Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään pääsykokeitani, sanokaa ettei ole elämää suurempi asia :(

Vierailija
04.03.2015 |

Eli tahdon eräälle suht vaikeapääsyiselle DI-alalle Espooseen, ja vaikka lähtöpisteeni ovatkin noin E:n papereilla ja L:n matikalla ja fyssalla oikein hyvät pelkään kuollakseni että sössin valintakokeen. Olen tehnyt paljon noita vanhoja valintakokeita ja ne ovat minulle yksittäistapauksia lukuun ottamatta ihan selkeitä ja helppoja, mutta mulle ongelmia tuottaakin se koetilanne ja pelkään meneväni lukkoon ja en osaa mitään. Saatan jopa itkeä iltaisin koska pelkään sitä saakelin valintakoetta niin kovasti ! vaikka se on vielä monen kuukauden päässä :( 

Sanokaa ettei mun elämä lopu jos en pääse kouluun, sanomaa jotain rauhoittavaa :(( 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkäriltä resepti betasalpaajiin. Niitä annetaan paniikkihäiriöstä kärsiville. Hidastavat sykettä mutteivät sekoita päätä. Eikä se ole vakavaa jos et pääse heti sisään.

Vierailija
22/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan sinne pääsee. Et ole hakemassa minnekään lääkikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:21"]

[/quote]

Oho, ylimielistä porukkaa nämä lääkiksen opiskelijat. m20

Vierailija
24/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:21"]

[/quote]

Riippuu linjasta. Tuta ja arkkitehti-linja on todella vaikeapääsyisiä.. 

Vierailija
25/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tokarilla varalta Ruotsiin ja Tanskaan myös samalle alalle. Ei pääsykokeita.

Vierailija
26/35 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 01:11"]

Onko vaikea alasi bioinfo, Tuta vai TFM? Olen utelias joo, tahdon tietää. Kiinnostaako sinua mikään muu ala? Itselläni oli varavaihtoehtoina sähkötekniikka ja yliopiston tilastotiede bioinformatiikan pääaineella. t. Bioinfolainen

[/quote]

TFM, ja varavaihtoehtoja olen miettinyt fysiikka Helsingin Yliopistossa, eikä se nyt näin ajatellen olisi edes kauheaa jos en sisään pääsisi, mutta enemmänkin ongelma on tämä miten suuressa mittakaavassa stressaan asiasta. En ole edes uskaltanut kertoa kenellekään että haen yliopistoon siltä varalta että en pääse. Kokisin sen nolona, vaikka eihän moiseen olisi oikeastaan syytä, jo pelkkä hakeminen on hienoa. 

Toisinaan vaan alan maalailla kauhukuvia päässäni ja tulee hetkiä jolloin ajattelen koko elämäni suunnan riippuvan siitä helvetin pääsykokeesta :( ehkä minun pitäisi puhua tästä psykologille, onko tällainen ylijännittäminen normaalia ? Toisinaan pystyn kyllä rauhoittumaan, mutta monesti en vaan pysty ja saatan itkeä yksin huoneessani ja sitten se menee pikku hiljaa ohi. 

Vierailija
27/35 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:21"]Kaikkihan sinne pääsee. Et ole hakemassa minnekään lääkikseen.
[/quote]

Ei varmasti ole tämä lääkisläinen vaan joku palstakiusaaja, jonka tarkoitus vähätellä ja lytätä toista. Älä ap kuuntele vaan tsemppiä kokeisiin! T se kakkoskerralla lääkikseen päässyt

Vierailija
28/35 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:07"]Diapamit mukaan valintakokeeseen!
[/quote]

Oletko itse kokeillut tehdä jotain älyllistä rauhoittavien vaikutuksen alaisena? Minä olen, eikä ollut kauhean järkevä veto. Alkaa väsyttää ja lääkkeet vievät terän ajattelusta. Ei missään nimessä mitään nappeja ennen tärkeää suoritusta!

Vierailija
29/35 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:07"]Diapamit mukaan valintakokeeseen! [/quote] Oletko itse kokeillut tehdä jotain älyllistä rauhoittavien vaikutuksen alaisena? Minä olen, eikä ollut kauhean järkevä veto. Alkaa väsyttää ja lääkkeet vievät terän ajattelusta. Ei missään nimessä mitään nappeja ennen tärkeää suoritusta!

[/quote]

Minä otin Diapamia ennen pääsykoetta, lopputulos, olin mm. kirjoittanut että x^2 derivaatta on 2.. :D eipä tullut korkeakoulupaikka ei. ÄLÄ ota mitään Diapameja, sen sanon.

Vierailija
30/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. Kiitos ystävällisistä kommenteista, onhan se niin että onneksi noihin yliopistoihin voi aina yrittää uudelleen. Tässä taas treenailin pääsykokeisiin ja tuntuu taas hieman itsevarmemmalta. Kiitos :) 

Vierailija
31/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D kiitos nauruista, sinä joka maksoit veljellesi että hän tulee kanssasi lintsille :D :D ihana juttu silti, itsekin olen maksanut pikkusiskoille mitä ihmeellisimmistä asioista. 

Vierailija
32/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:07"]

Diapamit mukaan valintakokeeseen!

[/quote]

Tää on vähän kuin olisi kännissä eli ei kannata. "Don't drink and derive"

[/quote]

Pyydä mieluummin rauhallista koetilaa. Pääset yksin tai kaksin johonkin koppiin.

Vierailija
33/35 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:18"]Hae lääkäriltä resepti betasalpaajiin. Niitä annetaan paniikkihäiriöstä kärsiville. Hidastavat sykettä mutteivät sekoita päätä. Eikä se ole vakavaa jos et pääse heti sisään.
[/quote]älä hae! Saatat pyörtyä jos syke laskee liian alas ja oot nuori nainen!!!! Älä ihmeessä mitään beeta-salpaajia koetilanteeseen. Valmistaudu kokeeseen hyvin, niin että kokeissa ei tuu vastaan yhtäkään kysymystä mistä et vois selvitä. Koetilanteessa aluksi voi jännittää kovastikin mutta kun uppoat kokeeseen, ajantaju katoaa ja unohdat jännityksen. Annat vaan kaikkes!

Vierailija
34/35 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:18"]Hae lääkäriltä resepti betasalpaajiin. Niitä annetaan paniikkihäiriöstä kärsiville. Hidastavat sykettä mutteivät sekoita päätä. Eikä se ole vakavaa jos et pääse heti sisään. [/quote]älä hae! Saatat pyörtyä jos syke laskee liian alas ja oot nuori nainen!!!! Älä ihmeessä mitään beeta-salpaajia koetilanteeseen. Valmistaudu kokeeseen hyvin, niin että kokeissa ei tuu vastaan yhtäkään kysymystä mistä et vois selvitä. Koetilanteessa aluksi voi jännittää kovastikin mutta kun uppoat kokeeseen, ajantaju katoaa ja unohdat jännityksen. Annat vaan kaikkes!

[/quote]

Mä olen pyörtynyt beetasalpaajien vaikutuksesta, kannattaa katsoa annostus tarkkaan...

Vierailija
35/35 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikea alasi bioinfo, Tuta vai TFM? Olen utelias joo, tahdon tietää. Kiinnostaako sinua mikään muu ala? Itselläni oli varavaihtoehtoina sähkötekniikka ja yliopiston tilastotiede bioinformatiikan pääaineella.
t. Bioinfolainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme