Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikuisuuskyssäri: Jos olisi valittava kuurouden ja sokeuden väliltä. Kumpi?

04.03.2015 |

Itse valitsisin kuurouden. Tuntuu, että sokeus eristää enemmän maailmasta kuin kuurous. Välillä tuntuu, että tekisi mielenterveydelle hyväkin olla kuuro tässä kamalan hälinän maailmassa. 

Ja aloitus on tehty ihan hyvällä, tietämättä oikeasti mitään kuurojen elämästä ja maailmasta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro

Vierailija
2/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ikuisuuskyssäri? Tarttenu ees miettiä, kuuro tietenkin. Rajoittaa elämää huomattavasti vähemmän kuin sokeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro. Olen visualisti. Ja elämä olisi tosiaan yksinkertaisempaa kuurona kuin sokeana.

Vierailija
4/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kuurous olisi helpompaa. Musiikkia kaipaisin, mutta sokeana kokisin menettäväni paljon enemmän.

Vierailija
5/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luultavasti valitsisin sokeuden. Minulle tärkeää on juttelu, keskusteleminen ihmisten kanssa. Voisin kuvitella, että kykenisin sokeana edelleenkin liikkumaan, vaikka autettuna, mutta kuurona en enää voisi osallistua keskusteluihin samalla tavalla kuin nyt, joten kokisin oloni ulkopuoliseksi.

Vierailija
6/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurona pärjää yksinkin mutta sokeana olisi toisten avun varassa palkon enemmän esim. matkustelu.

Vierailija
7/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro

Vierailija
8/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro.

Sokeana ei voisi lukea tavallisia kirjoja, ei käyttää normaalia tietokonetta, ei ajaa autoa jne/tms.

Kuurona ei tarvitsisi kuunnella muitten höpinöitä, eikä niitä iänikuisia täysillä pauhaavia työpaikkaradioita.

Vierailija
9/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro ja samat perustelut kuin edellisillä

Vierailija
10/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurous ilman muuta. Sokeana en voisi palstailla.

Vierailija
11/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mikään kysymys edes. Aika ilmiselvä valinta.

parempi kysymys olisi: oletko mieluummin neliraajahalvaantunut ja kaikki aistit toimivat vai sokea. Sitä joutuu jo miettimään.

Vierailija
12/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:44"]

parempi kysymys olisi: oletko mieluummin neliraajahalvaantunut ja kaikki aistit toimivat vai sokea. Sitä joutuu jo miettimään.

[/quote]

No on tämä kysymys. Omassa lähipiirissäni neljä ihmistä valitsi ehdottomasti sokeuden. Eivät voi ymmärtää, miten joku voi valita kuurouden. Se että jokin asia on itsestäänselvää itselle, ei tee asiasta itsestäänselvää.

Vierailija
13/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro ilman muuta. Rakastan valokuvausta, kuvataidetta ylipäänsä, elokuvia, ylipäänsä kaikki visuaalinen on minulle tärkeää. Musiikkia rakastan myös, muttei se ole yhtä olennaista minulle. Ja kuurona ei näin herkkäuninen häiriintyisi naapurin kemuista tai kuorsaavasta yövieraasta :D

Vierailija
14/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurous, se ei estä puutarhatöitä.

Vierailija
15/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sokea koska ilman kommunikointikykyä jäisin kaikesta ulkopuolelle. Näön voi korvata muilla aisteilla

Vierailija
16/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="ExoPol" time="04.03.2015 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:44"]

[/quote]

No on tämä kysymys. Omassa lähipiirissäni neljä ihmistä valitsi ehdottomasti sokeuden. Eivät voi ymmärtää, miten joku voi valita kuurouden. Se että jokin asia on itsestäänselvää itselle, ei tee asiasta itsestäänselvää.

[/quote]

Olen aivan varma etteivät nuo neljä lähipiiriläistäsi osaa realisoida tilannetta millaista olisi todella olla sokea verrattuna kuurouteen. kuuloa ja näköä ei voi edes verrata toisiinsa tärkeydessä. Molemmat ovat aisteja mutta täysin eri sarjoissa

Kokeilkaapa kavereidesi kanssa vaikka vartin ajaksi  laittaa korvatulpat ja kuulosuojaimet päähän. Sen jälkeen sitokaa silmät jollain ettei näe mitään. Pystyt kuurona elämään normaalia elämää. Sokeana et voi tehdä juuri mitään.

Vierailija
17/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea. Pääsisi eläkkeelle.

Vierailija
18/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että kuuro voi kyllä oppia lukemaan huulilta mitä muut puhuvat, lisäksi äänten aiheuttamat värähtelyt tuntee rumiillaan.

Vierailija
19/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea, silloin pääsisi ilmaiseksi bussiin.

Vierailija
20/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:05"]

Sokea. Pääsisi eläkkeelle.

[/quote]

Mitä sitten tekisit eläkkeellä sokeana?