain toinen silmä jatkuvasti kuiva - voiko varata ajan työterveyslääkärille vai pitääkö mennä silmälääkärille?

Vierailija
03.12.2021 |

Osaako tavallinen lääkäri tehdä/sanoa juuta tai jaata silmäongelmiin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkärillä on kojeet, mistä tutkia ja nähdä laajemmin silmäongelmat, kuten kuivuus.

Vierailija
2/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itse tuhlaisi rahaa silmälääkärille menoon, jos on työterveys. Kyllä se lääkäri varmaan osaa mitata silmän kosteudet ja ohjata jatkotutkimukseen jos tarve. Toinen juttu on että haluatko antaa työnantajalle kuvan että ravaat jatkuvasti lääkärissä. Jos työpaikka on muutenkin vaakalaudalla nykytilanteen vuoksi niin sitten en ehkä uskaltaisi käyttää työterveyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälääkärillä on kojeet, mistä tutkia ja nähdä laajemmin silmäongelmat, kuten kuivuus.

Eivät tee mitään muuta kuin antavat tippoja. Koettu. Ketään ei kiinnosta miksi silmät ovat rutikuivat.

EN tiedä..ehkä sisätautilääkäri tai kysy sieltä neuvonnasta.

Vierailija
4/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en itse tuhlaisi rahaa silmälääkärille menoon, jos on työterveys. Kyllä se lääkäri varmaan osaa mitata silmän kosteudet ja ohjata jatkotutkimukseen jos tarve. Toinen juttu on että haluatko antaa työnantajalle kuvan että ravaat jatkuvasti lääkärissä. Jos työpaikka on muutenkin vaakalaudalla nykytilanteen vuoksi niin sitten en ehkä uskaltaisi käyttää työterveyttä.

Ei työnantajalle mene tietoa siitä, kuka on käynyt kenenkin vastaanotolla. Etenkään isossa firmassa asiaa ei mitenkään pysty selvittämään.

Vierailija
5/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kosteuttavia silmätippoja? Ei se lääkäri sano ensin kummempaa kun että käytä kostutustippoja niin usein kun on tarpeen. Jos ne auttaa, niin problem solved.

Kyllä lääkärin kun lääkäri osaa vilkasta silmää ja laittaa tarvittaessa sit lähetteen silmälääkärille.

Vierailija
6/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tee mitään muuta kuin antavat tippoja. Koettu. Ketään ei kiinnosta miksi silmät ovat rutikuivat.

Lähinnä minua kiinnostaa onko oikeasti toinen silmäni kuivempi kuin toinen... Vai onko minulla joku neurologinen sairaus, joka aiheuttaa tuon tunteen ja räpsytellä toista silmääni jatkuvasti. Jos se oikeasti on kuivempi kuin toinen, niin ehkä ne silmätipat on oikeasti ihan hyvä lääke tähän.

AP

Vierailija
7/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työterveyden yleislääkäri ne kosteudet mittaa? Nuolemalla?

Samalla vaivalla menee suoraan silmälääkärille jatkotutkimuksiin.

Itselläni silmä vuosi ja työterveyslääkäri puhui kuivista silmistä, lopulta silmälääkärillä diagnosoitiin glaukooma.

Vierailija
8/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glaukoma ei aiheuta vuotavia silmiä. Mutta hyvä että todettiin varhaisessa vaiheessa. 

Vierailija
9/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä minua kiinnostaa onko oikeasti toinen silmäni kuivempi kuin toinen... Vai onko minulla joku neurologinen sairaus, joka aiheuttaa tuon tunteen ja räpsytellä toista silmääni jatkuvasti. Jos se oikeasti on kuivempi kuin toinen, niin ehkä ne silmätipat on oikeasti ihan hyvä lääke tähän.

AP

Tipat auttaa, mutta tarvitset niitä koko ajan. Joten jos olet nuori etsi se syy lääkärin kanssa.  Onko myös suusi kuiva tai nenäsi tai nielusi?

Jos on niin silmälääkärin keinot eivät yllä. Jos vika on kyynelkanavissa, niin sitten auttavat, mutta jos syy on laajempi niin eivät tee mitään, antavat vaan tippoja.

Jos tuijotat paljon päätettä tai kännykkää, niin sekin aiheuttaa kuivumista. Googlaa silmäyoga, se auttaa

jos et jumppaa silmiäsi juurikaan.

Vierailija
10/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Et siis ole edes testannut kosteuttavia silmätippoja? Haloo, ensin kokeillaan käsikauppalääkkeet normivaivoihin , jos ei apuja sitten lääkärille.

Vierailija
11/12 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glaukoma ei aiheuta vuotavia silmiä. Mutta hyvä että todettiin varhaisessa vaiheessa. 

Kyllä aiheuttaa. Sairastan glaukoomaa ja tiedän mistä puhun.

Vierailija
12/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silmien kuivumista alkaa esiintyä noin 40-vuotiaana tai sen jälkeen, voi syynä olla esivaihdevuodet ja myöhemmin vaihdevuodet. Monilla ne aiheuttavat silmien kuivumista ja silloin hormonikorvaushoito voi auttaa, mutta ei kaikilla auta täysin, eli voi joutua silti käyttämään esim. silmätippoja, - geelejä tai esim. öisin -voiteita silmissä, mutta vähemmän kuin ilman estrogeenikorvausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi