Voinko hakea tt tukea jos mies ei tiedä?
Kun meille kuulus ja ei pärjää muuten:( mies ei anna lupaa hakea meille tt tukea kun ei muuten olla sossun asiakkaita ollenkaan...niin mietin et voinko hakea ilman et mies tietää? Saan sen tilioteet tulostettua ym tarvittavat paperit...
Kommentit (49)
Oulussa ainakin vaan 1 voi olla tuen hakija ja puoliso ja lapset sitten lisätään siihen jos niitä on. Eikä mitää keskustelu aikoja varata. Ja se joka sitä
tt tukea hakee, allekirjoittaa. Yksin. Rahat menee sille tilille mikä siihen laitetaan. Siinä on kohta: tilinro ja tilinhaltija mille tuki maksetaan. Ei se oo niin vaikeaa. Et tarvii mieheltä muuta kuin palkkakuitit, tiliotteet ja sotun.
Siis millaiset tulot teillä on, jos vaje on 700e? Olettehan hakeneet asumistukea? Se selittäisi noin ison vajeen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:12"]
Yhdessä asuessa tt-tuki myönnetään teille yhteisenä, ei siis vain toiselle tai kummallekin erikseen. Jollette ole sossun asiakkaita, en usko että salaa hakeminen on mahdollista. Meille ainakin ennen ensimmäistä tukipäätöstä varattiin aika jollekin ohjaajalle tms ja kummankin läsnäolo oli pakollista, sikäli kun kummankin kanssa virkailija tahtoi puhua. Kyseli miksi rahatilanteemme on se mikä on, kauanko tilanne mahdollisesti kestää ja miten olemme ajatelleet toimia jatkon suhteen. Tt-tuenhan ei ole tarkoitus olla mikään pysyvä tulonlähde.
[/quote]
En tiedä mitkä systeemit on nykyisin, mutta kun minä olen viimeksi hakenut toieemtulotukea 20 vuotta sitten, niin enpä muista että puolison olisi tarvinnut laittaa nimeeän mihinkään, saati olla paikalla. Ainakin silloin olisi voinut hakea perheen toimeentulotuen toiselta salaa, kunhan olisi vaan voinut toimittaa tarvittavat papeerit myös puolisosta.
Epäilijöille tiedoksi: http://yle.fi/uutiset/syrjinta_kukkii_sossuissa__toimeentulotuen_maksamisessa_kivikautisia_kaytantoja/7431223
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:34"]
Epäilijöille tiedoksi: http://yle.fi/uutiset/syrjinta_kukkii_sossuissa__toimeentulotuen_maksamisessa_kivikautisia_kaytantoja/7431223
[/quote]
Kuntakohtaista
Jos miehen palkka riittää asumiseen ja laskuihin, niin mihin menee ap:n rahat? Kyllähän sullakin täytyy tuloja olla, työmarkkinatuki? Sekin on kahden lapsen korotuksella 650e netto. En tiedä montako lasta teillä on, mutta oletan että vähintään kaksi, kun puhuit lapsista.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:34"]Epäilijöille tiedoksi: http://yle.fi/uutiset/syrjinta_kukkii_sossuissa__toimeentulotuen_maksamisessa_kivikautisia_kaytantoja/7431223
[/quote]
Kyllä ne rahat on jo 90-luvulla tullut mun tilille kun sen tilinron olen siihen hakemukseen laittanut vaikka ukolla on omakin tili. Tämä Helsingissä
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:34"]Epäilijöille tiedoksi: http://yle.fi/uutiset/syrjinta_kukkii_sossuissa__toimeentulotuen_maksamisessa_kivikautisia_kaytantoja/7431223
[/quote]
Todella harhaanjohtava juttu. Asiakkaaksi merkataan yleensä vain toinen ja perhe hänen tietoihin. Se kenen tilille tt maksetaan riippuu kuitenkin täysin siitä mikä tili merkataan oletustiliksi. Eikä sekään tarvitse aina sama olla.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:39"]Jos miehen palkka riittää asumiseen ja laskuihin, niin mihin menee ap:n rahat? Kyllähän sullakin täytyy tuloja olla, työmarkkinatuki? Sekin on kahden lapsen korotuksella 650e netto. En tiedä montako lasta teillä on, mutta oletan että vähintään kaksi, kun puhuit lapsista.
[/quote] Tämän haluaisin minäkin tietää!
[/quote]
Sillon kun vielä jouduttiin toimeentulotukea hakemaan, niin se maksettiin kyllä aina minun tilille, ei miehen. Minä siellä asioinkin, mies ei edes käynyt kertaakaan.
Nyt on jääny ap:lta tuet hakematta tai nenot liian suuret.Yleensä ei noin suurta vajetta jää jos on tuet haettu ja menot kohtuulliset.
