Meillä bruttotulot n. 6200 € ( tuossa summassa miehen palkka ja lapsilisät, minä opiskelija ).
Arvaa, miten asumme, minkälainen auto meillä on, mitä mies tekee työkseen, käymmekö paljon matkoilla, mitä lapset harrastavat, mitä aikuiset harrastavat, kuinka kalliisti pukeudumme jne.
Kommentit (14)
Asutte varmaan rivarissa ja auto on joku tila-autotyyppinen hinnaltaan 25 000 euroa. Asunto varmaan jotain 200 000-250 000 euroa. Olisko mies korkeakoulusta valmistunut DI tai oikeustieteellisestä tai kauppatiet. maisteri . Lapset harrastaa liikuntaa ja musiikkia.
Tuntuu varmaan hyvältä olla miehen elättinä :D?
T. Yksi, joka luo OMAA uraa ja nauttii siitä
Ei miehen hyvä ura ja kova palkka sulje pois sitä mahdollisuutta, että vaimollakin olisi hyvä ura ja palkka. Itselläni oli erittäin hyvä työpaikka ja suomalaiseksi naiseksi erittäin hyvä palkkakin ennen kuin päätimme yhdessä miehen kanssa alkaa perustamaan perhettä. Yhteisellä päätöksellä jäin kotiin lasten kanssa kun rahastakaan ei tee tiukkaa.
Sitten kun lapsemme menevät kouluun, harkitsen uudelleen paluuta työelämään. Uskon saavani edelleenkin kivan duunin, sillä olen hyvin kouluttautunut ja hyvän työkokemuksen omaava henkilö. Tämä on taas tätä suomalaista kateutta, että raha-asioista ei saa puhua. Ei varsinkaan saa leuhia, saa ainoastaan valittaa kuinka vähän rahaa sossun luukulta saa.
Mitähän tyydytystä saat leuhkimalla sillä täällä? On niitä muitakin, joilla on bruttotulot samaa luokkaa.
Kutosen kanssa olen osittain samaa mieltä, tosin meillä kyllä yhteiset rahat ja kotiäitiys oli itsestäänselvyys. Mä saan yksin nettona tuon 6200e/kk, joten sikäli kiinnosti avata tämä ketju :)
Mutta riippuu varmaan AP missä päin maailmaa asutte? Ja se, että saatte bruttona sen 6200e ei kerro kyllä yhtään mimmosta elämää vietätte, ei sen rahan perusteella voi sanoa mitä syötte, matkustatteko, missä asutte jne. Mahdollisuuksia on rajattomasti, ei jaksa alkaa arvailemaan.
Ei se minulta ole pois. Olen ainoastaa iloinen heidän puolestaan. Omasta ja mieheni mielestä meillä menee perheenä hyvin. Meillä rahat ovat yhteisiä, ovat aina olleet. Mieheni on aikoinaan opiskellut ja minä olen ollut töissä ja ei meillä silloinkaan sanottu, että mieheni elää minun siivellä ja minun rahoillani. Kaikki on aina ollut yhteistä.
t. 6 ja se sama jonka mies tienaa 17 000 dollaria kuussa nettona, joka on tarkoitettu koko perheelle
arvatkaa, miten meillä eletään =) joo, olishan se kiva jos olis paljon rahaa, mutta ei ole, hyvin menee silti =)
Tai ehkä isossa okt:ssa jos asuu yli 50 km:n säteeltä Hgistä.
Aika moni pariskunta pääsee reilusti yli tuon, eli ei siinä sinun miehesi palkassa nyt mitään niin ihmeellistä ole, ainakaan ei meidän tuttavapiirissä. Tuo on se taso, jota tarvitaan, jotta elämä on edes jotenkin siedettävää, ja mielellään niin, että tulotaso on tuossa pysynyt jo useamman vuoden, muutenhan sitä vielä kieriskelee veloissaan.
Minusta on mautonta että ap leuhkii miehensä tuloilla, ja sen tekee naurettavaksi se, että vielä ynnätään lapsilisät mukaan. Mä en edes huomaisi parinsadan heittoa käyttelytililläni, eikä muista minä päivänä ne maksetaan.
Tavallista elämää te varmaan vietätte.
Jos asuu Suomessa ja pk-seudulla niin veikkaus joko isompi kerrostaloasunto tai pienempi alle 100^2 rivarikämppä. Ei välttämättä autoa ja vaatetus laidasta laitaan. Ihan niinkuin meillä muillakin taviksilla :)
Pk-seudulla rivarissa (80-110m2), ajatte toyotalla (tai sitikalla), teette lomamatkan etelään n. kerran vuodessa ja majoitutte max 3 tähden hotelliin. Vaatteet ovat laidasta laitaan, muutama merkkivaate löytyy, mutta myös paljon halpis h&m-tyyppistä. Ihan tavallisia, normaaleja ihmisiä olette, noilla taloudellisilla mittareilla mitattuina.
NETTOtulot tulee olemaan 10 000 euroa kuussa. :-D