Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuparikierukka kokemuksia

Vierailija
05.03.2015 |

Onko kellään kokemusta voiko kuparikierukka laittaa jos on myoomia? Kenelläkään kokemusta gyneFixistä? Luin ohjeen ja käytön esteeksi mainittiin rakennepoikkeavuudet kuten myoomat. Naistenklinikalla väittivät etteivät myoomat haittaisi, mutta omien kokemusteni mukaan lääkäreitä ei paljoa kiinnosta ehkäisyn sopivuus potilaalle.

tämä olisi ns ainoa mahdollisuus kumien lisäksi ja todella haluaisin kokeilla sopiiko. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kystia kun kierukka laitettiin. Vuosin aluksi tosi paljon mutta kun vuoto normalisoitui pelkäksi kuukautisvuodoksi ei enää kystaakaan löytynyt. Myooma on ilmeisesti eri asia?

Vierailija
2/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttämätön ja erittäin tyytyväinen kierukkaan. Laitto oli nopea ja helppo, kipuja ei ole ollut, vuoto normaalia ja halut hyvät!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:34"]

Mulla oli kystia kun kierukka laitettiin. Vuosin aluksi tosi paljon mutta kun vuoto normalisoitui pelkäksi kuukautisvuodoksi ei enää kystaakaan löytynyt. Myooma on ilmeisesti eri asia?

[/quote]

joo myooma on lihaskasvaimet, kysta taitaa olla nesterakkula joka voi kadotakin.

Vierailija
4/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto runsastui ja järkyttävät kivut koko ajan. Lopulta tuli itsestään ulos. En suosittele, kallis "kokeilu"

Vierailija
5/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:19"]Minulla on myös hyviä kokemuksia. Vuodot oli hirveät 8lorahti niin, että piti yösiteestä huolimatta) heti juosta vessaan. Ja halut säily (varsinkin ovulaation aikana). Ja tulin ihan luonnollisesti raskaaksi. Mikä on hieno asia! [/quote] No jopas kuulostaa runsaalta! Kyllä minä olen joskus "luomuna" ennen kierukkaa vuotanut enemmänkin kuin kierukan kanssa :) Parasta kierukassa on hormoonittomuus, olen ihan oma itseni tämän kanssa.

[/quote]

Vuodot oli kauheat, koska elimistö halusi kierrukasta eroon. Ja pääsikin ainakin kohdunkaulaan saakka

Vierailija
6/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:52"]

Vuoto runsastui ja järkyttävät kivut koko ajan. Lopulta tuli itsestään ulos. En suosittele, kallis "kokeilu"

[/quote]

Eikä ehkäse.

Vierailija
7/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä kuparikierukkaa. Järkyttävät menkkakivut, jatkuvaa tiputteluvuotoa ja lopulta kohtutulehdus. Saatanasta koko vehje.

Vierailija
8/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta kuparikierukkaa on ollut ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei ole vuotomäärät kasvaneet, pikemminkin pienentyneet, etenkin nyt viittäkymmpiä lähestyessäni. Ja itseäni miellyttää myös tuo hormonittomuus. Ohi otsikon seuraava kysymys, mutta onko ok pitää 5 vuoden kierukkaa kovin paljon pidempään? Millään en enää viitsisi uutta vaihdattaa, kun menopaussi kohta jo lähestyy.

Vierailija
9/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä myoomista, mutta itse olen ollut tyytyväinen.

Mikään ehkäisy ei ole täydellinen, siis teholtaan tai käyttökokemuksiltaan. Mutta tässä on plussaa se, että halut on säilyneet (toisin kuin missään hormonaalisessa), toistaiseksi on ehkäissyt raskauden...

Vuoto on runsasta, muttei sen runsaampaa kuin nuorena.

Vierailija
10/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans hyviä kokemuksia kuparikierukasta :) ainoa miinuspuoli oli pikkusen runsaampi vuoto ja se että eka kierukka valu pois paikoiltaan vuoden päästä :/

Vierailija
11/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös hyviä kokemuksia. Vuodot oli hirveät 8lorahti niin, että piti yösiteestä huolimatta) heti juosta vessaan. Ja halut säily (varsinkin ovulaation aikana). Ja tulin ihan luonnollisesti raskaaksi. Mikä on hieno asia!

Vierailija
12/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:19"]Minulla on myös hyviä kokemuksia. Vuodot oli hirveät 8lorahti niin, että piti yösiteestä huolimatta) heti juosta vessaan. Ja halut säily (varsinkin ovulaation aikana). Ja tulin ihan luonnollisesti raskaaksi. Mikä on hieno asia!
[/quote]

No jopas kuulostaa runsaalta! Kyllä minä olen joskus "luomuna" ennen kierukkaa vuotanut enemmänkin kuin kierukan kanssa :) Parasta kierukassa on hormoonittomuus, olen ihan oma itseni tämän kanssa.

Vierailija
13/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinenkin asiasta kiinnostunut? Oletteko kaikki synnyttäneitä, joille kierukka on laitettu? Onko kokemuksia synnyttämättömiltä?

Vierailija
14/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten noi myoomat vaikuttaa, mutta mulle laitettiin endometrioosista huolimatta kun hormonaalinen ehkäisy ei sovi. Oli pahin virhe ikinä! En ole koskaan ollu niin kipeä ja vuotanu niin paljon. Se kierukka lähti äkkiä.

Vierailija
15/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole synnyttänyt ja minulla on nova-t 380. Eli se yleisesti sanottu "synnyttäneiden" versio. Laittaminen ei juuri sattunut, lähinnä pyörrytti vähän sen jälkeen kun kohdunsuuta oltiin availtu. Hyvin toimii!

Vierailija
16/16 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:46"]

En tiedä miten noi myoomat vaikuttaa, mutta mulle laitettiin endometrioosista huolimatta kun hormonaalinen ehkäisy ei sovi. Oli pahin virhe ikinä! En ole koskaan ollu niin kipeä ja vuotanu niin paljon. Se kierukka lähti äkkiä.

[/quote]

apua...! Myoomathan voi lisätä myös vuotoa ja kipuja, hirvittää miten kierukka vaikuttaisi. Ja kun potilasohjeessa luki että estää käytön.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän