Mitä kautta paketti pitää lähettää että tulee viikon sisällä?
Esimeriksi matkahuoltoon ei näemmä voi luottaa. Onko oikeasti mahdoton homma jos kirjepaketti lähetetään ma se olisi pe perillä?
Kommentit (12)
Joulupukin pajan kautta, takuuvarma toimitus Suomessa yhtenä päivänä vuodessa.
Itse tilasin Saksasta UPSin kautta tuotteita maanantaina, keskiviikkona tuli kotiin perille.
Vaikka mitä käyttäisit niin se on ihan sattumaa tuleeko nopeasti vai ei.
Posti. Eilen pistin ja tänään oli jo perillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tilasin Saksasta UPSin kautta tuotteita maanantaina, keskiviikkona tuli kotiin perille.
Sunnuntaina tilasin saksasta ja ovat vasta aloittaneet pakkaamisen🤣
Heikoin lenkki ei ole se, joka kuljettaa vaan se joka lähettää tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Postikin on yksi iso vitsi vaan. Eipä taida koko suomessa olla yhtään toimivaa pakettipalvelua vaikka asuisi sivistyksen keskellä ja lähetys suomen sisällä kaupungista toiseen kaupunkiin.
Remontin ja korona aikana olen tilannut lähes kaiken netistä ja postin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Sinä päivänä ovat olleet pihassa, kun on luvattu.
Postia voi harkita tai sitten ei? Tuossa yksi kokemus, jonka kirjasin erääseen ketjuun, jo jonkin aikaa sitten:
AliExpress paketti Puolasta ja Tsekistä, UPS/DHL kautta muutamassa päivässä kotiovelle.
AliExpress paketti Ranskasta, Postin välityksellä. Meni Vantaan lajittelukeskseen muutamassa päivässä, kiersi päivittäin lajittelukeskuksen linjaston merkinnän kera. Lajiteltiin yhteensä 17 kertaa, soitin kahtena päivänä ja tuolloin lajiteltiin kaksi kertaa saman päivän aikana. Viikonloppuisin ei merkintöjä.
Paketissa tunnus, joka ilmaisee, että lähettäjä on huolehtinut kaikista tulli/vero ym maksuista (Postin asiakaspalvelun mukaan). Viimeisen soiton jälkeen meni vielä 2 viikkoa paketin saapumiseen tai olisi ehkä mennyt pidempään, koska en saanut koskaan ilmoitusta paketin saapumisesta lähipostiin, mutta seurannan kautta näin, koska on saapunut ja mihin.
Posti siis panttaa/kierrättää paketteja lajittelukeskusksessa, jopa viikkoja. Minulla noin kolme viikkoa.
Onko jollain Postin työntekijällä bonusjäjestelmä, joka perustuu pakettien leimaukseen ja niitä siksi kannattaa leimata mahdollisimman monta kertaa? Tulee kalliiksi, kun täytyy kasvattaa lajittelukeskuksen kokoa, jotta kaikki paketit voidaan säilyttää lajittelukesksessa useita viikkoja.
Joku voisi jättää tutkintapyynnön Postin toiminnasta.
Viimeksi lähetin samaan aikaan samaan osoitteeseen erikseen kirjeen ja paketin. Paketti oli perillä kolmessa päivässä. Kirjeellä kesti yli viikko!
Postikin on yksi iso vitsi vaan. Eipä taida koko suomessa olla yhtään toimivaa pakettipalvelua vaikka asuisi sivistyksen keskellä ja lähetys suomen sisällä kaupungista toiseen kaupunkiin.