Oletko ap ottanut huomioon etteivät kaikki menot kelpaa menoiksi toimeentulotuessa? Vain kohtuulliset asumismenot, sähkö ja resepti lääkkeet huomiodaan niin ja julkisen puolen tk ja sairaala maksut myös.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:15"]
Muistaakseni tuki muuten maksetaan vielä miehen tilille, eikä siihen voinut ainakaan viime kesänä millään tapaa vaikuttaa :D.
[/quote]
Aika järkyttävää! Jos mies on töissä, vaimo lasten kanssa kotona, tuet menevät miehen tilille ja mies pihi, eikä anna rahaa vaimon käyttöön, niin aika kieroutunut tilanne on kyllä! Siis voiko vielä olla noin alkukantaista toimintaa, ettei vaimo voi saada edes tukia omalle tililleen ja sitä kautta perheen ruokalaskuihin? Jossainhan oli niinkin, ettei vaimo voi avata omaa pankkitiliä ilman miehen suostumusta. On tämä kyllä vielä paljolti talkapajuista hommaa!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:15"]Muistaakseni tuki muuten maksetaan vielä miehen tilille, eikä siihen voinut ainakaan viime kesänä millään tapaa vaikuttaa :D.
[/quote]
Meillä maksetaan sille tilille, minkä me siihen kohtaan määrittelemme, eli minun tililleni. T:Nainen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:14"]
Se on niin helkutin tyhmä ja jäärä ettei alennu kuulemma hakemaan tt tukea :( mut just laskeskelin et meidän on pakko et pärjätään lasten takia... en saa itse töitä mistään tähän hätään ja miehen palkka ei riitä pelkästään..tai riitä just asumiseen ja laskuihin mut ruokaan ei jää rahaa ja laskin tt tuki laskurilla et meille kuulus n.700e tukea :(
[/quote]
Tee sun lapsista lastensuojeluilmoitus.
[/quote]
Tämä, ei tarvitse edes mennä sinne kun sosiaalitoimi tulee teille ja takoo mieheen järkeä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:26"]Oulussa ainakin vaan 1 voi olla tuen hakija ja puoliso ja lapset sitten lisätään siihen jos niitä on. Eikä mitää keskustelu aikoja varata. Ja se joka sitä
tt tukea hakee, allekirjoittaa. Yksin. Rahat menee sille tilille mikä siihen laitetaan. Siinä on kohta: tilinro ja tilinhaltija mille tuki maksetaan. Ei se oo niin vaikeaa. Et tarvii mieheltä muuta kuin palkkakuitit, tiliotteet ja sotun.
[/quote]
Turussa sama, mutta hakijan allekirjoituksen vieressä kohta johon tulee puolison allekirjoitus.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:39"]Jos miehen palkka riittää asumiseen ja laskuihin, niin mihin menee ap:n rahat? Kyllähän sullakin täytyy tuloja olla, työmarkkinatuki? Sekin on kahden lapsen korotuksella 650e netto. En tiedä montako lasta teillä on, mutta oletan että vähintään kaksi, kun puhuit lapsista.
[/quote] Tämän haluaisin minäkin tietää!
[/quote]
Karenssi?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:14"]
Se on niin helkutin tyhmä ja jäärä ettei alennu kuulemma hakemaan tt tukea :( mut just laskeskelin et meidän on pakko et pärjätään lasten takia... en saa itse töitä mistään tähän hätään ja miehen palkka ei riitä pelkästään..tai riitä just asumiseen ja laskuihin mut ruokaan ei jää rahaa ja laskin tt tuki laskurilla et meille kuulus n.700e tukea :(
[/quote]
[/quote]
Tämä, ei tarvitse edes mennä sinne kun sosiaalitoimi tulee teille ja takoo mieheen järkeä.
[/quote] ehkä ne ennemmin takoo ap:n päähän sitä järkeä ja käskee hakemaan vaikka työmarkkinatukea tai mihin tukeen olisikaan oikeutettu.
Kirjoita sen fb-seinälle, että nyt mä hain toimeentuoltukea. häpeää.
Sun mies on varmaan niitä ketkä kuolee noloudesta jos joutuu kaupassa puhumaan myyjälle tms.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] ehkä ne ennemmin takoo ap:n päähän sitä järkeä ja käskee hakemaan vaikka työmarkkinatukea tai mihin tukeen olisikaan oikeutettu.
[/quote]
Kyllä työmarkkinatuesta huolimatta voi jäädä vaetta. Myös jos on noin suuri vaje se kertoo siitä, että luultavasti apeella on karenssi, silloin sitä ei saa ja on haettava toimeentulotukea.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:14"]
[/quote]
No, miehesi hankkii puuttuvat 700 tai allekirjoittaa hakemuksen. Älä alistu, tuohan on ihan hemmetin suuri lovi taloudessa ja sen jälkeenkin olette vasta minimissä....